||tinba kirjoitti:..voi itse asentaa jos on todettavissa että teho on alentunut alle 25kw alkuperäisestä, esim papereissa lukee kaasukahvan alkuperäinen kääntösäde ja kääntösäde kuristettuna...
FZ6:ni kuristettiin Alpha Tehcnikin palikalla, jonka asennuksesta Yamaha Center antoi allekirjoitetun todistuksen. Mukaan sain luonnollisesti Alpha Technikin hyväksyntätodistuksen kyseiselle kuristusosalle.
Ongelmat tulivat konttorilla sitten siitä, ettei valmistajan hyväksyntäodistuksessa ollut mitään tietoa siitä, miten tehoa rajoitetaan. Hirveästi oli vain vakuutteluja, etteivät päästöt, melut tms. muutu tehoa alennettaessa. Katsastusmies olisi halunnut tiedon esim. juuri tuosta kahvan kääntösäteen muutoksesta, mutta sitä ei siis missään ollut.
Osoittelin vaan sitten miehelle, että tuolla se palikka näkyy ruiskurungon päässä ja näettehän nyt, kuinka se pysäyttää kaasun liikkeen hyvin äkkiä. Lopulta kaveri kirjoitti rekisteriotteeseen sitten suunnilleen: "Teho alennettu 25kW/? rpm asentamalla ruiskurungon vasempaan päätyyn Alpha Technik-kuristusosa.
Kaasun liike noin 1cm. Ja tässä uuden rekisteriotteen tulostamisessa kesti noin 45 minuuttia tuon takia, ettei missään papereissa lukenut, miten kuristussarja tehon alentaa. Silmämääräinen havainto ja Yamaha Centerin asennustodistus kuitenkin saivat kaverin vakuuttumaan.