ktm 450, 525

jålle
Pyörä:
Ktm exc 125, Tm en 530 F
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.9.2009 15:43
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jålle » 11.7.2012 16:40

Mites kun tällästä isoa nelaria remppaa niin kannattaako vaihtaa koko kiertokanki vai riittääkö, että vaihtaa vain laakerin siitä?
kotari proju! http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=93&t=82295
Simba_
Liittynyt:
7.7.2011 22:43
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Simba_ » 11.7.2012 18:43

Paljonka tämmönen 525 kotari kuluttaa /100km? entäs 450?
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 11.7.2012 18:56

Simbenator kirjoitti:Paljonka tämmönen 525 kotari kuluttaa /100km? entäs 450?


Veikkaisin että aikalailla saman verran kuluttaa molemmat. Kaasun asentohan tuon määrää aika pitkälti. Omalla 450 pääsen täydellä tankilla (8Litree) parhaimmillaan 150km.
Tede'
Pyörä:
KTM EXC 400
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
17.12.2009 22:49
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Tede' » 11.7.2012 20:28

nniin että kukas tietää et mitens laitetaan kaasarin säädöt oikein?
Meinaan ku käyntiin jos saan ni sitte pitää pitää kaasulla käynnissä ja paukkuu aivan maan helvetisti.
myöskin sorkin sitä kaasaria aikasemmin et jos jotaa vaikuttaa
MBK X-limit nyt myynnis kyselkää.... Eipäs ookkaa enää :D
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 11.7.2012 22:40

Jos paukkuu putkessa kamalasti niin kuullostais ehkä enemmän siltä että sytytys on jäljessä?
Tede'
Pyörä:
KTM EXC 400
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
17.12.2009 22:49
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Tede' » 12.7.2012 1:23

oon kyl säädelly tota tyhjäkäyntii ja sitä ilmaseoksen ruuvii aika hyvin nyt kokeillu muttei tunnu auttavan tai sit ei vaa löydy oikeenlaist kohtaa...
MBK X-limit nyt myynnis kyselkää.... Eipäs ookkaa enää :D
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut comanche888 » 12.7.2012 3:39

Tsekkaa venttiilien välykset.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 13.7.2012 2:02

Tede' kirjoitti:nniin että kukas tietää et mitens laitetaan kaasarin säädöt oikein?
Meinaan ku käyntiin jos saan ni sitte pitää pitää kaasulla käynnissä ja paukkuu aivan maan helvetisti.
myöskin sorkin sitä kaasaria aikasemmin et jos jotaa vaikuttaa
Ehkä sun olisi parempi jättää tuo kaasarin näpelöinti jollekin muulle jos olet luistia poistamassa kuristimena...
Juhnis
Pyörä:
Ktm 450 Exc `06
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
23.12.2007 11:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Juhnis » 14.7.2012 20:30

Tuli tuommonen 450 hommattua parin vuoden tauon jälkeen ja pyörässä sellaanen probleema että nopealla kaasutuksella pyörä booaa/sammuu ja sen jälkeen lähtee vasta ryypyn avustuksella käyntiin että onkos mulla nyt liian suuri/pieni suutin vai pitääkö ongelmaa lähteä ratkomaan jostain muualta? :nolo:
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 15.7.2012 13:59

kytkin puolelta kuulu joku ääni tyhjäkäynnillä, muistuttaa aikapaljon heinäsirkkaa. onko nää niitä normaaleja ääniä vai pitäskö huolestua ?
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Omnic » 15.7.2012 14:22

Mulla kuuluu myös, motopalvelussa sanoivat ettei ole mitään vakavaa, eikä aiheuta mitään pakollisia huolto toimenpiteitä. Selitti jostain kytkimen osasta, mutta en enään muista mistä, mutta ite ajattelin talvella uusia kytkin puolta, samalla kun tekee koneremontin.
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Messico » 16.7.2012 11:17

Omnic kirjoitti:Mulla kuuluu myös, motopalvelussa sanoivat ettei ole mitään vakavaa, eikä aiheuta mitään pakollisia huolto toimenpiteitä. Selitti jostain kytkimen osasta, mutta en enään muista mistä, mutta ite ajattelin talvella uusia kytkin puolta, samalla kun tekee koneremontin.


Oikein käytetty 200h ajettu kytkin oli mittauksissa kuin uusi. Kytkinkruunu oli vaan kulunu urille, jonka takia kytkin ei irrottanu kunnolla - sen hiottua kytkin toimii taas normaalisti.

Ja näistä vehkeistä kuuluu jokapäivä erillainen kilkatus ja kolkatus eli ei kannata huolestua sivuäänistä jos muuten on pyörästä pitäny huolta ja tsekkaa m. öljyt joka kerta ku lähtee ajamaan siitä sivuikkunasta.
jålle
Pyörä:
Ktm exc 125, Tm en 530 F
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.9.2009 15:43
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jålle » 16.7.2012 15:26

jålle kirjoitti:Mites kun tällästä isoa nelaria remppaa niin kannattaako vaihtaa koko kiertokanki vai riittääkö, että vaihtaa vain laakerin siitä?
kotari proju! http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=93&t=82295
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 16.7.2012 15:37

Messico kirjoitti:
Omnic kirjoitti:Mulla kuuluu myös, motopalvelussa sanoivat ettei ole mitään vakavaa, eikä aiheuta mitään pakollisia huolto toimenpiteitä. Selitti jostain kytkimen osasta, mutta en enään muista mistä, mutta ite ajattelin talvella uusia kytkin puolta, samalla kun tekee koneremontin.


Oikein käytetty 200h ajettu kytkin oli mittauksissa kuin uusi. Kytkinkruunu oli vaan kulunu urille, jonka takia kytkin ei irrottanu kunnolla - sen hiottua kytkin toimii taas normaalisti.

Ja näistä vehkeistä kuuluu jokapäivä erillainen kilkatus ja kolkatus eli ei kannata huolestua sivuäänistä jos muuten on pyörästä pitäny huolta ja tsekkaa m. öljyt joka kerta ku lähtee ajamaan siitä sivuikkunasta.


Jep, itse just vaihdoin 200h ajetun kytkimen levyt. Vanhat oli päällisinpäin kuin uudet, mutta kytkin hieman luisti niin tulipahan vaihdettua sitten. Eipä luista enää.
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530
Liittynyt:
22.6.2009 18:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jaketss » 16.7.2012 22:12

Messico kirjoitti:
Omnic kirjoitti:Mulla kuuluu myös, motopalvelussa sanoivat ettei ole mitään vakavaa, eikä aiheuta mitään pakollisia huolto toimenpiteitä. Selitti jostain kytkimen osasta, mutta en enään muista mistä, mutta ite ajattelin talvella uusia kytkin puolta, samalla kun tekee koneremontin.


Oikein käytetty 200h ajettu kytkin oli mittauksissa kuin uusi. Kytkinkruunu oli vaan kulunu urille, jonka takia kytkin ei irrottanu kunnolla - sen hiottua kytkin toimii taas normaalisti.

Ja näistä vehkeistä kuuluu jokapäivä erillainen kilkatus ja kolkatus eli ei kannata huolestua sivuäänistä jos muuten on pyörästä pitäny huolta ja tsekkaa m. öljyt joka kerta ku lähtee ajamaan siitä sivuikkunasta.


Mutta tuntuu vaan kummalta kun se tuli yhtäkkiä yhen illan ajelujen jälkeen. pyörällä ajettu kumminkin vain 90h kytkin levyt vaihdettu 10h sitten. ei vaan hirveästi kiinnostas hajottaa ettei tuu sitten vähän kalliimmaksi jos johtuu vain jostain pienestä.. :roll: