Juu, löytyi jo.
Tänään avasin venttiilikopan, kaikki laakerit pyörivät hyvin, ei rohinoita tai välyksiä. Ainoa mikä mietitytti oli nokka-akselin oikean puoleinen (pienempi) laakeri, jossa oli noin. 1mm välys akselin suuntaan, mutta oletan että siinä pitäisi ollakkin hieman akselin suuntaista välystä? Nokkaketjun kiristimessäkin oli vielä hyvin varaa, ja sen jousikaan ei ollut kuoleentunut. Ääni kuuluu jostain sylinterinkannen / venttiilikopan alueelta, ja oikealta puolelta, lähinnä tämän takia tuota laakerin aksiaali välystä mietin.
Tällä hetkellä ei enää oikein ideoita mistä etsiä. Tuossa oikealla puolella on tuo "SAS venttiili", en tiedä miten toimii mutta ilmeisesti rajoittaa päästöjä, voiko siitä lähteä ääntä jos on hajoamassa? Noh nappaan nyt samalla pois tuon.
Tutkin tuota puolipuristintakin, tuota käsikäyttöistä ei mielestäni voi "säätää", sitä operoiva vipu kiinnittyy "suorakulmaiseen päähän", joten asentoa ei voi muuttaa. Vipu ottaa stoppariin kiinni kun puolipuristinta ei vedä, jos haluaisi "venttiiliä enemmän kiinni" niin joko vipua tai stopparia pitäisi viilata. Lisäksi tuolla myös tuo "Auto decompresser" jota en vielä ole tutkinut tarkemmin.