ktm 450, 525

kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 4.5.2012 17:35

Jos polttimo on löysällä tai umpion sisällä on vettä? Toisaalta nuo hehkulangat ei paljon kestä muutenkaan, vaihda halogeeni. Jos taas tulee ylijännitettä niin hanki uusi säädin tai vaihda koko lataussysteemi tasavirtaiseen.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Omnic » 4.5.2012 22:48

Mistä tohon löytäis jotain halogeeni, tai ledipolttimoa?
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
Nikolangelo
Pyörä:
KTM exc '10
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
6.5.2009 19:51
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Nikolangelo » 7.5.2012 0:06

24mx.fi on bolt-on kannalla mutta saa normi H4:nkin modattua.
http://www.motot.net/talli/osat/id19806/
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 7.5.2012 6:45

Mulla on ainakin tuo H4:nen patentoitu huonosti siihen maskiin kiinni, toimii. Smotoilla kestäny nyt hiton pitkään poltin vaikka on tullu pahastikkin täräyteltyä pärrää. Enskoilla palaa/hajoaa alle kahen tunnin jos käy asfaltilla.

Mut tuohon ketjujen pesuun, päädyin nyt dieseliin / polttoöljyyn. Eikö ole ihan ok? Ehkä vähän heittää vielä jotain moottoriöljyä messiin
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut F1red up » 9.5.2012 7:16

Nonniin, elikkas nayttaisi silta, etta jos toita nappaa kun tuun takasin taalta ameriikan maalta, niin olis ekan ison pyoran hommaaminen edessa, kun alkaa kovasti jo kuumottelemaan. Ja oon noita kotarin exc:n 450 ja 530 miettinyt, kun paaasiassa ajo olisi valkokilpisena ajoa maantiella, soratiella, montulla ja metassa kayntia. Oon myos tota 690 enduro r:aa miettinyt, koska olis vahan maantieystavallisempi, myos huoltojen ja kulutuksen (?) kanssa. Mutta mieli kovasti tekisi ton exc:n hommata. Kesalla tietysti sitten viela koeajot molemmista niin nakee kumpi omaan katoseen sopii paremmin.

Millassilla kulutuksilla ootte muuten noilla exc:illa paassyt? Sellassella normiajolla, 50/50 katua ja metikkoa?

Ja viela kolmas, etta tarkoituksena olisi siis korvata auto ainakin vuodeksi 2012-2013 jos ton pyoran hommaan, eli jos nastaendurorenkaat laittaisi, onko kuinka mahdoton ajella ilman etta pera heittelee oikeelta vasemmalle? :)

Kiitoksia vastauksista jo etukateen!

Edit: Pitkaan ollut jo halu hommata pyora, mutta perhana kun taalla jenkeissa, toi mun hostperheen poika meni ja osti 625 ktm:an ja silla muutaman kerran paristelemaan, niin kestohymy naamalla vaikka ei oo ees oma pyora ja olo tasoa voi perkele, ei autosta valia, pyora on pakko tulla pihaan :D
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 9.5.2012 12:27

Ei exc ja 690 kulutuksessa ole merkittävää eroa, jos exc vie korkeintaan 5 sekalaisessa ajossa niin tuskin 690 menee merkittävästi vähemmällä. Talviajo onnistuu kyllä, mutta on työlästä ja melko vaarallista tottumattomalle liikenteessä, sivuteillä jossa lunta riittää todella hauskaa. Nastoja on useampia joista valita, jos mielii puhtaita päällysteitä ajella niin ns. välikelin nastat on parhaat (joskaan eivät sovellu metsäajoon hangessa), myös ihan normaaleilla supermotovanteilla ja sadekelin renkailla pääsee aika pitkälle eteläsuomessa. Jos budjettia on niin talviajo on helppoa, ei muuta kuin parit enskavanteet erilaisilla nastoilla ja motovanteet niin on valita joka kelille ja reissulle sopivat.

690 on hyvä pyörä tielle, mutta ei luonnollisestikaan kestä täyttä metsäräimettä siinä missä exc:t ja on kankea kääntymään. Toisaalta exc ei sovellu sitten niin hyvin kovempiin nopeuksiin tielle.

Joka tapauksessa sekä exc että 690 on kyllä ihan eri maata kuin 625.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Omnic » 10.5.2012 14:27

Toi 5 litraa satkulla on kyllä vähän alimitoitettua, ite päässy tasan kerran siihen kun ajoin todella nätisti kaheksaakymppiä 40km lenkin. Mutta kaupungissa räppäillessä menny joka kerta se kymppi, emmä tiiä miten muut ajelee, mut emmä ainakaan mitenkään hissuttele tolla pyörällä :lol:
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 10.5.2012 16:14

Joo aika pieneltä kuulostaa toi "korkeintaan 5" litraa, pikemminkin kymppi olis lähempänä sekalaisessa ajossa. Kyllä se viimekesän ajoreissuilla tuli huomattua että melkein yhtä usein kaverit niitä nelareitaan tankkailee kun minä kakstahtia.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 10.5.2012 16:18

Porukalla ei keskimäärin ole mitään käryä noiden säädöistä ja kulutukset on sitten sen mukaisia. Ei sillä kyllä kymppiä saa menemään edes jääradalla, enskapolullakin ihan oikeasti ajaessa jää varmaan johonkin seiskan pintaan. Katuajossa mahdoton saada menemään kovin paljoa jos säädöt on kohdallaan.

Viimeiset kaksi tankkausta oli 125 ja 130 km juuri varatankille mennessä, eli reilu 6 litraa omassa pyörässä. Ajo sekalaista kaupunkiajoa, muutama motarisiirtymä, pikkuisen näppäilyä jossain parkkipaikalla ja vähän hiekkapolkua. JD neula pyörässä ja kiihdytyspumpun ajoitus lyhyempi.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Omnic » 10.5.2012 16:33

Kyllä se on enemmän kaasukahvan asennosta kiinni, kuin siitä missä se kaasarin neula on tai mikä suutin...
Tottakai sillä pääsee matka-ajossa yli 100km, mutta kun tuolla ihan kaupungissa kikkailee ja kaasussa on/off asento niin kyllä se sen kympin vie, jos ei oo varaa edes tankata, kannattaa miettiä onko oikea pyörä alla, koska huoltoihinkin kuluu ihan kivasti rahaa.
E: ja aika kova enduromies saa olla, jos 530:sel vetää tuppinurin metässä koko ajan :D
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
ProxXeck
Pyörä:
ZX-6R -05
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
28.2.2006 20:06
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ProxXeck » 10.5.2012 17:03

Tästä on puhuttu jo paljon niin piikkikotarien keskuudessa kuin isompienkin, mutta mielipiteitä kyselisin että kannattaako hankkia nelipuolikkaaseen -04 kotariin tämänkokoinen vannesetti: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3860

Takarengasta ajatellen tuossa mietin että mahtuuko tuo 5.00-17" oikeasti pyörimään vai olisiko 4.25-4.5" sopiva, ja minkälevyisellä kumilla? + minkä hintaisia ovat SM-kumit joita hommaatte.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Hillopäällikkö
Pyörä:
KTM EXC 530
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
4.10.2008 23:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hillopäällikkö » 10.5.2012 17:46

ProxXeck kirjoitti:Takarengasta ajatellen tuossa mietin että mahtuuko tuo 5.00-17" oikeasti pyörimään vai olisiko 4.25-4.5" sopiva, ja minkälevyisellä kumilla? + minkä hintaisia ovat SM-kumit joita hommaatte

Ainakin piikkiseen 2008 vuosimallin pyörään mahtui 5 tuumainen takavanne 150-60/17 Michelin Pilot Powerilla. En tiedä onko takahaarukka muuttunut 04->08, mutta jos haluaa varman päälle pelata, niin ottaa 4.5". Itse hommasin kumini täältä, hintaa 191€ postikuluineen.

Mitäs mieltä olette tästä? ~100h ajettu ja näyttäisi kuvien perusteella olevan kuin uusi. Ilmoituksessa on 2010, mutta ainakin katteet lienee 09-mallista?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 10.5.2012 18:17

Eikö tosta ollu jotain juttuaki liikkeellä että 4,5 tuumasella pyörä käyttäytyis paremmin perusjampan katupelleilyssä kun 5 tuumasella olis vähän kankeempi..?
Ja piikkisissä sms husseissahan on 4.25 takavanne, näyttää ainakin omaan silmään hieman mopolta että kyllä se 4,5 vähintään kannattaa olla..
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut F1red up » 10.5.2012 20:21

Viellä semmoinen pieni kysymys kun ei muista. Eli 08-> eteenpäin exc:tä sai rekisteriin, kunhan vain pyörän mukana tulee punakilpipaperit ja/tai todistus jostain rekisteröinnistä. Ja ktm nordicilta coc-todistus?
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 10.5.2012 22:03

Omnic kirjoitti:Kyllä se on enemmän kaasukahvan asennosta kiinni, kuin siitä missä se kaasarin neula on tai mikä suutin...
Tottakai sillä pääsee matka-ajossa yli 100km, mutta kun tuolla ihan kaupungissa kikkailee ja kaasussa on/off asento niin kyllä se sen kympin vie, jos ei oo varaa edes tankata, kannattaa miettiä onko oikea pyörä alla, koska huoltoihinkin kuluu ihan kivasti rahaa.
E: ja aika kova enduromies saa olla, jos 530:sel vetää tuppinurin metässä koko ajan :D
Ite kyllä uskon enemmin kurapäristeliän juttuja, muutenkin tuntuu mies tietävän näistä vehkeistä enemmin kun moni meistä. Ite heittäisin keskikulutukseksi 6l. Harvoin tolla 530 tarvii on/off tyylillä ajaa kyllä kaupungissakaan, keula nousee ja vauhti kiihtyy oikeilla vaihteilla ja pienellä kaasulla, loput kaasunkääntämiset on vaan turhaa ylimäärästä äänien päästelyä.
Itekkin tottunut ajamaan "tuppinurin" tyylillä kun ollut noita 2t pelejä jonkun verran aikasemmin. Nyt kyllä ajatyyli muuttunut rajusti & reilusti koveempaa mennään neljällä tahdilla ja pienillä kierroksilla.
_Jre_ kirjoitti:Joo aika pieneltä kuulostaa toi "korkeintaan 5" litraa, pikemminkin kymppi olis lähempänä sekalaisessa ajossa. Kyllä se viimekesän ajoreissuilla tuli huomattua että melkein yhtä usein kaverit niitä nelareitaan tankkailee kun minä kakstahtia.
mitä tossa yhen piikkisen vehkeen kanssa ajoin yhen illan niin sillä meni siinä ajassa kaks tankkia kun mulla yks, tietysti piikkiä ja 300exc ehkä huono verrata koska samakun olisi mopon kanssa ajanut..