Jos nyt otetaan vertailuun vaikka KTM 450 4t ja 300 2t niin eipä niiden talviajo-ominaisuuksissa ole mitään merkittäviä eroja. Molempiin saat ihan samat vanteet samoilla piikkirenkailla. Käytännössä sitten hieman eroja, suurin osa on ihan siittä kiinni mistä itse tykkään. Esim joku voi talvella haluta 4t alavääntöä enemmän kuin 2t piikikästä tehoa kun ajetaan "liukkaalla". Tosin kunnon piikeillä pitoa on melkein enemmän tai yhtä paljon kuin asfaltilla. 4t tunnetusti lämpiää enemmän kuin 2t, mutta mikäs sen mukavampaa kun hieman saunottaa nivusia
Kulutus molemmissa riippuu ihan kaasukahvan asennosta, esim 4t KTM:n 8litran tankilla olen parhaimmillaan päässyt 150km. Mutta jos hiemankin kaasukahva lipsahtaa niin kulutuskin kasvaa. Huollot nelareissa on aikalailla 10t välein öljynvaihto/suodattimet ja 40-50h välein venttiilien välyksien tarkastus. Sitten 150-250h mäntä yms kilkkeet. Venttiilien tarkastus on todella yksinkertainen homma. Ilmanputsarin huolto yms ihan sama kuin 2 tahdissa.
Nelari on ainut oikea supermoto