sape kirjoitti:Minkä takia pyörä täytyy penkittää kahdesti vaikka kuristetaan 25kwiin. Sanoivat että ensin mitataan tehot kuristamattomana ja sitten kuristuksen kanssa. Yksi mittaus 140eur. Mikä tässä voi olla ideana, muukuin rahastus?
Täytyykö pyörää käyttää kuristuksen jälkeen katsastusasemalla vai riittääkö pelkät paperityöt. Mitä muita kuluja tulee kuin itse kuristattaminen (n.200-300e) ja konttorin "palvelumaksu" n.10e ?
Jos pyörästä on ilmoitettu tehoa 70kW ja dynossa irtoaa 68kW niin pyörä pitää kuristaa 2kW alle 25kW rajan, eli 23kilowattiseksi. Tämä siksi, että pyörän tehot eivät nouse yli sallitun vaikka moottoria remontoitaisiin, jolloin täystehona irtoaisi luvatut tehot.
Tällaista muistelisin olevan syynä sille kahdelle vedolle. Kaverilla tosin kuristettiin kyllä tasan 25kw vaikka ei tainnut antaa ihan täysin luvattuja tehoja dynossa....