maantiesika kirjoitti:Mitä maksaa pienemmät slow jetit, ja saako edes mistään? En ole tuollaisia koskaan kysellyt. Voipi olla Factoryn Jet Kit huomattavasti helpompi juttu hommata, mutta toisaalta esim. pyöräpurkaamossa sopivaa osaa voi löytyä vaikka miten.
Joka tapauksessa säädettävät neulat on nopeampi ja miellyttävämpi tapa hakea seosta kohdalleen. Joskus on sormeiltu noita jopa ajossa ja reissussa.
Itsellä tuli jännä ajatus tässä:
Mitäs jos siinä on se, että se käy oikeassa seoksessa tyhjäkäynnillä, mutta sen jälkeen menee liian laihalle. Eli kun säädin tuota seosruuvia aukipäin niin se menee rikkaammalle. Tällöin tyhjäkäynti kierrokset alkaa vähän hiipumaan ja ei käy enään nin nätisti tyhjäkäyntiä.
Mutta: Nykiminen pienissä vauhdissa pienenee todella paljon !. Ja voi päästää kaasun kokonaan pois 50 km/h vauhdissa ja nätisti aukasta kaasua uudestaan, ilman mitään sen suurenpaa nykäsyä.
Eli teoria:
Käy nätisti tyhjäkäyntiä kun säätää seosruuvin oikean asentoon tyhjäkäyntiä varten, mutta heti sen jälkeen käy liian laihalla vähän aikaa---> tästä syystä pyörä nykii pienellä kaasulla ja tuntuu että käy epätasesti pienellä kaasulla, ja nykii (on kyllä synkronisoitu moniin kertoihin !)
Voipihan se olla, että venttiilliien säätö oli tarpeellinen ja silleen, mutta ei kai se venojen säätö tommosta aiheuta ?
Yritin eilettäin nostaa neuloja 1-2mm, mutta ei löytynyt kuin 2 prikkaa neulojen väliin, että pitää käydä hakemassa rautakaupasta prikkoja ens viikon säätöä varten.
Toivottavasti säätäminen menee oikeaseen suntaan, eli ajaminen kaupunki ajossa on mielyttävämpää ja silleen...
Kiitän vastauksesta