Honda CBR 600 tietoja

Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 3.6.2008 22:06

Kerää ihmeessä tonni lisää, saat vähän vähemmän ajetun=pitempi-ikäisen pyörän.
Sit kannattaa varata tonni kaikkeen muuhun, kuten esim. renkaisiin, vaijereihin, ketjurattaisiin jnejne...

Ei oo halpaa, lupaan :D
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 4.6.2008 8:13

Gleb kirjoitti:Kerää ihmeessä tonni lisää, saat vähän vähemmän ajetun=pitempi-ikäisen pyörän.
Sit kannattaa varata tonni kaikkeen muuhun, kuten esim. renkaisiin, vaijereihin, ketjurattaisiin jnejne...

Ei oo halpaa, lupaan :D
Joojoo mutta kun en jaksa odotella ens kesään asti enää :D
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 4.6.2008 12:26

Ei ne kilometrit aina pyörän käyttöikää merkkaa... Ja miksi hokea joka topicissa että ei ole halpaa. Kannattaa varmaankin kulkea omin jaloin, niin on kaikkein halvinta. Kaikki maksaa...
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 5.6.2008 22:00

dodiih. Nyt on ton vaihteiston kanssa uusi onkelma ilmenny, kaiken muun raksumisen ohella :/. Oli joskus vanhassa nsr:ssä sama homma mutta, syytä en kerenny saaha selville. Eli ku alkaa pykältään vaihteita pienemmälle, yleensä ku joutuu pysähtymään, niin saattaa tehdä silleen, että ei anna enää pykältää alemmas, jolloin joutuu hieman vapauttamaan kytkintä jotta se vaihe nappaa kiinni. Ärsyttävä joskus jos pysähtyy valoihin ja huomaa, että onki 4 päällä, vihreä palaa, mutta vaihteet ei mee alaspäin.

Voisikos tähän jotenki liittyä se, että noi öljyt on huonot, vaikka noilla öljyillä on ajettu ehkä reilu 2000km, mutta en ole varma onko ne vaihdettu viime vai jopa sitä edellisenä kesänä, kun vanha omistaja ei oikein ole ajellut sillä edellis vuonna. Toisin öljyt on IHAN kirkkaat.
Kyllä rasittaa vähän ku 3000 laittaa mopoon, eikä sitt voi toimia. Se vaan on tosi, että ei kannate edes yritää säästää :D
-Jos ei kule nin ei kule-
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 5.6.2008 22:57

miks ne on huonot öljyt? eikö ne sovellu moottoripyörän märkäkytkimelle? Sillon voi oireilla niin.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 6.6.2008 14:28

Sergey kirjoitti:miks ne on huonot öljyt? eikö ne sovellu moottoripyörän märkäkytkimelle? Sillon voi oireilla niin.


No en osaa sanoa miksi olisi huonot öljyt, mutta tota öljyn ikää vähän yritin pohjustaa, että meneekö se "vanhaksi/huonoksi" jonku 2-3 vuoden sisällä vaikkea mopo olis ajossa paljoa ?
Voisi melkein viedä ton jollekki korjaajalle, kun huonoja kokemuksia vanhojen mopojen rassailusta. Toisin, virheistä oppii.
-Jos ei kule nin ei kule-
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 6.6.2008 22:59

Tietämättömyyttäni kysyn milloin 600RR mallin valmistus on alotettu, 00->? Kuinkas paljon lauhkeampi kone tässä F:ssä on?

Voipi olla että opiskelijan omakustannepudjetilla saa tyytyä 90-luvun normi cebariin, mikäli rr:ää ei näiltä vuosilta valmiina saa.

Tottahan sitä normi äffää pitäis hieman ruuvata kireämmäksi. Kannesta siivua, tiukempaa nokkaa, putkistoa.. ja jos venttiilit antaa tarpeeksi perää niin isompaa kaasariparvea imupuolelle!

Mällätyjä ja purkupyöriä saa vissiin ihan hyvin? Että muutaman varakoneen ja osakasan pystyn järkihintaan haalimaan.

Pitänee tosiaan pitää hyllyssä yhtä vakiokuntoista/lauhempaa konetta, jos ja kun virmotti narahtaa. Ei menis ajokausi pilalle ja uskaltais vaikka norjaankin lähtiä!

e. samba eiköhän se ole vähän vehkeessä kuin vehkeessä sama homma jos on esim 6 vaihdetta, niin et niitä paikalteesi pysty läpi selaamaan.. Polje vaan pienempää ennen valoja. Tottahan ne äljyt kannattaa vaihtaa, jos epävarmaa on.

Ja itehän näitä ruuvataan henkeen ja vereen, alkaa olla katoavaa luonnonvaraa... ruuvarit nimittäin.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 7.6.2008 0:29

No ei öljyt mene "huonoksi" muutakuin todella pitkien taukojen kanssa. 2-3v jos ajaa joka vuosi vähän ei pitäis olla mitään ongelmaa sen kanssa. Itelläki nyt 2v vanhat öljyt koska viimevuonna tuli niin vähän kilometreja ja ei mitään ongelmia. Edelleen hyvän oranssinharmahtavat. Mutta jos koneessa on jotain moderneja autonmoottoriöljyjä niin taatusti vikoja riittää. Yleensä ne on kytkimen pitovaikeuksia sillon. Periaattees mikä tahansa halvin mineraaliöljy käy prätkään, jollei siinä ole lisäaineita (mikä ei olekaan sitten perusmineraaliöljy).
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 7.6.2008 22:04

Hieno homma. Voisin käydä tosta venttiilitki läpi ja silleen, että varmasti nyt kaikki olis kondiksessa. Ei muuta ku kattomaan ja rassaamaan :P
-Jos ei kule nin ei kule-
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 13.6.2008 19:58

Ääh. Tää on niin tätä.
Aina kun ole ostanu jonkun menopelin niin oston jälkeen on alkanut ilmentyä kaikenlaisia ongelmia.
No toi vaihteiston lonksahus ei lähteny pois vaikka öljyt vaihoin.
Sitten toi käy aika epätasasesti. Huomaa kaikista parhaiten, kun yrittää ajaa tasaisesti niin semmosta vähän nykimisen tapasta menoa. No niin huomattava se ei tasasella ole, mutta ala mäessä se vasta onki semmosta, että pakko ajaa pienellä kaasun lisäämisellä ja sitten moottori jarrutuksella.
Vaihoin tossa tulpatki samalla eikä sekään auttanut tohon epätasaseen menoon. Ilmeisesti vika on bensan syötössä. Ehkäpä tuo tehoputki joka on joskus lisätty voi olla asialla, että ei olla suurinsarjaa vaihettu paikoilleen tai yms.
Sitten vielä toi nokkaketju ilmeisesti tykkää äännellä, mutta se kai nyt on cbr:n "vakio vikaa".
Mitäs ihmiset on mieltä miks käy epätasesti ?
-Jos ei kule nin ei kule-
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 13.6.2008 20:27

No jos ketju "lotaa" niin luulis vian olevan siinä, ainakin osaksi.
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 16.6.2008 11:48

sape kirjoitti:No jos ketju "lotaa" niin luulis vian olevan siinä, ainakin osaksi.
Paitsi että huhujen mukaan sen ketjun ääntely on normaalia cebarille.
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 16.6.2008 15:45

Jos tykkää kaydä epätasasesti aivan pintakaasulla niin pika-apu on isompi vaihde.

Tosin jos kaasarit ei ole synkronisoitu(liekohän oikea sana) kunnolla, eli aukeevat eri tahtiin, niin sekin aiheuttaa ailahtelevaa tyhjäkäyntiä/pintakaasuajoa.

Ja oman cebarin nokkaketju rallattaa välillä ihan ilosesti, kuten myös kaverin ja foorumin juttujen mukaan täysin normaalia.
Turhake.kuvat.fi
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 18.6.2008 17:32

terve taas :D
Huomasin tosa ku lopetin ajelun, että pukkaa tosta oikeanpuoleisesta huoltoluukusta, jostain ihmeen paikasta ruostetta ilmeisesti, ainakin se näyttää ruosteelta -->http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/318323/cat/34789
Onkos ihmisillä mitään tietoa mistä tuo voi johtua ja mistä tuota tulee :/ ?
-Jos ei kule nin ei kule-
Dero
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.3.2004 15:58

ViestiKirjoittanut Dero » 23.6.2008 13:34

Winegum kirjoitti:
sape kirjoitti:No jos ketju "lotaa" niin luulis vian olevan siinä, ainakin osaksi.
Paitsi että huhujen mukaan sen ketjun ääntely on normaalia cebarille.
No vähä riippuu. Itselläni ei rallata kuin pari sekuntia kylmänä käynnistäessä, ja sitten se häviää. Kaasareiden synkronointi saattais tuoho nykimiseen saada ihmeitä aikaan. Ja vaihteet kyllä kolahtelee ikävän kuuloisesti varmaa jokaisessa tuon ikäisessä cebarissa. Varsinki ykköseltä kakkoselle vaihtaminen ei kuulosta kovinkaan kivalle.