Entropia kirjoitti:Juha S kirjoitti:jos kikseri ois vaihtoehtona, niin tietty se. mutta se painiikin aivan eri sarjassa, ku nää edellä mainutut laitteet, niin teholtaan kuin hinnaltaankin....
Ei nuo cebaritkaan paljoa halvempia ole...Sitten kun alkaa miettimään, että ärrä ainakin omasta mielestä näyttää kymmenen kertaa paremmalta kuin muut samanikäiset pyörät. Siinä on USD-keula, paremmat jarrut ja konepuoli kunnossa kestävyyden ja tehojen kannalta, joten ei valinnan vaikeutta ei tullut kun itse aloin max. 4tonnin pyöriä kahtelemaan.
Ainoo miinus on tuo helvetin painava keula, kun siitä puolet on lasia + Clip-on siihen vielä mukaan. Ei oikein tahdo nousta pystyyn. Tosin se oli alussa hyvä, eipähän pääse yllättämään. Tuon takia soveltuu hyvin ekaksi pyöräksi.
Itse jättäsin Gsx-F:t todellakin väliin. Aivan liian paljon painoa, ja hirvittävän oloisia, suorituskyky ei kovin kummoinen.
Cbr 600F noista on ainakin varma valinta, se jopa taittuu ja on silti suht vakaa. Miinusta moottorista, joka ei vedä alakierroksilla yhtään.
Vanhojen gsxr:ien ongelma on se, esim. tuon lasikeulan, että niin pitkään on vakaata menoa kun tulee mutka. Rata-ajossa niitä ei saa taittumaan juuri mitenkään, hyviä pyöriä sillonkuin liikutaan suorilla teillä. Melkoisen möhköjä laitteita, 750 märkäpaino 234kg, siis ilma-öljyjäähdytteisen. Vesijäähyt taisivat olla vielä raskaampia. Se osaltaan vaikuttaa siihen että melkoisen raskas taittaa mutkiin jne. Ketteryys puuttuu. Toisekseen siihen vaikuttaa myös, että pyörä on muutenkin mitoiltaan aika massiivinen. USD keula ei käsitteenä tarkoita, että se olisi 'normaali' keulaa parempi, monet merkit ovat pärjänneet tavallisella haarukalla pitkälle tämän vuosituhannen puolelle. Ja noihin muihin verrattuna siinä gsxr:ssä on hieman enemmän tehoa, mutta niin on painoakin, jos vaikka cbr:ään vertaa, vaikka ei liian kevyt sekään ole.
Itse suosittelisin cbr:ää, tai näistä esiin tulleista pyöristä, gsxr:ää voisin harkita, jos massiivinen koko ja suuri massa ei haittaa. ZZR Kawa, Gsx-F Suikka, ja 400 Zxr ovat ehdottomia altavastaajia suorituskyvyssä, ja ZZR on tunnettu kansiongelmistaan. Fzr taas on heiveröinen, sitä en ottaisi.