känniankka kirjoitti:530 exc:ssä semmonen ongelma et tulee moottoriöljyä ihan kunnon lammikko ilmanputsarikoteloon. 140h ajettu ja 10w50 öljyt sisässä. alkanu noin 10h sitten viemään öljyä ja viime öljynvaihdossa huomasin ilmanputsarissa pisaran öljyä ja nyt se on lisääntyny vaan. eli mistähä johtus?
Hillopäällikkö kirjoitti:känniankka kirjoitti:530 exc:ssä semmonen ongelma et tulee moottoriöljyä ihan kunnon lammikko ilmanputsarikoteloon. 140h ajettu ja 10w50 öljyt sisässä. alkanu noin 10h sitten viemään öljyä ja viime öljynvaihdossa huomasin ilmanputsarissa pisaran öljyä ja nyt se on lisääntyny vaan. eli mistähä johtus?
En kyllä ymmärrä, miten moottoriöljyä ilmanputsarikoteloon pääsisi. Menee männän reunoista palotilaan, siitä imuventtiileistä sisään ja sitten kaasarin ja ilmanputsarin läpi koteloon?
Ootko varma ettei se oo vettä, mikä on sotkeentunu ilmanputsariöljyyn? Ei kyllä siellä moottoriöljyä pitäisi olla missään nimessä.
IR kirjoitti:Katoppa ettei se huohotin letku mene sinne koteloon. Tossa -12 mallisessa menee huohotin letku putsarikoteloon, ja sinne ei 5-10h öljynvaihtovälillä mene kuin korkeintaan 1cl öljyä.
Onko sulla kaksi vai yksi öljytilavuutta? Esim väljä kone lisää sitä koneen huohotusta, kun m-renkaat falskaa ja paine pääsee kampikammioon ja sitäkautta huohotinletkulle. Tosin vanhassa 450 ei kampikammiossa ollut huohotinreikiä, mutta sillon korkkaa kampuran stefat. Yhtäkkinen lisääntynyt öljynkulutus alkaa kielimään moottorin remontin tarpeesta. Tohon pyörään se kustantaa 1000€ osineen,itsetehtynä.
Jaketss kirjoitti:Korjatkaa missä olen väärässä. moottoriöljyt 10h välein ja öljynsuodatin ja ilmanputsari joka toisella öljynvaihtokerralla. eli noin 20h. entäs vaihteistoöljyt myös 10h välein ? pärränä 530 ktm.
Haatsi kirjoitti:Onko 530 exc-r:ssä muka erikseen vaihteistolle ja moottorille öljyt?