Tuota, siis minkä ääni? Koneen käyntiääni kun painat kytkinkahvasta? Vai jotain nitinää kahvaa painaessa?
nicke1234 kirjoitti:vissii sama homma ku mulla, eli moottorin ääni tavallaan vaimenee kytkin pohjassa? mun käsittääkseni ei oo vaarallista, vaihteet vaihtuu kuitenki ihan normaalisti?
Gleb kirjoitti:nicke1234 kirjoitti:vissii sama homma ku mulla, eli moottorin ääni tavallaan vaimenee kytkin pohjassa? mun käsittääkseni ei oo vaarallista, vaihteet vaihtuu kuitenki ihan normaalisti?
Vanhoihin pyöriin kuuluu mitä erikoisimmat rutinat ja rohinat, ei kannata ihan pienistä välittää
Nimim. 71tkm
Ensku kirjoitti:Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? CBR F2 edelleen.
Ensku kirjoitti:Ensku kirjoitti:Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? CBR F2 edelleen.
No sehän siinä onki, ku käytin pyörää paikallisella mp-korjaamolla, ja mm. "säädettiin" venttiilit. Käytännössä sain lapun missä lukee väljykset, ja ukko sano et "yx pako vena oli hiemna horo, mut ei niin paha et pitäis säätää." Mitä se nyt sitte tarkottikaan.
Venojen kuuluis käsittääksini olla pakopuolella 0,18 -0,22, mutta parissa oli 0,24. Mahtaako käyntiongelmat johtu siittä? Imu puolella kaikki oli ainakin lapun mukaan Ok. Pyörä toimii niin hyvin kunnes lämmöt ylittää puolenvälin.
Tomppo92 kirjoitti:Ensku kirjoitti:Ensku kirjoitti:Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? CBR F2 edelleen.
No sehän siinä onki, ku käytin pyörää paikallisella mp-korjaamolla, ja mm. "säädettiin" venttiilit. Käytännössä sain lapun missä lukee väljykset, ja ukko sano et "yx pako vena oli hiemna horo, mut ei niin paha et pitäis säätää." Mitä se nyt sitte tarkottikaan.
Tarkoitti että oli joko hiukan alle sen välyksen tai sitten oli juuri ja juuri sen välyksen rajoissaVenojen kuuluis käsittääksini olla pakopuolella 0,18 -0,22, mutta parissa oli 0,24. Mahtaako käyntiongelmat johtu siittä? Imu puolella kaikki oli ainakin lapun mukaan Ok. Pyörä toimii niin hyvin kunnes lämmöt ylittää puolenvälin.
Voisi viitata juurikin tuohon venojen säätöön tai sitten kaasuttimen säätöihin. Ja sitten vielä että onko tulpat milloin vaihettu. Omassa vehkeessä pätki sen takia kun kaasuttimen säädöt oli huonot ja tulpat kanssa oli vaihto kunnossa. Ja pätkimis ongelma ei ilmennyt kylmänä.
fona85 kirjoitti:sun pyöräs on siis f2... noh.. ensimmäinen oletus, sillä on ajettu varmaan melko paljon.. ja toisekseen kesä helteellä ei kaasari pelit ihan helpolla välillä lähde käyntiin. voihan siellä olla välykset kohdillaan. mutta onko mitattu puristus paineita tms.? sillä yleensä tuollainen vika johtuu siitä kun alkaa pakoventtiili vuotamaan /kantamaan.. eli ei ole välystä. mut kerros paljon sillä pärräl on ajettu? jos on lähelle 100thkm niin melkeen kannen huoltoo tiedossa. mutta itsellä oli f3 malli, ja oli pikkasen saman tyylistä vikaa kun kone oli todella lämmin.
fona85 kirjoitti:Smode kirjoitti:Noniin, eli vaihteeksi taas cbr:n kanssa ongelmia. Ongelmat alko kun pyörä oli sateessa vajaa 2 tuntia ja lähin ajamaan. Pääsin 4 km ja moottori sammui. Kun pyörä lähti päälle ei se meinannut pysyä päällä ja sammui hetken päästä. Sain pyörän kotiin ja aamulla pyörä starttasi ilman mitään ongelmia. Lähdin ajamaan ja pääsin muutaman kilometrin ja pyörä sammui. Pyörä lähti päälle ja sammui uudestaan muutaman kilometrin päästä. Hetken odottelun jälkeen pyörä starttasi, tätä jatkui 500 metrin pätkissä jolloin pyörä toimi ja taas sammui, välillä toimien kunnolla hetken ja välillä taas huonommin.
Välillä tuntui ettei pyörä olisi toiminut kaikilla tulpilla.Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Kunhan tästä vitutuksesta pääsen yli niin irrottelen tulpat ja testaan niiden toimivuuden. Ei kai ole mahdollista, että tulpat ovat kaikki menneet huonoon kuntoon?
kyl mää lähtisin siitä, että sun vehkees ei saa bensaa. itsellä on ainakin välillä ollu ongelmia tankin korvaus ilman kanssa. joskus vetää ihan tajuttoman alipaineen tankkiin , ja ei mee kaasareille bensaa ennen ku käyttää tankinkorkin auki. muuten tällä vialla kyl on ihan samat oireet.