KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 29.9.2008 22:33

Säännöt kirjoitti:Jos viestilläsi ei ole mitään sanomaa, jätä se lähettämättä. Älä postaa pelkkää hymiötä/hymiöitä sisältävää viestiä
Allekirjoitus on heikoille
ralliraita
Pyörä:
Not so minty929
Paikkakunta:
Helsinki a.k.a stadi
Liittynyt:
10.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut ralliraita » 30.9.2008 2:01

mikkoZµ kirjoitti:
/Wille/ kirjoitti:^Meinaat, että sillä ei kerkeä vai?


no onhan jo vanhemmis 125 EXC pyöris 40 heppaa nii on kummiskii 400cc:n ero ja vaa reilun 10 hv:n ero nii kuulostaa aika kohtuuttomalta vaikka vääntöä onkii enemmän nii silti??


Tarvis jotai valistusta tästä alkaa pitää, exc125koneteho max 40hv, exc525 takapyörän-teho n. 50hv
Ja se ''vain'' muutamien kymmenien heppojen ero tuntuu tosiaa :D
kassalla.
tupsude
Pyörä:
ei oole
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
7.9.2005 14:20

ViestiKirjoittanut tupsude » 30.9.2008 2:17

125 exc takaselta ~30hp, 525 exc takaselta reilu 50 (?), ihan erilaisia mopoja koneiltaan, ei tollaisille kysymyksille voi muuta kuin nauraa. :l
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
she says "I can't remember" and starts to cry
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 2.10.2008 10:34

Millaset huoltovälit tommosessa 690 SMC:ssä? Ja saako tommosesta enempää tehoa vaikka putkistolla, kun vakiona lupaavat 63hp @ 7500rpm.?
Pertsa_
Liittynyt:
14.3.2006 18:41

ViestiKirjoittanut Pertsa_ » 2.10.2008 16:31

Enempää en huolloista tiedä, ku että suhteellisen pitkät huoltovälit jos vaikka vertaa muihin vastaaviin pyöriin. Putkisto tuo ehkä hiukan tehoa tohon mut aika helposti saa vähän lisäpotkuu ku hommaa "virisuuttimet" kaasarii ja vaihtaa kisasemman nokka-akselin.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.10.2008 16:44

Pertsa_ kirjoitti:Enempää en huolloista tiedä, ku että suhteellisen pitkät huoltovälit jos vaikka vertaa muihin vastaaviin pyöriin. Putkisto tuo ehkä hiukan tehoa tohon mut aika helposti saa vähän lisäpotkuu ku hommaa "virisuuttimet" kaasarii ja vaihtaa kisasemman nokka-akselin.


Tässä sitä oli faktaa taas ihan riittämiin... :lol:

Huoltovälit(5000km) ei oo sen pitemmät kuin muissa vastaavissa ja kyseessä on ruiskukone joten kannattaa jättää ne kaasarin "virisuuttimet" ostamatta.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 2.10.2008 19:57

isoEGO kirjoitti:
Huoltovälit(5000km).



Ja mitäs tällöin 5000km kohilla pitäisi tehdä? Vaihtaa öljyt ja putsaa suodattimet? Vasta vuoden päästähä tommonen olis hankintalistalla, mutta pitäähä ny mopo ennakkoon katsoa valmiiksi ;)
Pertsa_
Liittynyt:
14.3.2006 18:41

ViestiKirjoittanut Pertsa_ » 3.10.2008 0:06

isoEGO kirjoitti:
Pertsa_ kirjoitti:Enempää en huolloista tiedä, ku että suhteellisen pitkät huoltovälit jos vaikka vertaa muihin vastaaviin pyöriin. Putkisto tuo ehkä hiukan tehoa tohon mut aika helposti saa vähän lisäpotkuu ku hommaa "virisuuttimet" kaasarii ja vaihtaa kisasemman nokka-akselin.


Tässä sitä oli faktaa taas ihan riittämiin... :lol:

Huoltovälit(5000km) ei oo sen pitemmät kuin muissa vastaavissa ja kyseessä on ruiskukone joten kannattaa jättää ne kaasarin "virisuuttimet" ostamatta.


Oho: :D Vois lukee joskus vähä tarkemmin. :lol: Kyse olikii siis tästä uudesta SMC:stä :lol: OWNED!!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 3.10.2008 7:00

Messico kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:
Huoltovälit(5000km).



Ja mitäs tällöin 5000km kohilla pitäisi tehdä? Vaihtaa öljyt ja putsaa suodattimet? Vasta vuoden päästähä tommonen olis hankintalistalla, mutta pitäähä ny mopo ennakkoon katsoa valmiiksi ;)


Oletettavasti venttiilivälykset säätää myös. Ja suodattimia ei taideta ikinä putsata, vaan ne vaihdetaan.
Dank memes melt steel beams.
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 5.10.2008 16:39

Toi 5000km on ollu noille 640 LC4:lle, 625 ja 660 ja luulempa myös että 690:lle on toi 2500km huoltoväli. Eli öljyt vaihtoon, öljynsuotimien vaihto (riittä kyllä joka toisellaki kerralla vaihto) tai putsaus (mikäli putsattava suodatin). Venttiilit kantsii tsekata myös tos 2500km, mut yleensä niitä ei tarvi alkaa sääteleen.
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 5.10.2008 17:30

Pyrdänä kirjoitti:Toi 5000km on ollu noille 640 LC4:lle, 625 ja 660 ja luulempa myös että 690:lle on toi 2500km huoltoväli.


5tkm on huoltoväli 690:lle. 10tkm kohalla venttiilinvälykset...
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 6.10.2008 0:13

Kärsiikö paljonki tuo "pitkät-huoltovälit" siitä jos vaihtaa putkiston, muokkaa kantta ja laittaa ehkäpä kireämpää nokka-akselia? Muutamat henkilöt ovat jo noita laittaneet, ja potkua varmasti riittää operaation jälkeen taas vähäksi aikaa.

Eli suomeksi sanottuna kuinka usein pitää huoltaa kyseisen operaation jälkeen?
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 6.10.2008 12:27

Messico kirjoitti:Kärsiikö paljonki tuo "pitkät-huoltovälit" siitä jos vaihtaa putkiston, muokkaa kantta ja laittaa ehkäpä kireämpää nokka-akselia? Muutamat henkilöt ovat jo noita laittaneet, ja potkua varmasti riittää operaation jälkeen taas vähäksi aikaa.

Eli suomeksi sanottuna kuinka usein pitää huoltaa kyseisen operaation jälkeen?


no ainahan se huoltoväli siitä lyhenee kun konetta piristetään. itse melkein puolittaisin tuon huoltovälin jos rupeisin konetta enemmänkin piristämään.

tossa vanhemmassa lc4:ssä oli vähän ylimitoitettu toi 5tkm huoltoväli. 2tkm:n jälkeen rupes öljyt olemaan melkosta kuraa ja vajaassa 3tkm rupes vaihteisto takkuamaan.
Kolme
Pyörä:
ex:Suzuki
Liittynyt:
18.11.2005 22:54

ViestiKirjoittanut Kolme » 6.10.2008 17:37

Aika pitkälti turhaa rahantuhlausta noi kaikenmaailman sorkkimiset, tehonlisäys on kummiskin yleensä maginaalinen. Putken kun vaihdat niin suuremmat ahdistukset lähtee. Tuolla jenkeissähän ne virittää jokasta mopoa ihan muna pystyssä, kauheesti menee rahaa eikä silti kulje mihinkään :lol:
fox-
Liittynyt:
29.9.2008 21:41

ViestiKirjoittanut fox- » 7.10.2008 22:19

Itsehän ostin juuri 625sxc:n joka muunneltu smc:ksi. Mitkä ovat heikoimmat paikat, mitä kannattaa pitää silmällä? Täytyy kyllä myöntää että laite on aivan täydellinen. Akran putkisto ilman noisekillerii ja muut säädöt kohdallaan ni kyllä paukkuu mukavasti