Kertokaapas mistä mahtaa johtua seuraavat ominaisuudet, jotka ovat mielestäni ilmaantuneet lähiaikoina.
1. Kovan kiihdytyksen jälkeen, kun laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset pysyvät aika ylhäällä jonkun aikaa.
2. Ajaessa esim. 80km/h kuutosvaihteella ja kaasu päästettäessä mopo nykii, eikä rullaa tasaisesti
3. Kierrokset ovat tyhjäkäynnillä aiempaa korkeammat ja laskevat, kun vaihteen löy pesään
4. Jos rullaan suht. koht. kovaa esim. alamäkeen sanotaan vaikka kakkonen silmässä, niin kierrokset nousevat vauhdin mukana, vaikka kytkin on pohjassa
Ilmanputsari on aika likainen ja sen aion puhdistaa ihan lähiaikoina ja myös öljyt vaihdan. Mahtaako edellämainitut johtua näistä? Varsinaista haittaa kyseisistä ominaisuuksista ei ole, mutta jos niistä noi helposti päästä eroon, niin kertokaa toki
1. Kovan kiihdytyksen jälkeen, kun laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset pysyvät aika ylhäällä jonkun aikaa.
2. Ajaessa esim. 80km/h kuutosvaihteella ja kaasu päästettäessä mopo nykii, eikä rullaa tasaisesti
3. Kierrokset ovat tyhjäkäynnillä aiempaa korkeammat ja laskevat, kun vaihteen löy pesään
4. Jos rullaan suht. koht. kovaa esim. alamäkeen sanotaan vaikka kakkonen silmässä, niin kierrokset nousevat vauhdin mukana, vaikka kytkin on pohjassa
Ilmanputsari on aika likainen ja sen aion puhdistaa ihan lähiaikoina ja myös öljyt vaihdan. Mahtaako edellämainitut johtua näistä? Varsinaista haittaa kyseisistä ominaisuuksista ei ole, mutta jos niistä noi helposti päästä eroon, niin kertokaa toki