ktm 450, 525

Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 21.6.2012 21:19

Niinhän sen voisi järkeillä että vaihteistoöljyt myös 10h välein, jos kerran aiemmissa malleissa aina vaihtunut moottori- ja vaihteistoöljyt sen 10h välein.

Pikaisella googlauksella löytyi myös forumeita missä porukka sanoo vaihtavansa vaihteistoöljyt aina joka toinen öljynvaihto.

Eli 500km/5-7h välein moottoriöljyt ja 1000km/12-15h välein vaihteistoöljyt.

EDIT: itse tekisin niin että vaihtaisin alkuun pari kertaa vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt samaan aikaan ja mikäli molemmilla kerroilla se vaihteistoöljy on ihan terveen näköistä ja kirkkaan väristä, niin vaihtaisin sen jälkeen joka toinen kerta.
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 22.6.2012 17:07

Haatsi kirjoitti:Niinhän sen voisi järkeillä että vaihteistoöljyt myös 10h välein, jos kerran aiemmissa malleissa aina vaihtunut moottori- ja vaihteistoöljyt sen 10h välein.

Pikaisella googlauksella löytyi myös forumeita missä porukka sanoo vaihtavansa vaihteistoöljyt aina joka toinen öljynvaihto.

Eli 500km/5-7h välein moottoriöljyt ja 1000km/12-15h välein vaihteistoöljyt.

EDIT: itse tekisin niin että vaihtaisin alkuun pari kertaa vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt samaan aikaan ja mikäli molemmilla kerroilla se vaihteistoöljy on ihan terveen näköistä ja kirkkaan väristä, niin vaihtaisin sen jälkeen joka toinen kerta.


ihan järkevältä kuullostaa kiitos neuvoista ! 8)
SMR
Liittynyt:
1.11.2003 10:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SMR » 23.6.2012 12:08

Vaihteistoöljy joka toinen kerta. Vanhassa 450 vaihteistoöljy oli lähes kirkasta 500km jälkeen, kun moottoriöljy oli aivan palanutta. Eli moottoriöljy 5h/vaihteisto 10h.
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 24.6.2012 14:39

Tais mennä toi toinen kysymys ohi niin kysellääs nyt uudestaan : onko vasemman puolen syylärin alapuolinen " ulostuloputken pää " joka liittyy jäähdytysletkuun hieman lytyssä normaalisti? -08 530
SMR
Liittynyt:
1.11.2003 10:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SMR » 24.6.2012 15:25

Jaketss kirjoitti:Tais mennä toi toinen kysymys ohi niin kysellääs nyt uudestaan : onko vasemman puolen syylärin alapuolinen " ulostuloputken pää " joka liittyy jäähdytysletkuun hieman lytyssä normaalisti? -08 530


Lytyssä se samanikäisessä 450 ainakin oli. Ja vaan siitä päälipuolelta, eli ei klemmarikaan ole ollu liian tiukalla.
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 24.6.2012 18:01

IR kirjoitti:Vaihteistoöljy joka toinen kerta. Vanhassa 450 vaihteistoöljy oli lähes kirkasta 500km jälkeen, kun moottoriöljy oli aivan palanutta. Eli moottoriöljy 5h/vaihteisto 10h.

meneekö kadullaki neppaillessa moottoriöljy noin nopiaa huonoks ?
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 24.6.2012 22:25

Kyllä se mulla ainakin täyttä mustaa litkua on 10h jälkeen, mutta en usko että välttämättä nyt kuitenkaan 5h kohdalla tarvisi vaihtaa, vaikka jossain näillä paikkeilla se taitaa väriään muuttaa.

Ite kadulla 10h moottori, 20h vaihteisto. Vaihteistoöljyjen vaihto 10h kohdalla on imo. turhaa koska 20h jälkeekin öljyä on nätinväristä ainut mitä nyt että rautasilppu tulee mukana sitten ulos..

Enskaa/radalla 5h moottori 10h vaihteisto, ilmansuodattimia menee vähän pölyisyyden mukaan mutta noin 3/10h suosittelen jostain semmoista "kokin hattua" jos jostain vaan saa niin putsarin pääle hiekalle, isoimmat hiekat pysähtyy siihen ja karisee siintä putsarin alapuolelle tukkimatta itse putsaria.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Messico » 25.6.2012 10:55

Juu moottoriöljyt kannattaa vaihtaa mahdollisimman usein. Ite vaihan maksimissaan 10h välein jos oikein laiskalla päällä, normaalisti öljyt vaihtuu 5-7h kohdalla. Laatikkoöljyillä ei niinkään kiire, huoletta voi joka toisella vaihtaa. Mun mielestä vitun tyhmä ratkaisu pitää erillään moottoriöljyt ja vaihteistoöljyt, vanhemmissa (<07) ja uudemmissa (>12) on vain yhdet öljyt koneessa.

Ideana hyvä että moottoriöljyjä vaihdellaan useammin --> tuoretta öljyä mutta käytännössä huono kun vaatii useammin öljynvaihtoja.

Ja ne öljyt on mustana jo 15min ajon jälkeen, turhaa sitä väriä katsoo.

Jos joku on hyvin huollettua valkokilpi-supermotoa vailla, tästä: http://www.nettimoto.com/ktm/530/1342847
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 25.6.2012 21:15

Messico kirjoitti:Ja ne öljyt on mustana jo 15min ajon jälkeen, turhaa sitä väriä katsoo.


Ööö.. nyt ei kyllä kuullosta ihan terveeltä jos vaihteistoöljyt tummuu noin nopeaan..
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 25.6.2012 22:22

tekeekö näillä yhtään mitään ? :)
http://www.24mx.fi/motocross/p/5-l-oljy ... timet/k70/
HulluKari
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.11.2005 17:57
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut HulluKari » 25.6.2012 23:51

Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...
Keuliminen ilman takajarrua on kuin harrastaisi suojaamatonta seksiä, kun menee tietyn pisteen yli paluuta ei ole.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 26.6.2012 0:08

Jaketss kirjoitti:tekeekö näillä yhtään mitään ? :)
http://www.24mx.fi/motocross/p/5-l-oljy ... timet/k70/


Mietin itsekkin noiden tilaamista tuossa joku aika sitten, mutta kuten huomaat niin vieläkin "tuote on tilapäisesti loppunut varastostamme."

Luokitukset näyttäis olevan kunnossa, ainakin mikäli vertaa omaan -06 RFS koneiseen 450 kotkaan.

Ohjekirjan suosittelema: Motorex Power Synt 4T: JASO MA, API SG, ACEA A3

RS Synthetic: JASO MA2 /API SL/CD + purkin kyljessä vielä jotain mukavia kirjainyhdistelmiä.

API SL ja SG käytännössä sama asia. JASO MA2 ja MA käytännössä sama asia.

Lisää lukemista jos kiinnostaa http://bikeadvice.in/engine-oils/

Ainut mikä häiritsee tuossa on että ei ilmoiteta viskositeetti lukemia ja sitten sanotaan että "Voi käyttää kesällä kuin talvella." Kuitenkin kesällä pitäisi käyttää 10W/50 ja talvella 5W/40... Toisaalta tuskin on mitään seksuaalista merkitystä.

Harkitsen ainakin itse tilaavani tuolta mikäli tuota tuotetta vielä joskus tulee varastoon, muistaa vaan ajallaan vaihdella öljyt niin ei tule mitään ongelmia.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 26.6.2012 0:18

HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Eiköhän toi selviä kun kysyt sieltä liikkeestä mistä sen ostit.
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut suurpasko » 26.6.2012 0:51

Mikäs on isoin takamunkki minkä porukka on saanu mahtuu hyvi? Ja mille vanteelle?
HulluKari
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.11.2005 17:57
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut HulluKari » 26.6.2012 0:59

Haatsi kirjoitti:
HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Eiköhän toi selviä kun kysyt sieltä liikkeestä mistä sen ostit.


jaa.a eivät osanneet muuta sanoa kuin että änkässä on ja se on poikkeen otettu. tällä hetkellä ei jaksa edes keulia 1 kaasusta..
Keuliminen ilman takajarrua on kuin harrastaisi suojaamatonta seksiä, kun menee tietyn pisteen yli paluuta ei ole.