ktm 450, 525

Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 26.6.2012 1:19

HulluKari kirjoitti:
Haatsi kirjoitti:
HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Eiköhän toi selviä kun kysyt sieltä liikkeestä mistä sen ostit.


jaa.a eivät osanneet muuta sanoa kuin että änkässä on ja se on poikkeen otettu. tällä hetkellä ei jaksa edes keulia 1 kaasusta..


No johan kuullostaa asiantuntevalta liikkeeltä :D

Kannattaa varmaan soitella motokeitaaseen tai bikeworldiin ja kysellä.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 26.6.2012 6:05

Hitto kuulostaa kyllä hauskalta nelipuokilta, piä ne kuristukset kiinni :DD Hahha, puuttus vielä tosta et pojat tulee jollain piikeillä härnään :D
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Messico » 26.6.2012 12:36

Ihan ekana ota putki irti. Mulla viiskolmekympissä oli äänenvaimentimen ja alkukäyrän välissä semmonen ampiaisenpesä, änkän päässä se prikka, ilmanputsarin alla kuristepalanen sekä alilaihat suuttimet & neula.
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 26.6.2012 17:13

HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Tossa pitäs olla 14kw papereissa.

Kureja:

1. Katalysaattori alkukäyrän ja änkän liitoskohdassa.

2. Kipinäverkko änkän päässä.

3. Ilmanputsarinkuristus, huomaan kun ottaa putsarin pois, myös se oranssi foami on kuristus eli pois sekin.

4. Imakaulassa ennen ruiskua ( siis ruiskun ja ilmaputsarin välissä ) on rei'itetty holkki, saa pois ihan takahäkkiä ylöspäin nostamalla.

5. Lambda-anturi otetaan pois, pyörän mukaan olisi ainakin pitänyt tulla lyhyt pultti alkukäyrään ja suoja sähköliittimelle.

6. Ruiskulla kurimappi, jos eivät ole laittaneet tt-mappia liikkeessä niin viet takaisin ja sanot että laittavat, koska tähän tarvitsee UST:n ( user setting tool ) keitaalla näyttää maksavan 518e :D aika kova hinta CD:stä ja johdonpätkästä...
HulluKari
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.11.2005 17:57
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut HulluKari » 26.6.2012 22:19

TimoZeus kirjoitti:
HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Tossa pitäs olla 14kw papereissa.

Kureja:

1. Katalysaattori alkukäyrän ja änkän liitoskohdassa.

2. Kipinäverkko änkän päässä.

3. Ilmanputsarinkuristus, huomaan kun ottaa putsarin pois, myös se oranssi foami on kuristus eli pois sekin.

4. Imakaulassa ennen ruiskua ( siis ruiskun ja ilmaputsarin välissä ) on rei'itetty holkki, saa pois ihan takahäkkiä ylöspäin nostamalla.

5. Lambda-anturi otetaan pois, pyörän mukaan olisi ainakin pitänyt tulla lyhyt pultti alkukäyrään ja suoja sähköliittimelle.

6. Ruiskulla kurimappi, jos eivät ole laittaneet tt-mappia liikkeessä niin viet takaisin ja sanot että laittavat, koska tähän tarvitsee UST:n ( user setting tool ) keitaalla näyttää maksavan 518e :D aika kova hinta CD:stä ja johdonpätkästä...


Joo selvitin nämä asiat tuossa päivällä ja huomenna menee gearzonelle kuopioon laitatettavaksi ja onneksi liike mistä ostin uutena niin kustantaa kulut tähän. :)
Keuliminen ilman takajarrua on kuin harrastaisi suojaamatonta seksiä, kun menee tietyn pisteen yli paluuta ei ole.
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Markuss » 27.6.2012 11:11

TimoZeus kirjoitti:
HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Tossa pitäs olla 14kw papereissa.

Kureja:

1. Katalysaattori alkukäyrän ja änkän liitoskohdassa.

2. Kipinäverkko änkän päässä.

3. Ilmanputsarinkuristus, huomaan kun ottaa putsarin pois, myös se oranssi foami on kuristus eli pois sekin.

4. Imakaulassa ennen ruiskua ( siis ruiskun ja ilmaputsarin välissä ) on rei'itetty holkki, saa pois ihan takahäkkiä ylöspäin nostamalla.

5. Lambda-anturi otetaan pois, pyörän mukaan olisi ainakin pitänyt tulla lyhyt pultti alkukäyrään ja suoja sähköliittimelle.

6. Ruiskulla kurimappi, jos eivät ole laittaneet tt-mappia liikkeessä niin viet takaisin ja sanot että laittavat, koska tähän tarvitsee UST:n ( user setting tool ) keitaalla näyttää maksavan 518e :D aika kova hinta CD:stä ja johdonpätkästä...


Minkäs takia lambda-anturi otetaan pois? Sehän käy todella rikkaalla kun menee koko ajan karttojen mukaan.
Suzuki GSF Bandit 600S
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 27.6.2012 16:49

Älä minulta kysy, kai sillä kotarin insinöörillä on jokin syy tähän. :eek:
SMR
Liittynyt:
1.11.2003 10:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SMR » 27.6.2012 17:18

Ruisku toimii ainoastaan ilmamäärä mittarin kanssa. Tollasessa vehkeessä ei merkkaa 1-3hp teho missään, tärkeintä ettei se vehje stumppaa keskelle kuralammikkoa.

Lambda ainoastaan päästöjen takia. Myös sillon kun vehjettä ajetaan penkissä on myös lambda oltava (luonnolisesti).

Itsellä on tarkotus viedä vehje säädettäväksi jyväskylään, missä ajetaan uusi sytkä/ruiskukartta sisään. Enskan moottorihan on hyvin maltillisilla sytkäennakoilla. Saa kierrosherkkyyttä koneeseen hieman eri tavalla. Samalla saattaa kyllä kansikin/putkisto vaihtua, aika näyttää.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Messico » 28.6.2012 1:20

Markuss kirjoitti:Minkäs takia lambda-anturi otetaan pois? Sehän käy todella rikkaalla kun menee koko ajan karttojen mukaan.


Itelläkin pisti silmään miksi pitää lambda repiä irti ? Ei lambdan idea ainakaa autoissa ole se että se kuristaa vaan se että ruisku syöttää juuri oikean määrän bensaa että seos olisi mahdollisimman ihanteellinen.

Sama ku insinöörit olisivat laittaneet mekaanisen ruiskun sähkösen tilalle...
ErkkaQ
Pyörä:
ZXR 750
Liittynyt:
16.9.2008 15:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ErkkaQ » 28.6.2012 21:24

Mites tuon 450 kotarin saa kuristettua 24kw kun ensi vuonna se on maksimi mihin sen saa laillisesti pistää?
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 28.6.2012 22:11

ErkkaQ kirjoitti:Mites tuon 450 kotarin saa kuristettua 24kw kun ensi vuonna se on maksimi mihin sen saa laillisesti pistää?


Jos viitsii hieman selata ylöspäin niin löytää ohjeet miten saa kuristetusta 2012 vuoden kotarista täysitehoisen. Voisin olettaa että toisinpäin tehtynä saisi mopon kuristettua.

Mutta se sitten että mitä kaikkea tarvit jotta saat 24kw on täysi arvoitus. Itse ainakin aloittaisin putkesta, ilmanputsarista ja imukaulasta.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Messico » 29.6.2012 14:03

Kaasukahvasta on kans helppo kuristaa mutta se tulee rekisteriotteeseen joten yllämainitut kuristukset on "turvallisempia".
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 29.6.2012 23:00

Messico kirjoitti:Itelläkin pisti silmään miksi pitää lambda repiä irti ? Ei lambdan idea ainakaa autoissa ole se että se kuristaa vaan se että ruisku syöttää juuri oikean määrän bensaa että seos olisi mahdollisimman ihanteellinen.

Sama ku insinöörit olisivat laittaneet mekaanisen ruiskun sähkösen tilalle...
Tuo lambda ei kykene haistelemaan oikeaa seosta vaan stoikiometristä seosta. Oikea seos on tehoa ja ajettavuutta haettaessa jotain ihan muuta. Laajakaistalambdaakaan ei penkissä voi sokeasti tuijottaa oikeastaan lainkaan, suuntaa antaa näihin vehkeisiin. Käytännössä ruisku siis käyttää esiasetettuja karttoja jatkuvasti ja sillä saavutetaan tehon ja ajettavuuden kannalta aina parempi tulos vaikka päästöt kärsii.
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 2.7.2012 16:49

Onko -08 530 kaks öljynsuodatinta eli moottori ja vahteistoöljyille molemmille eri ? jos on niin missä sijaitsee vaihteistoöljynsuodatin ? :eek:
Hillopäällikkö
Pyörä:
KTM EXC 530
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
4.10.2008 23:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hillopäällikkö » 2.7.2012 19:17

Jaketss kirjoitti:Onko -08 530 kaks öljynsuodatinta eli moottori ja vahteistoöljyille molemmille eri ? jos on niin missä sijaitsee vaihteistoöljynsuodatin ? :eek:

Ei oo vaihteistoöljyille suodatinta.