250cc Pyörät?

jir

ViestiKirjoittanut jir » 22.8.2004 23:22

Suosittelen muuten kymco venox 250 cc:tä, hiton mukava ajaa ja tehoakin löytyy kohtuullisesti tuon kokoiseksi kruiseriksi (puhun moottorista, fyysisesti pyörä on _iso_)
opa_
Pyörä:
KTM SX-F 450 08
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
19.9.2002 23:43

ViestiKirjoittanut opa_ » 23.8.2004 0:42

jir kirjoitti:Eikös 250cc pyörissä ole vakuutusmaksut samaa luokkaa kun piikeissä?


Mulla on puolikkaassa vakuutukset (täyskasko+liikennevakuutus) 100 euroa/kk. Bonuksia sain uuden vakuutuksen ansiosta 20%.
Kymco02
Paikkakunta:
JKL mlk
Liittynyt:
16.6.2003 17:50

ViestiKirjoittanut Kymco02 » 23.8.2004 14:21

mitenkäs eikös 250cc pitäis olla kuristettu et sitä saa ajaa 18vuotiaana pikku-a:lla? kun onhan niissä yli 25kw.(ainakin kaks tahtisissa)
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 23.8.2004 14:46

Tuntuu että osaisit itsekin vastata kysymykseesi.
Pitää kuristaa jos on yli 25kw, ei pidä jos ei ole yli 25kw... pyöräkohtaista. Kireät kakstahdit on yli 25kw, mutta eiköhän niitä alle 25kw nelitahtimopojakin löydy.
Kymco02
Paikkakunta:
JKL mlk
Liittynyt:
16.6.2003 17:50

ViestiKirjoittanut Kymco02 » 23.8.2004 15:01

juu no noin mä vähän arvelinkin. mut siis mikä järki sit on ostaa jotain 250cc kun samalla kortilla sais ajaa jo paljon jykevämpääkin peliä??
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 23.8.2004 16:23

Kaikki eivät halua "jykevämpää" peliä, pienemmällä pyörällä on helppoa ja edullista, sekä turvallista päästä alkuun.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 26.8.2004 14:03

nimenomaan hankinta hinta taitaa olla tärkein syy, minulle myös 2-tahtisuus painaa. Kun en ole eläissäni nelaria halkaissut enkä todennäköisesti ihan heti alakkaan? Sitten taas isompia 2-t koneita on pirun vaikea edes löytää, cebareita taas joka nurkassa. Itseä ainakin harmittaa kun isot kaks tahtarit päästi kylmän pierun.
Enduro-Pappa
Liittynyt:
26.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 28.8.2004 12:10

No, teinpä näin pikkupyörien ajajana pienen taulukon. Tästä näette onko kannattavaa ajaa pienellä koneella vai ei. Ja miten käy kun ikää tulee.
Eli lyhyesti ei kannata ostaa isoa pyörää, eikä pysyä teini-ikäsenä.
( joo, onhan sitä tietysti muitakin syitä kuin järkisyitä…) Ja tuo autovakuutus on se ns. kaskovakuutus, eli kaikenvara. Niitä saa erihintaisena riippuen omavastuun suuruudesta. Näissä esimerkeissä kaikissa sama omavastuu.

Hinnat ovat voimassa 1.1.2004 alkaen.( IF-vakuutus )

16 VEE teini 125 CC pyörä VM 2004 20% LÄHTÖBONUS

Autovakuutus yhteensä 405.54
Liikennevakuutus 786.22
If-sopimushinta
yhteensä/vuosi 1,191.76

18 VEE kolli 250CC pyörä VM 2004 20% LÄHTÖBONUS
Autovakuutus yhteensä 642.03
Liikennevakuutus 786.22
If-sopimushinta
yhteensä/vuosi 1,428.25

20 VEE muorimies 350 CC pyörä VM 2004 20% LÄHTÖBONUS
Autovakuutus yhteensä 878.52
Liikennevakuutus 737.08
If-sopimushinta
yhteensä/vuosi 1,615.60


20 VEE juppi YLI 700 CC hajabusa VM 2004 20% LÄHTÖBONUS
Autovakuutus yhteensä 2,297.43
Liikennevakuutus 1,133.40
If-sopimushinta
yhteensä/vuosi 3,430.83

53 VEE pappa 350 CC pyärä VM 1989 Yamaha TT 20% LÄHTÖBONUS
Autovakuutus yhteensä 582.86
Liikennevakuutus 685.24
If-sopimushinta
yhteensä/vuosi 1,268.10


TODELLISET MAKSUNI VUOSI ( 70 % BONUS+ AMMATTILIITON ALENNUS+ IF-SOPIMUS ) kilpurin romusta kunnostettu Yamaha TT 350
Autovakuutus yhteensä 281.13 ( jota en maksa )
Liikennevakuutus 312.44 ( tämän kun jakaa 12 saa kk kust.=26.04€)
If-sopimushinta
yhteensä/vuosi 593.57
opa_
Pyörä:
KTM SX-F 450 08
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
19.9.2002 23:43

ViestiKirjoittanut opa_ » 28.8.2004 14:08

No huh huh. Toi yli 700cc pyörän vakuutuksien hinnat oli kyllä aika järkyttävät. En taidakaan ihan heti vaihtaa noin isoon :)

Itselläni yhden kauden verran kokemuksia 250cc pyörästä ja hyvin silläkin eteen pääsee.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 28.8.2004 17:01

sen takia minulla 500cc suzuki rg mielessä, rd:n taisin kuopata kun painaa niin paljon ja tehoa paljon vähemmän. ihan lusmu peli nääs.
hJ
Paikkakunta:
Eno
Liittynyt:
1.1.2004 14:03

ViestiKirjoittanut hJ » 28.8.2004 17:49

MänTä kirjoitti:sen takia minulla 500cc suzuki rg mielessä, rd:n taisin kuopata kun painaa niin paljon ja tehoa paljon vähemmän. ihan lusmu peli nääs.


tarkotatko nyt 250 RD:tä? 350 RD on kuulemma ätäkkä peli, semmonen välttäs :)

edit: uujee... http://www.bikepics.com/pictures/049997/ <-- välttäs mulle 8)
Viimeksi muokannut hJ päivämäärä 28.8.2004 18:18, muokattu yhteensä 1 kerran
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 28.8.2004 17:53

ehei, 350rd:kin olisi aika kiva peli, on semmonenkin ollut mielessä jossain välissä. tarkotan rd500 v-4 mottia. Siis kahdella kampuralla toi on kummiskin eli ei todellinen v-4. ärkeessä on raakaa menoa kun pelkkä pakoputkensäädin, imujakolevyt ja litteäluisti kaasuttimet. Sehän meinaa räjähtävää tehoa ylös :D
hJ
Paikkakunta:
Eno
Liittynyt:
1.1.2004 14:03

ViestiKirjoittanut hJ » 28.8.2004 18:00

siitähän tulee hirviö yläkierroksilla :D. eikös siinä 500 RG:ssä ollut aika mielenkiintoinen sylinteriasettelu myös muistaakseni?
Muuramelainen
Liittynyt:
21.5.2003 21:48

ViestiKirjoittanut Muuramelainen » 29.8.2004 14:50

Semmonen neliömuodostelma siinä on, oli kuulema moderni asetelma aikanaan. Poistettu kai käytöstä, kun rivimoottorilla pärjää puolella määrällä akseleita.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.8.2004 15:53

no joo, jos ei kaipaa niin suuria kierroksia. Tuohan oli ultimaattinen kiekkapeli siihen aikaan 70-luvulla. Sylintereiden määrän korottaminen on aina parantanut huuhtelun toimintaa ja tuoreen seoksen määrää sylinterissä. Ilmeisesti niinkin paljon että lisääntynyt kitka saadaan takaisin korkojen kera.