25 kW

Xho
Pyörä:
Aprilia MX, Helkama Ässä
Liittynyt:
22.9.2007 23:34
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Xho » 15.6.2011 17:29

Mulle suositeltiin pajalta kans tota alkuperästä kurisarjaa, mut soitellaan ny eka katsastusasemalle ja tarkistetaan hommeli. Kuulemma helmikuusta lähtien katottu kieroon kaasukahvakureja.
jykkeh
Liittynyt:
17.6.2011 21:08
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut jykkeh » 17.6.2011 21:41

Hello

No niin, ebaysta saat niitä kurisarjoja ihan mihin pyörään vaan, ostat ne ja heität kiinni, sit konttorille.
Ei oo mitään narisemista kaasukahvasta sen jälkeen
madduli
Pyörä:
Honda vfr800 Vtec & aprilia rs 125
Liittynyt:
12.7.2007 13:00
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut madduli » 13.7.2011 21:06

Mites jos on pyörä täystehosena ja haluaa alle 25kw JA löytyy jo valmiiksi kurisarja pyörään? Voinko laittaa itte kii enkä käyttää pajalla kalliissa asennuksessa? Jos voin laittaa itte kiinni niin mites konttorilla katotaan että pyörä on kureissa?
Koppero
Pyörä:
Mettämobedi
Liittynyt:
2.11.2005 22:15
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Koppero » 14.7.2011 22:08

madduli kirjoitti:Mites jos on pyörä täystehosena ja haluaa alle 25kw JA löytyy jo valmiiksi kurisarja pyörään? Voinko laittaa itte kii enkä käyttää pajalla kalliissa asennuksessa? Jos voin laittaa itte kiinni niin mites konttorilla katotaan että pyörä on kureissa?
Viet sen ennen kuristusta penkkiin ja kuristuksen jälkeen uudestaan. Sitten konttorille teholappujen kanssa.
Ishi
Pyörä:
Yamaha YZF-R6r -08
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
11.5.2007 17:46
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Ishi » 14.7.2011 22:50

Koppero kirjoitti:
madduli kirjoitti:Mites jos on pyörä täystehosena ja haluaa alle 25kw JA löytyy jo valmiiksi kurisarja pyörään? Voinko laittaa itte kii enkä käyttää pajalla kalliissa asennuksessa? Jos voin laittaa itte kiinni niin mites konttorilla katotaan että pyörä on kureissa?
Viet sen ennen kuristusta penkkiin ja kuristuksen jälkeen uudestaan. Sitten konttorille teholappujen kanssa.


Itse kyllä olen saanut sellaisen kuvan ettei penkitystä vaadita jos kuristaa valmiilla sarjalla...
juudso
Pyörä:
Triumph Daytona 675 -09
Liittynyt:
11.11.2008 20:37
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut juudso » 21.7.2011 17:51

On taas elämä vaikeeta.. Oon ostamassa daytonaa, mutta benellin tnt 899 kuumottelis enemmän. Jos ajaa power commanderii 25kw tehot ja penkittää, niin saako pärrän sillä 25kw papereihin? Nopeat vastaukset ois suotavaa, saksanmatka on jo varattu :D Pitää soitella konttorille huomenna..
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut JP_89 » 21.7.2011 23:16

juudso kirjoitti:On taas elämä vaikeeta.. Oon ostamassa daytonaa, mutta benellin tnt 899 kuumottelis enemmän. Jos ajaa power commanderii 25kw tehot ja penkittää, niin saako pärrän sillä 25kw papereihin? Nopeat vastaukset ois suotavaa, saksanmatka on jo varattu :D Pitää soitella konttorille huomenna..

Ei pitäisi saada. Vain hyväksytty kurisarja tai kaasukahvan liikkeen rajoitus.
eccu123
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.3.2008 16:26
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut eccu123 » 23.7.2011 17:26

Muistaakseni joku sanoi täällä, että ajeli pikku a-kortilla täysitehoista pyörää, poliisi pysäytti ja antoi vaan muutaman kympin sakon ajo-oikeuteen liitetyn rajoituksen noudattamatta jättämisestä. Voiko tämä olla totta?

Voisiko joku itse kiinni jäänyt kertoa, että miten homma käytännössä menee?
mikkom94
Pyörä:
Suzuki PV, Yamaha DT 125X
Liittynyt:
8.5.2010 12:22
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut mikkom94 » 1.8.2011 21:52

Terve!
olis tarkoitus ostaa tuommoinen 450cc yamaha wr ja kuristaa (jos ei kuristettu) alle 25kw. voiko kuristuksen tehdä esim kaasukahvaan kotona pienellä tapilla joka rajoittaisi kahvan kääntymistä ja siitä sitten katsastuskonttorille vai pitääkö käydä penkityksen kautta? :s vai pitääkö ostaa joku hyväksytty kuristus-sarja jonka asentaisin kotona (liikkeessä jos pakko)?

Tai joku asiaan perehtynyt voisi kertoa miten homma käytännössä menee alusta loppuun..

Kitoos!
jranta
Liittynyt:
28.5.2011 20:44
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut jranta » 5.8.2011 1:08

:D

EDELLEEN joko se hyväksytty kuristus-sarja asennettu liikkeessä->katsastus TAI kuristus-sarjan asennus kotona tai jokin omatekoinen kuristus-> penkitys-> katsastus.
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 6.8.2011 15:36

jranta kirjoitti::D

EDELLEEN joko se hyväksytty kuristus-sarja asennettu liikkeessä->katsastus TAI kuristus-sarjan asennus kotona tai jokin omatekoinen kuristus-> penkitys-> katsastus.


On kaksi tapaa kuristaa pääsääntöisesti. Ensimmäinen vaihtoehto on se, että jos pyörään löytyy mallikohtainen sarja niin se asennetutetaan liikkeessä, joka kirjoittaa asennustodistuksen ja viet sen katsastusasemalle. Vaihtoehto kaksi on se, että viet pyörän penkityspajalle jolloin ne mittaavat pyörän tehot ennenkuristusta ja sitten tekevät kaasukahvanliikkeen rajoittimen ja penkkittävät uudelleen. Lopuksi pyörä ja penkitys todistukset mukana konttorille.
bombermuumi
Pyörä:
Gixxer
Liittynyt:
27.1.2008 20:53
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut bombermuumi » 8.8.2011 15:52

-_Joonas_- kirjoitti:
jranta kirjoitti::D

EDELLEEN joko se hyväksytty kuristus-sarja asennettu liikkeessä->katsastus TAI kuristus-sarjan asennus kotona tai jokin omatekoinen kuristus-> penkitys-> katsastus.


On kaksi tapaa kuristaa pääsääntöisesti. Ensimmäinen vaihtoehto on se, että jos pyörään löytyy mallikohtainen sarja niin se asennetutetaan liikkeessä, joka kirjoittaa asennustodistuksen ja viet sen katsastusasemalle. Vaihtoehto kaksi on se, että viet pyörän penkityspajalle jolloin ne mittaavat pyörän tehot ennenkuristusta ja sitten tekevät kaasukahvanliikkeen rajoittimen ja penkkittävät uudelleen. Lopuksi pyörä ja penkitys todistukset mukana konttorille.

Tai tilaa valmiin sarjan jonka mukana tulee todistukset. Asennuksen jälkeen paperit mukaan ja konttorille.. ;)
Jssy
Liittynyt:
4.10.2009 17:17
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Jssy » 10.8.2011 18:54

Terve!

Elikkäs, täytän alkukeväästä 18, ja on nyt hinku saada tietoa teiltä vähän kokeneemmilta pyöräilijöiltä, että minkälainen pyörä olisi hyvä näin ensipyöräksi? :) En siis ole aiemmin ajanut mopoa, enkä sen kummemmin kevariakaan, mutta perstuntumalta kyykky tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta kuin crossi. Hintahaarukka venyy melko maksimissaan sinne 5500-6000e väliin, mutta mieluiten alle 5000e jos löytyisi niin olis jees.

Itse oon katsellut tota Kawasakin Ninja 250R-mallia, koe-istumaan en ole vielä kerennyt, mutta pyörä on saanut melko monelta taholta kehuja, renkaita lukuunottamatta. Suomessa ei taida olla paljoakaan muita noita 250 kyykkyjä, mitä nyt itse olen katsellut? Mm. keski-Euroopassa on jo RS 250 ja CBR 250 tullut myyntiin jo vuosia sitten. 8o

Mitä mietitte, pitäisikö ostaa melko uusi 250 kyykky, pitää muutama vuosi ja sitten taas puolestaan myydä se pois uudemman edestä? Vaiko olisiko parempi / helpompi ostaa suoraan joku kuus-satku ja kuristaa se tuohon 25kW?

Koittakaa saada selvää jotenkuten, aivot käy nyt vähän hitaalla ;)
Kiituksia vastauksista jo etukätteen :)
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut JP_89 » 10.8.2011 20:28

Jssy kirjoitti:Terve!

Elikkäs, täytän alkukeväästä 18, ja on nyt hinku saada tietoa teiltä vähän kokeneemmilta pyöräilijöiltä, että minkälainen pyörä olisi hyvä näin ensipyöräksi? :) En siis ole aiemmin ajanut mopoa, enkä sen kummemmin kevariakaan, mutta perstuntumalta kyykky tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta kuin crossi. Hintahaarukka venyy melko maksimissaan sinne 5500-6000e väliin, mutta mieluiten alle 5000e jos löytyisi niin olis jees.

Itse oon katsellut tota Kawasakin Ninja 250R-mallia, koe-istumaan en ole vielä kerennyt, mutta pyörä on saanut melko monelta taholta kehuja, renkaita lukuunottamatta. Suomessa ei taida olla paljoakaan muita noita 250 kyykkyjä, mitä nyt itse olen katsellut? Mm. keski-Euroopassa on jo RS 250 ja CBR 250 tullut myyntiin jo vuosia sitten. 8o

Mitä mietitte, pitäisikö ostaa melko uusi 250 kyykky, pitää muutama vuosi ja sitten taas puolestaan myydä se pois uudemman edestä? Vaiko olisiko parempi / helpompi ostaa suoraan joku kuus-satku ja kuristaa se tuohon 25kW?

Koittakaa saada selvää jotenkuten, aivot käy nyt vähän hitaalla ;)
Kiituksia vastauksista jo etukätteen :)


Se on vähän ittestä kiinni, 250cc on varmasti kaupunnilla mukava ja leppoinen ajella, mutta voi taajaman ulkopuolella kaivata vähän enemmän tehoja.

Suomessa luokka ei oikein ikinä ole tainnut suosiossa olla, mutta joitain pyöriä löytyy täältäkin. Esim ZZR 250 löytyy käytettynä jonkinverran. Uutena CBR250R joka on aasian markkinoille suunnattu 1syl päpätin, ja sitten VTR 250cc joka on ihan veikeän oloinen jo.

Itse tuli aloitettua kuristetulla 600cc:llä
Jssy
Liittynyt:
4.10.2009 17:17
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Jssy » 10.8.2011 23:18

Itse tuli aloitettua kuristetulla 600cc:llä[/quote]

Luonnistuko miten, olitko tyytyväinen ratkasuusi vai jäikö kaipaamaa jotakin tuolla kuristetulla??

Tuo VTR voisi tulla Ninjan rinnalle, jopa ohikin, jos tuo hinta vaan laskisi :| 5800e ei houkuta vielä, kun Ninjan sais alta 4000e. Mutta kahtellaan kahtellaan, ensi kevääseen on vielä pitkä matka.. :D