elr kirjoitti:Mites toi kun ruvennu mietityttää et kuinka iso homma ois joku tonninen R1 vaikka saada alle 25 papereille kun joskus isot pojat puhun et niin ois tehty. Kartat sekasin? ja penkkiin, kunhan sen saa alle 25kw papereil ja vaikka ilmottaa et on kuristettu kaasuläpistä, koska kaasukahvasta kuristaminen on vähä turhaa ku sen poliisi voi kokeilla paikanpäällä. Vai tarviiko olla joku oikee hyväksytty sarja?
Sit voi jättää kaikki ne vinemiset pois et miks et osta sitä kuussatasta jne yms. En. Isompi pyörä on mukavampi, koska sen vois sit pitää vähä pidempää tallis ku korottuu kortti isoon pyörään kuitenkin myöhemmin ja meneehän se eritavalla kun kuussatku.
Käytännössä se on aika vaikeaa.
Lakihan sanoo näin:
2.3 Muut tehonrajoitustavat
Jos moottoritehoa rajoitetaan muulla kuin kappaleissa 2.1 tai 2.2 mainituilla tavoilla, tulee teholtaan alennetun moottorin pakokaasupäästövaatimusten täyttyminen osoittaa
puolueettoman tutkimuslaitoksen antamalla mittaustodistuksella, kun kyseessä on
vuonna 1991 tai sen jälkeen ensimmäisen kerran käyttöön otettu moottoripyörä. Selvitystä pakokaasupäästövaatimusten täyttymisestä ei ole kuitenkaan tarpeen esittää, jos
tehonalennus perustuu ainoastaan kaasukahvan liikkeen rajoittamiseen kaasuttimessa
tai muussa polttoaineensyöttölaitteessa. Kaasukahvan kääntökulma tulee todeta asteina kääntöalueella, jolla moottorin kierrosluku muuttuu kahvaa käännettäessä.
Eli tämä käytönnössä sulkee pois mahdollisuuden sekoittaa karttoja yms. Tietysti voit laittaa sinne uuden ruiskukartan, mutta tietääkseni tuo pakokaasutesti on aivan tolkuttoman kallis.
Asia on tietenkin eri, jos tohon pyörään on saatavilla jotakin 25kw ruiskukarttaa yms, jolle on valmistajan hyväksyntä.
Lähde:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/e5247f9823569a9e2cccc2360c0dbecd/4749-Moottoripyoran_tehon_rajoittaminen.pdf