KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

QoAaLi-
Pyörä:
Ktm 660 smc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
10.5.2004 20:10

ViestiKirjoittanut QoAaLi- » 28.7.2008 17:27

Mitenkäs tohon smc 660 mopediin löytyy jalkatappeja? tai kun sellaset pitäs nyt jostain löytää. Pyörässä näyttäs jotain kierre reikää olevan molemmilla puolilla. vasemmalla yks ja oikeella yks vastaava ku vasemmalla puolellakin ja sen lisäks pari pienempää reikää, joissa myös kierteet. Jos jollain on kokemusta, että käykö noihin smc 660 pyöriin esim. prestigen tapit suoraan ni kertokaa ihmeessä ja kertokaa myös että mistähän tappeja olisi sitten ihan ostettavissa.
nopeat syövät, hitaat eivät...
xsnakex
Pyörä:
Peugeot SF2 ,Vivacity
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
15.10.2005 0:09

ViestiKirjoittanut xsnakex » 12.8.2008 22:57

mitkä välit nois supermotois on? tai käytetään

mun 400 sxc on nyt 15/50 (ostaessa) menee 133km/h gps (enska vanteet alla)

ja ihmettelin täs et mitkä välit laittais kun tulee smotot alle.
MikkoZµ
Pyörä:
Suzuki S1
Liittynyt:
22.4.2008 20:43

ViestiKirjoittanut MikkoZµ » 2.9.2008 22:48

paljos tos 660 smoto kotaris on heppoja??
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 3.9.2008 15:57

mikkoZµ kirjoitti:paljos tos 660 smoto kotaris on heppoja??


no et sitte vaivautunu lukemaan tätä topicia yhtään?
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 11.9.2008 17:42

Kaverilla on tollanen kotarin 660 smc (meniköhän nyt oikein) no kuitenkin niin siinä on ilmentyny sellasta vikaa,että kun pidemmän matkaa keulii niin kone ei saa ilmeisesti öljyä ja sit yht'äkkiä rupee pätkimään ja tyrkkää kunnon sauhut putkesta taivaalle,että mikäköhän lienee vikana/mikä auttais vaivaan?
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 11.9.2008 18:36

Relow kirjoitti:Kaverilla on tollanen kotarin 660 smc (meniköhän nyt oikein) no kuitenkin niin siinä on ilmentyny sellasta vikaa,että kun pidemmän matkaa keulii niin kone ei saa ilmeisesti öljyä ja sit yht'äkkiä rupee pätkimään ja tyrkkää kunnon sauhut putkesta taivaalle,että mikäköhän lienee vikana/mikä auttais vaivaan?


malli on tarkalleen smc 660 lc4 ;) mut joo...
näiden ohjekirjoissa lukee, että liian pitkät keulimiset vahingoittaa konetta tai jtn vastaavaa :D siellä kiertää öljy rungossa, joten ku se on pitkään ultimaattisissa asennoissa, se öljy ei enää pääse koneesee vaa valuu ilmanputsarikoteloon ja siitä mahdollisesti ulos sitten.
eli aina välillä laskee keulan alas ja sitte taas nostaa ylös :D
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 11.9.2008 19:43

Pyrdänä kirjoitti:
Relow kirjoitti:Kaverilla on tollanen kotarin 660 smc (meniköhän nyt oikein) no kuitenkin niin siinä on ilmentyny sellasta vikaa,että kun pidemmän matkaa keulii niin kone ei saa ilmeisesti öljyä ja sit yht'äkkiä rupee pätkimään ja tyrkkää kunnon sauhut putkesta taivaalle,että mikäköhän lienee vikana/mikä auttais vaivaan?


malli on tarkalleen smc 660 lc4 ;) mut joo...
näiden ohjekirjoissa lukee, että liian pitkät keulimiset vahingoittaa konetta tai jtn vastaavaa :D siellä kiertää öljy rungossa, joten ku se on pitkään ultimaattisissa asennoissa, se öljy ei enää pääse koneesee vaa valuu ilmanputsarikoteloon ja siitä mahdollisesti ulos sitten.
eli aina välillä laskee keulan alas ja sitte taas nostaa ylös :D


miten mulla on sellanen muistikuva ettei 660smc:ssä kiertäs öljy rungossa?
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 11.9.2008 21:23

isoEGO kirjoitti:
Pyrdänä kirjoitti:
Relow kirjoitti:Kaverilla on tollanen kotarin 660 smc (meniköhän nyt oikein) no kuitenkin niin siinä on ilmentyny sellasta vikaa,että kun pidemmän matkaa keulii niin kone ei saa ilmeisesti öljyä ja sit yht'äkkiä rupee pätkimään ja tyrkkää kunnon sauhut putkesta taivaalle,että mikäköhän lienee vikana/mikä auttais vaivaan?


malli on tarkalleen smc 660 lc4 ;) mut joo...
näiden ohjekirjoissa lukee, että liian pitkät keulimiset vahingoittaa konetta tai jtn vastaavaa :D siellä kiertää öljy rungossa, joten ku se on pitkään ultimaattisissa asennoissa, se öljy ei enää pääse koneesee vaa valuu ilmanputsarikoteloon ja siitä mahdollisesti ulos sitten.
eli aina välillä laskee keulan alas ja sitte taas nostaa ylös :D


miten mulla on sellanen muistikuva ettei 660smc:ssä kiertäs öljy rungossa?


paha sanoo, mut kyl se kiertää ;) kaikissä näissä toka uusimman sukupolven lc4:s kiertää öljy rungossa. ja eikös 660 oo tullu -03 markkinoille.
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 11.9.2008 22:33

Pyrdänä kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:miten mulla on sellanen muistikuva ettei 660smc:ssä kiertäs öljy rungossa?


paha sanoo, mut kyl se kiertää ;) kaikissä näissä toka uusimman sukupolven lc4:s kiertää öljy rungossa. ja eikös 660 oo tullu -03 markkinoille.


tarkistelin asiaa, niin 660 smc 03-mallissa ei ainakaan kierrä ja 04-malli pitäs olla täysin identtinen. aattelinkin etten voi noin pahasti muistaa väärin. ilmeisesti 660smc 05-06 on öljy kiertänyt rungossa samaan tapaan kuin 625 ja 640-malleissa on kiertänyt koko ajan...
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 11.9.2008 22:41

niin ja tosta keulimisprobleemasta. se öljy kiertää ihan mukavasti vaikka vetäs kunnon kulmassa pitempääkin keulaa. monessa kottaraisessa sitä öljyä tulee takiksella ajaessa huohottimen kautta ilmanputsarikoteloon ja sitä kautta valuttaa maahan. täysin normaalia, eikä mitenkään vaarallista...

toi pätkiminen vaikuttas enemminkin siltä, että menee bensapinta vituralleen kaasarissa = tulvii ja polttaa sitten putkessa.
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 11.9.2008 23:00

isoEGO kirjoitti:
Pyrdänä kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:miten mulla on sellanen muistikuva ettei 660smc:ssä kiertäs öljy rungossa?


paha sanoo, mut kyl se kiertää ;) kaikissä näissä toka uusimman sukupolven lc4:s kiertää öljy rungossa. ja eikös 660 oo tullu -03 markkinoille.


tarkistelin asiaa, niin 660 smc 03-mallissa ei ainakaan kierrä ja 04-malli pitäs olla täysin identtinen. aattelinkin etten voi noin pahasti muistaa väärin. ilmeisesti 660smc 05-06 on öljy kiertänyt rungossa samaan tapaan kuin 625 ja 640-malleissa on kiertänyt koko ajan...


näköjään, olit oikeassa. kaverilla on -04 ja siinä kuitenki kiertää rungossa, varmaan sitten -05 malli mut -04 jo tullu myyntii kuten kotkilla on tapana
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 11.9.2008 23:11

Pyrdänä kirjoitti:näköjään, olit oikeassa. kaverilla on -04 ja siinä kuitenki kiertää rungossa, varmaan sitten -05 malli mut -04 jo tullu myyntii kuten kotkilla on tapana


05-malliin muuttu takamuovit + tuplaputket ja muuta kosmeettista muutosta.

voi kyllä olla, että 04-malliin on muutettu tuota öljynkiertoa jo, vaikkei muuten 03-mallista eroaisikaan.
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 11.9.2008 23:44

isoEGO kirjoitti:
Pyrdänä kirjoitti:näköjään, olit oikeassa. kaverilla on -04 ja siinä kuitenki kiertää rungossa, varmaan sitten -05 malli mut -04 jo tullu myyntii kuten kotkilla on tapana


05-malliin muuttu takamuovit + tuplaputket ja muuta kosmeettista muutosta.

voi kyllä olla, että 04-malliin on muutettu tuota öljynkiertoa jo, vaikkei muuten 03-mallista eroaisikaan.


näin taisi tapahtua, ja kaverilla toi -04 on siis yksänkkäinen ja vanhoilla muoveilla. voi olla et jokkut -04 mitä on tolla -03 tekniikal, nii ylivuotisia... enempää en puutu tähä aiheesee :D
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 14.9.2008 1:15

Jees,kiitti näistä :) tosiaan öljyä ei kyllä valu tielle mutta voi olla sitte,että toi bensapinta menee häneksi ja sen takia sitte pätkii ja lopulta tuikkaa vielä putkeen aimo annoksen palamatonta bensaa.
Pertsa_
Liittynyt:
14.3.2006 18:41

ViestiKirjoittanut Pertsa_ » 14.9.2008 16:01

Eikös tos 660:ses ainakii oo kaks öljypumppuu. Toinen siis kierrättää koneen yläpäähän öljyy. Eli luulis nyt, et se ainakii öljyä saa.
Mun mielest kyl -04 vuoden mallis kiertää öljy rungon sisäl. Se öljytilavuushaa on jotn 2l mikä vaikuttaa jo aika hyvin öljynvaihto väleihinkii?