ktm 450, 525

känniankka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.6.2005 13:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut känniankka » 14.6.2012 22:41

530 exc:ssä semmonen ongelma et tulee moottoriöljyä ihan kunnon lammikko ilmanputsarikoteloon. 140h ajettu ja 10w50 öljyt sisässä. alkanu noin 10h sitten viemään öljyä ja viime öljynvaihdossa huomasin ilmanputsarissa pisaran öljyä ja nyt se on lisääntyny vaan. eli mistähä johtus?
Hillopäällikkö
Pyörä:
KTM EXC 530
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
4.10.2008 23:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hillopäällikkö » 15.6.2012 1:12

känniankka kirjoitti:530 exc:ssä semmonen ongelma et tulee moottoriöljyä ihan kunnon lammikko ilmanputsarikoteloon. 140h ajettu ja 10w50 öljyt sisässä. alkanu noin 10h sitten viemään öljyä ja viime öljynvaihdossa huomasin ilmanputsarissa pisaran öljyä ja nyt se on lisääntyny vaan. eli mistähä johtus?

En kyllä ymmärrä, miten moottoriöljyä ilmanputsarikoteloon pääsisi. Menee männän reunoista palotilaan, siitä imuventtiileistä sisään ja sitten kaasarin ja ilmanputsarin läpi koteloon?

Ootko varma ettei se oo vettä, mikä on sotkeentunu ilmanputsariöljyyn? Ei kyllä siellä moottoriöljyä pitäisi olla missään nimessä.
känniankka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.6.2005 13:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut känniankka » 15.6.2012 18:47

Hillopäällikkö kirjoitti:
känniankka kirjoitti:530 exc:ssä semmonen ongelma et tulee moottoriöljyä ihan kunnon lammikko ilmanputsarikoteloon. 140h ajettu ja 10w50 öljyt sisässä. alkanu noin 10h sitten viemään öljyä ja viime öljynvaihdossa huomasin ilmanputsarissa pisaran öljyä ja nyt se on lisääntyny vaan. eli mistähä johtus?

En kyllä ymmärrä, miten moottoriöljyä ilmanputsarikoteloon pääsisi. Menee männän reunoista palotilaan, siitä imuventtiileistä sisään ja sitten kaasarin ja ilmanputsarin läpi koteloon?

Ootko varma ettei se oo vettä, mikä on sotkeentunu ilmanputsariöljyyn? Ei kyllä siellä moottoriöljyä pitäisi olla missään nimessä.


kyllä se ihan puhdasta moottoriöljyä on. tietty moottorista menee huohotin kaasariin mutta miks se öljy sieltä pääsis nousemaan? joskus kun pyörän ostin niin huomasin että jos kadulla keulii paljon isossa kulmassa niin sillon vei vähän öljyä mutta nyt öljyä kuluu jo pelkässä enduroajossa. enkä usko että mäntäkään olis vaihtokunnossa kun puristukset ja tehot tuntuu olevan tallella. osaako kukaan keksiä järkevää syytä?
SMR
Liittynyt:
1.11.2003 10:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SMR » 16.6.2012 9:24

Katoppa ettei se huohotin letku mene sinne koteloon. Tossa -12 mallisessa menee huohotin letku putsarikoteloon, ja sinne ei 5-10h öljynvaihtovälillä mene kuin korkeintaan 1cl öljyä.

Onko sulla kaksi vai yksi öljytilavuutta? Esim väljä kone lisää sitä koneen huohotusta, kun m-renkaat falskaa ja paine pääsee kampikammioon ja sitäkautta huohotinletkulle. Tosin vanhassa 450 ei kampikammiossa ollut huohotinreikiä, mutta sillon korkkaa kampuran stefat. Yhtäkkinen lisääntynyt öljynkulutus alkaa kielimään moottorin remontin tarpeesta. Tohon pyörään se kustantaa 1000€ osineen,itsetehtynä.
känniankka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.6.2005 13:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut känniankka » 16.6.2012 9:30

IR kirjoitti:Katoppa ettei se huohotin letku mene sinne koteloon. Tossa -12 mallisessa menee huohotin letku putsarikoteloon, ja sinne ei 5-10h öljynvaihtovälillä mene kuin korkeintaan 1cl öljyä.

Onko sulla kaksi vai yksi öljytilavuutta? Esim väljä kone lisää sitä koneen huohotusta, kun m-renkaat falskaa ja paine pääsee kampikammioon ja sitäkautta huohotinletkulle. Tosin vanhassa 450 ei kampikammiossa ollut huohotinreikiä, mutta sillon korkkaa kampuran stefat. Yhtäkkinen lisääntynyt öljynkulutus alkaa kielimään moottorin remontin tarpeesta. Tohon pyörään se kustantaa 1000€ osineen,itsetehtynä.


pyörä on -09 ja huohotin letku menee kaasariin. ja on erilliset moottori- ja vaihteistoöljy tilavuudet.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Omnic » 16.6.2012 16:20

Jos joltain löytyy sopiva vaimennin 530 -08 exc:hen, ni voi tarjota,
olis tarvetta kun nykynen meni vähän lyttyyn :lol:

E: Löytykin jo 8)
Viimeksi muokannut Omnic päivämäärä 16.6.2012 18:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 16.6.2012 18:46

Ympäri meni yhteen tullaan? :itku:

Tiistaini kiitolinja kiikutti kolmepuokin pihaan. Huipputehoissa häviää mielestäni aika vähän nelipuolikkaalle, mutta alavääntöä paljon vähemmän, venyy ylhäältä tosi pitkälle, metsässä oikein näppärä. :P
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Omnic » 16.6.2012 18:51

Jep, ympäri meni, aika hiljasesta vauhista, max 25km/h.
"Uus" änkkä löytykin jo tilalle, ei raaski ihan uutta, pakasta vedettyä ostaa, ku menee kuiteski hajalle jossain vaiheessa.
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 21.6.2012 13:22

Korjatkaa missä olen väärässä. moottoriöljyt 10h välein ja öljynsuodatin ja ilmanputsari joka toisella öljynvaihtokerralla. eli noin 20h. entäs vaihteistoöljyt myös 10h välein ? :D pärränä 530 ktm.
Dokku7
Liittynyt:
27.8.2011 17:13
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Dokku7 » 21.6.2012 13:49

tarviiko oikeesti putsari noin usein jos vain kadulla ajaa? koska ei noi kauheasti edes kadulla likastu
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 21.6.2012 17:17

No ei tosiaankaan. Pesee silloin kun on likainen, turhaa sitä sentään vaihtamaan on lähteä.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 21.6.2012 18:05

Jaketss kirjoitti:Korjatkaa missä olen väärässä. moottoriöljyt 10h välein ja öljynsuodatin ja ilmanputsari joka toisella öljynvaihtokerralla. eli noin 20h. entäs vaihteistoöljyt myös 10h välein ? :D pärränä 530 ktm.


Öljynvaihto 10h ihan hyvä, ja suodattimet joka kerta tai joka toinen kerta. Ilmanputsari sitten kun alkaa oleen likanen, joko vaihdat uuteen tai peset ja öljyät vanhan, kadulla varmaan 25h menee samalla putsarilla. Motokeitaasta saa uusia ilmanputsareita valmiiksi öljyttynä 18€/kpl. Venttiilien tarkastus/säätö n.40h välein.

Onko 530 exc-r:ssä muka erikseen vaihteistolle ja moottorille öljyt? :s
Hillopäällikkö
Pyörä:
KTM EXC 530
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
4.10.2008 23:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hillopäällikkö » 21.6.2012 18:36

Haatsi kirjoitti:Onko 530 exc-r:ssä muka erikseen vaihteistolle ja moottorille öljyt? :s

Joo tossa uudessa motissa on. 0,6l moottorille ja vaihteistolle 0,9l. RFS-koneissa (>2008) on sitten yhdessä.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 21.6.2012 18:46

Juu, ite räppään -06 RFS:llä.

Kauheeta läträystä sitten uudempien kanssa, ei mitään hajua kyllä itellä vaihteistoöljyn vaihtovälistä. Varmaan selviää sitten manuaalista :D
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 21.6.2012 21:09

Mutta siis vaihteistoöljyt myös 10h välein ? sit tuli huomattua että onko vasemman puolen syylärin alapuolinen " ulostuloputken pää " joka liittyy jäähdytysletkuun hieman lytyssä normaalisti? ei näytä kyllä että siihen olisi mikään osunut :roll: