En tiedä miten 690 kestää jäärataa mutta jonkin verran niitä näkee rata/moto käytössä harrastekuskeilla, suomessa vähemmän, keskieuroopassa enemmän. Onhan se möhkömpi ja painavampi kun 450-500 kisavehkeet, mutta aika huoltovapaa kunhan vaihtelee öljyjä 2-3tkm välein. 690 on kömpelömpi ja raskaampi ajaa kun kisavärkit, mutta jos ajo on suurimmaksi osaksi jotain muuta kun enskailua tai radalla ajoa niin 690 on melko lyömätön valinta helppoutensa takia.
Viime kesä mentiin 690 enska/moton kanssa, ja niin mennään tulevat kesätkin. 500 Sixi oli pitkään harkinnassa mutta lyhyet huoltovälit ja koneen avaamiset ei nappaa, 690 on siinä suhteessa miellyttävämpi valinta. Ruutia ja vääntöä siinä on ihan riittävästi, monesti jopa liikaa. Jos valittaa tehon puutetta niin latu on liian suora leveä