Honda CBR 600 tietoja

Masap
Liittynyt:
8.8.2010 14:30

ViestiKirjoittanut Masap » 15.9.2010 7:27

näihin hondiin saa etujarruun ainaki uutta puhtia kun vaihtaa eteen jonkun uudemman radiaali jarruisen laitteen puristimen...

sintteri jarrupaloilla parani jonkun verran
CButtiR
Pyörä:
Honda CBR 600F 1995
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
8.7.2007 10:01

ViestiKirjoittanut CButtiR » 17.9.2010 15:28

Hei! Kysyisin että onko kellään kokemusta vaikka vähän vanhemman CBR:n ohjaustangon korotuksesta? Itse kun olen korottamassa niin ongelmaksi on muodustumassa vaijerien pituus (siihen sain jo aikaisemmin neuvoa) ja nyt myös ilmeisesti sähköpiuhojen pituus. Eli kysyisin mikä olisi viisain tapa korjata tilanne? Leikata johto poikki ja juottaa väliin lisää johtoa?!?! Entä onko jotain muita puolia mitä tarvii ottaa huomioon? Kiitos jo etukäteen!
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 17.9.2010 17:00

CButtiR kirjoitti:Hei! Kysyisin että onko kellään kokemusta vaikka vähän vanhemman CBR:n ohjaustangon korotuksesta? Itse kun olen korottamassa niin ongelmaksi on muodustumassa vaijerien pituus (siihen sain jo aikaisemmin neuvoa) ja nyt myös ilmeisesti sähköpiuhojen pituus. Eli kysyisin mikä olisi viisain tapa korjata tilanne? Leikata johto poikki ja juottaa väliin lisää johtoa?!?! Entä onko jotain muita puolia mitä tarvii ottaa huomioon? Kiitos jo etukäteen!

Nappaat jostain hornetista piuhat, pitäisi olla pidemmät kuin vakiot mutta muuten muistaakseni samanlaiset.
Norky
Pyörä:
Honda CBR 600 F-93, ex varadero 125
Liittynyt:
5.6.2006 22:23

ViestiKirjoittanut Norky » 23.9.2010 19:43

Mikä on ku pyörä ei toimi kaikilla pytyillä! Hirveesti pitää olla kierroksia, että pytyt pamahtavat päälle. Pyörällä ajettu 90 000km
Jumatsuippa
Pyörä:
Gas Gas EC 300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
12.7.2010 21:10

ViestiKirjoittanut Jumatsuippa » 23.9.2010 21:52

Ootko katsellut kipinää, näkyykö selvästi kun starttailet?

Jos kipinä ok, niin silloinhan siellä ei ole tarpeeksi palavaa ainesta, eli bensaa...



Noin "paljon" tietä nähneessä pelissä voi ihan perus kulutusosatkin olla vaihtokunnossa (tulpat, ilmansuodatin ja öljyt öljynsuodatin jne...) ja kaikki ne yhdessä kun ovat menossa aihettaa mielenkiintoisia oireita.

Mutta SIIS, kattele se kipinä nyt ensin ja jos ei kunnolla näy niin uudet tulpat ja sit ihmetellään uudestaan. :)
Norky
Pyörä:
Honda CBR 600 F-93, ex varadero 125
Liittynyt:
5.6.2006 22:23

ViestiKirjoittanut Norky » 24.9.2010 12:32

Pitäisi kyllä vaihtaa ensi kevääksi. Pyörä lähtee lauantaina talviteloille, nii pitääpi keväällä palata sit. Tosissaan rupesin miettimään sitä, että otin pari kuukautta sitten imukaulan kuristavat levyt ja vaihdoin vakioneulat, mutta kuristavat neulasuuttimet jätin paikoilleen. Tekisikö mm. liian pieni suutin tota? Vaikka paremmin toi pyörä toimii noin kuin kuristussarjojen kanssa. Kiihtyy ihan hyvin, mutta teho loppuu 9500 jälkeen.


Jumatsuippa kirjoitti:Ootko katsellut kipinää, näkyykö selvästi kun starttailet?

Jos kipinä ok, niin silloinhan siellä ei ole tarpeeksi palavaa ainesta, eli bensaa...



Noin "paljon" tietä nähneessä pelissä voi ihan perus kulutusosatkin olla vaihtokunnossa (tulpat, ilmansuodatin ja öljyt öljynsuodatin jne...) ja kaikki ne yhdessä kun ovat menossa aihettaa mielenkiintoisia oireita.

Mutta SIIS, kattele se kipinä nyt ensin ja jos ei kunnolla näy niin uudet tulpat ja sit ihmetellään uudestaan. :)
trax
Pyörä:
vaihtelee. tallissa useempi
Liittynyt:
18.2.2010 22:12

ViestiKirjoittanut trax » 30.9.2010 7:33

Ei saa tarpeeks bensaa. Just toi kun korkeilla kierroksilla ei toimi.
Krukoda
Pyörä:
Pilvi
Paikkakunta:
Renko
Liittynyt:
19.5.2008 16:53

ViestiKirjoittanut Krukoda » 5.10.2010 10:47

Tosta jarruista niin mulla on pc23, aattelin et löisin jonkun bleidin tai
jonkun muun jarrut tohon eteen,mut mikä siinä vasemmas etuiskaris on sellanen
"juttu". Tulee siis jarrusatulan kiinnikkeestä vasempaan etuiskariin.
sintterit pistin jo ja jarrut on silti surkeat.

Kovemmissa vauheissa oon huomannu aika äitsyä vipatusta,taitaa johtua keulasta vaiko
laakereista?

Oon kans huomannu et kun kierrokset nousee yli..4-6k niin pitää sirinää,taitaapi olla se
nokkaketjun kiristin?
Regnbogi
Jumatsuippa
Pyörä:
Gas Gas EC 300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
12.7.2010 21:10

ViestiKirjoittanut Jumatsuippa » 7.10.2010 19:52

Onko tän ikäsessä vehkeessä niitit etujarrulevyssä? Ne aiheuttaa ravistusta kun ovat päässeet jumiutumaan ja silloin jarrupala ei mukaudu levyn kanssa saman suuntaisesti. Eli pienempi ala jarrupalasta ottaa levyyn kiinni--> huonompi jarrutusteho.

Eli niitäkin puhdistelemalla vaikka crc:llä saat ravistusta (todennäköisesti) häviämään ja jarrutustehoa lisää. Toki bladen jarruilla saa vielä enemmän pysähtyvyyttä jos ei orkkisilla pärjää. :)

Kaikkihan selviää kokeleimalla, voi siellä olla jarrulevy kieroutunut, laakereitakin menossa ja ties mitä mutta vaikea arvailla netin välityksellä.


E: vielä unohtu, juuri noilla kierroksilla nokkaketjun kiristin pitää ääntä jos on kulunut, onko tietoa minkä verran sillä on ajettu? Itsellä kiristin ollut vasta 5km ja pitää ääntä. Eli ei mitenkään vaarallista vaikka ääntä pitääkin.
Krukoda
Pyörä:
Pilvi
Paikkakunta:
Renko
Liittynyt:
19.5.2008 16:53

ViestiKirjoittanut Krukoda » 8.10.2010 22:33

Jumatsuippa kirjoitti:Onko tän ikäsessä vehkeessä niitit etujarrulevyssä? Ne aiheuttaa ravistusta kun ovat päässeet jumiutumaan ja silloin jarrupala ei mukaudu levyn kanssa saman suuntaisesti. Eli pienempi ala jarrupalasta ottaa levyyn kiinni--> huonompi jarrutusteho.

Eli niitäkin puhdistelemalla vaikka crc:llä saat ravistusta (todennäköisesti) häviämään ja jarrutustehoa lisää. Toki bladen jarruilla saa vielä enemmän pysähtyvyyttä jos ei orkkisilla pärjää. :)

Kaikkihan selviää kokeleimalla, voi siellä olla jarrulevy kieroutunut, laakereitakin menossa ja ties mitä mutta vaikea arvailla netin välityksellä.


E: vielä unohtu, juuri noilla kierroksilla nokkaketjun kiristin pitää ääntä jos on kulunut, onko tietoa minkä verran sillä on ajettu? Itsellä kiristin ollut vasta 5km ja pitää ääntä. Eli ei mitenkään vaarallista vaikka ääntä pitääkin.


Eipä ole niittejä levyissä,ja hyvin niissä on pintaakin..eli taitaa tulla jarrujen vaihto operaatio.
ei kellään ole tietoa siitä vasemmasta satula/iskari virityksestä?

tohon on vaihettu keväällä kiristin,kuinka usein tarvii vaihtaa?

Pystyykös jousta muuten säätämään mitenkään? perää tarvis vähään korkeemmaks.
Regnbogi
Tero-75
Pyörä:
Honda VFR800FI -98, Suzuki GT 125 R -76
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
21.9.2007 1:06

ViestiKirjoittanut Tero-75 » 3.12.2010 22:06

Osaakos joku kertoa löytyykö -90 PC23 malliin 25kw kuristuksia valmiina sarjana?
Olisi pyörälle mahdollinen ostajaehdokas tuoreella kortilla.
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02

ViestiKirjoittanut SJK » 10.1.2011 23:23

Koska tällaisen cebarin kone on "loppuunajettu"? Onko jotain mitä olisi pitänyt tehdä tai on tulossa eteen jos ostaisi tuollaisen 50,60 tai 70tkm ajetun? Entä mitä eroja on pc23, pc25 ja pc31 välillä teknisesti?
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48

ViestiKirjoittanut Habusa » 16.1.2011 19:44

SJK kirjoitti:Koska tällaisen cebarin kone on "loppuunajettu"? Onko jotain mitä olisi pitänyt tehdä tai on tulossa eteen jos ostaisi tuollaisen 50,60 tai 70tkm ajetun? Entä mitä eroja on pc23, pc25 ja pc31 välillä teknisesti?


mul on muistaakseni 80tkm ajettu eikä mitään! nokkaketjun kiristimen vaihdoin kun rallatteli mut sekin oli ihan yksinkertainen operaatio. 2 tai kolme pulttia piti irrottaa. tietysti öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa tarpeeks usein. sit renkaat, rattaat, iskarit kannattaa tarkastaa kylhän sä tiedät. eroista en tiedä ei muistaakseni mitään radikaalia.
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 18.1.2011 14:59

SJK kirjoitti:Koska tällaisen cebarin kone on "loppuunajettu"? Onko jotain mitä olisi pitänyt tehdä tai on tulossa eteen jos ostaisi tuollaisen 50,60 tai 70tkm ajetun? Entä mitä eroja on pc23, pc25 ja pc31 välillä teknisesti?

sisäänajettujahan tommoset Hondat vasta on ;) pc25 ja pc31 lähes identtisiä, pc23 vähän vanhempaa ja lussumpaa tekniikkaa sitten. pc25/31 aikalailla ikiliikkujan maineessa ja kestävät stunttiakin hyvin.
Otsoneekeri
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
12.3.2007 20:13

ViestiKirjoittanut Otsoneekeri » 20.3.2011 17:19

Prätkä kuume iski ja ostin itselleni Honda cbr 600f vm 98. Noh se pitäs tietysti saada 25kw papereihin että pystysin sillä ajamaan. Jostain maahantuojalta vissiin sais imukaulaan kuristus sarjan, mutta pitääkö pyörä myös penkittää vai tuleeko laput mukaan jossa on 25kw leima? Jos jollain on sattumalta kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Vai onko helpompia tapoja kuristaa?

Tässä näyttäisi tulevan mukana jotain ihme lappuja, eli tavitaanko penkitys?
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 3p6od0ta36

Lisään viestin myös 25kw topiikkiin, koska huomenna pitäisi osia alkaa tilaamaan, kiitos
Mopossa on aina laittoo eli eiku tuunaamaan!