Habusa kirjoitti:joo oon itekki miettiny hommata pörinäpöntön mut en oo viel jaksanu
tuota noin, mitenkäs muiden pyörien takajarrut ku omassa se ei jarruta melkein yhtään. palat on vaihettu keväällä,uudet nesteet ja ilmattu kunnolla. eikä levyssäkään näy mitään. ei kai sitä vasiten oo tehty jo tehtaal noin tehottomaks? heti kun lähtee ni sillon se ottaa hyvin mut kun on ajanu joku sata metrii ni sit ei mitää.
Ai että jos olet ajanut vaikka 5km ja bussipysäkillä ei jarru enää pidä? Vai että vauhdissa ei tunnu pysäytyksen tehoa? Voisin veikata a)palojen lasittumista b)hämärää vikaa letkustossa, eihän syö nestetteä eikä vuoda mistään?
Tai todennäköisin syy lienee että 91 CBR on kuitenkin painavahko ja takajarrun teho tuntuu kovin olemattomalta vauhdissa, sehän jarruttaa takapyörää. Itsellekkin kävi takajarrun kanssa hassusti, vauhtia oli ns. reilusti, aloin jarruttamaan voimakkaasti ja vauhdin ollessa +100 huomasin kun mopon perä alko pyrkimään keulan edelle... eli olin huomaamatta polkaissut takarenkaan reilusti lukkoon ja perässä komea savupilvi...
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.