En tällaista aihetta pienellä etsimisellä löytänyt foorumilta, joten uuden threadin päätin luoda. (Modet, poistelkaa jos turha/ vastaava on jo olemassa)
Eli kysymys A1 (kevytmoottoripyörän) siirtämisestä A2 pyöräksi? Mitä kaikkea tämä vaatii ja millainen operaatio olisi tiedossa?
Sen vuoksi kyselen kun pohdin laillisuutta nostaa oma Husaberg TE125 A1-->A2. Tiedän että se onnistuisi, mutta kuinka. Ja joku kysyy kuitenkin, että miksi ja mitä järkeä, joten avataanpa asiaa hieman.
Suunnitelmissa/ pienissä ajatuksissa olisi vaihtaa tuohon Husabergiin saman merkin 300cc kone, jotta siitä saisi pienellä rakentelulla itselle isomman LAILLISESTI ajettavan pyörän, kun A2 olisi tarkoituksena ajaa. Jos tällaisen operaation suorittaa asiallisesti ja engine swap onnistuu, olisiko mahdollista siirtää ja katsastaa kyseinen pyörä A2? Itse projekti ei sinänsä tuottaisi luultavasti ongelmia, sillä Husaberg TE 125 ja 300 ovat lähes sama pyörä, kuutiotilavuutta lukuunottamatta. Laillisuus tässä lähinnä mietityttää, kyllähän sen 300 koneen voisi vaihtaa piikin tilalle ja vain ajella, mutta mieluummin tekisin asian huolella loppuun ja A2 valkokilpiseksi.
Tiivistäen, voiko asiallisen (runko, jarrut, sähköt, moottori yms kaikki kunnossa) A1 pyörän katsastaa isommaksi A2 pyöräksi, vaikka kone olisikin eri, kuin alkuperäinen?
Eli kysymys A1 (kevytmoottoripyörän) siirtämisestä A2 pyöräksi? Mitä kaikkea tämä vaatii ja millainen operaatio olisi tiedossa?
Sen vuoksi kyselen kun pohdin laillisuutta nostaa oma Husaberg TE125 A1-->A2. Tiedän että se onnistuisi, mutta kuinka. Ja joku kysyy kuitenkin, että miksi ja mitä järkeä, joten avataanpa asiaa hieman.
Suunnitelmissa/ pienissä ajatuksissa olisi vaihtaa tuohon Husabergiin saman merkin 300cc kone, jotta siitä saisi pienellä rakentelulla itselle isomman LAILLISESTI ajettavan pyörän, kun A2 olisi tarkoituksena ajaa. Jos tällaisen operaation suorittaa asiallisesti ja engine swap onnistuu, olisiko mahdollista siirtää ja katsastaa kyseinen pyörä A2? Itse projekti ei sinänsä tuottaisi luultavasti ongelmia, sillä Husaberg TE 125 ja 300 ovat lähes sama pyörä, kuutiotilavuutta lukuunottamatta. Laillisuus tässä lähinnä mietityttää, kyllähän sen 300 koneen voisi vaihtaa piikin tilalle ja vain ajella, mutta mieluummin tekisin asian huolella loppuun ja A2 valkokilpiseksi.
Tiivistäen, voiko asiallisen (runko, jarrut, sähköt, moottori yms kaikki kunnossa) A1 pyörän katsastaa isommaksi A2 pyöräksi, vaikka kone olisikin eri, kuin alkuperäinen?