Honda CBR 600 tietoja

liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut liinA » 16.5.2011 1:47

Nonii, nyt jotain neuvoja et mitä kaikkee pitää tehä kun ottaa nuo elmukelmut pois, erityisesti mittariston ku siel on enemmän piuhoja ku hävittäjäs.. Onko jotain liittimiä tms. mittaristos/johtosarjassa alapäässä?
WeirdDude
Pyörä:
Pc31 Honda
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.12.2007 20:11
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut WeirdDude » 16.5.2011 1:48

liinA kirjoitti:Nonii, nyt jotain neuvoja et mitä kaikkee pitää tehä kun ottaa nuo elmukelmut pois, erityisesti mittariston ku siel on enemmän piuhoja ku hävittäjäs.. Onko jotain liittimiä tms. mittaristos/johtosarjassa alapäässä?

Sorry, meni tyttöystävän tunnuksil.. :lol:
VesaL
Pyörä:
Husqvarna TC 610
Paikkakunta:
Salo (Kiikala)
Liittynyt:
18.2.2004 17:28
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut VesaL » 19.5.2011 21:17

Saako tommoseen 98 vuotiseen cebariin jostain eteen semmosia "katevilkkuja", entäs sisälokasuojaa tai kilventelinettä?
mopojen kuvia käykääs kattoo
http://www.bikepics.com/members/zeta112/
Kona89
Pyörä:
Honda CBR 600 F4
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.5.2005 16:11
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut Kona89 » 30.5.2011 19:51

Onko kellään hajua mistä pyörän outo nykiminen voisi johtua??

Eli tuntuu ihan kuin joku säännöllisesti ottaisi vastaan / jumittaisi, nykimisen huomaa veto päällä, mutta myös rullatessa kytkimen kanssa. Mielestäni vika tuntuisi olevan peräpäässä, sillä perä tuntuu hieman oudolta, en osaa tarkemmin selittää.

Rattaat ja ketjut on hiljattain vaihdettu, kuten myöskin renkaat ja pyörien laakeroinnit. Aloin jo epäillä rataskilven laakerointia mutta se ainakin vaikuttaisi olevan ok. Vaimenninkumitkin näyttivät olevan suht hyvässä hapessa, rataskilpi tosin irtosi melko kevyesti, kuinka kireä tuon paketin pitäisi olla?

Osaako joku helppiä?
4n77i
Pyörä:
Honda Cbr 600 F2
Liittynyt:
26.5.2006 16:49
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut 4n77i » 12.6.2011 19:24

Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.
VesaL
Pyörä:
Husqvarna TC 610
Paikkakunta:
Salo (Kiikala)
Liittynyt:
18.2.2004 17:28
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut VesaL » 12.6.2011 20:43

menee bensanpinnat sekasin kun mopo on liikkeessä
mopojen kuvia käykääs kattoo
http://www.bikepics.com/members/zeta112/
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut Habusa » 13.6.2011 7:59

Alko® kirjoitti:Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.


suuttimia lähtisin ensinnä ihmettelemään
4n77i
Pyörä:
Honda Cbr 600 F2
Liittynyt:
26.5.2006 16:49
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut 4n77i » 13.6.2011 16:24

Habusa kirjoitti:
Alko® kirjoitti:Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.


suuttimia lähtisin ensinnä ihmettelemään


Selvä, elikkä kaasarit vaihteeksi pöydälle...
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut Habusa » 14.6.2011 11:10

Alko® kirjoitti:
Habusa kirjoitti:
Alko® kirjoitti:Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.


suuttimia lähtisin ensinnä ihmettelemään


Selvä, elikkä kaasarit vaihteeksi pöydälle...


joo kyllä vain. kannattaa kattoo samalla ettei ole roskia tai muuta paskaa tankissa tai muualla bensalinjassa. mulla se keräs kondenssivettä tankkiin eikä toiminu sen takia. heti kun laitoin pa suodattimen niin ongelma hävis. onks prätkä muuten vakio kunnos? että jos siellä on vakio suuttimet niin sitte voi olla jotain muuta.
antuska922
Pyörä:
Honda cbr 600 f2
Paikkakunta:
kotka
Liittynyt:
16.7.2008 18:41
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut antuska922 » 1.8.2011 19:14

moro sellasta kysyn että honda cbr600 pc25 onko siinä pyöränlaakerit

etu: 6004-2rs
taka: 6204-2rs
Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut Robban. » 21.8.2011 13:32

Terve! Olen stunttipyöräaihiota hommaamassa ja mitens tuo 600f ja pc25 eroavat toisistaan?
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut Tomppade » 22.8.2011 13:09

Robert. kirjoitti:Terve! Olen stunttipyöräaihiota hommaamassa ja mitens tuo 600f ja pc25 eroavat toisistaan?
pc25 on vaan mallikoodi tietyn ikäiselle 600f cebarille. Jos ihan tarkkoja ollaan niin

pc23=600f, pc25=600f2 ja pc31=600f3 ja jne, mutta yleisesti ottaen kaikkia on malliltaan cbr600f, tuota viimeistä numeroa kovin harva IKINÄ mainitsee, katsot vaikka myynti-ilmoituksia. eli pc25 on 90luvun alun (oliko 90-93 vai 91-94) cbr600f ;)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
dirty
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
12.6.2004 16:14
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut dirty » 23.8.2011 16:54

mikähän vikana pc25:sessa kun käynnistää pyörän ni ei meinaa käydä ja kun vähänkin antaa kierroksia alkaa kolkutus? niin ja hyytyy saman tien jos enemmän antaa kaasua. toimi ihan hyvin muutama viikko sitten ja sen jälkeen seissyt paikoillaan.
dirtyyy
Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut Robban. » 23.8.2011 18:18

Tomppade kirjoitti:
Robert. kirjoitti:Terve! Olen stunttipyöräaihiota hommaamassa ja mitens tuo 600f ja pc25 eroavat toisistaan?
pc25 on vaan mallikoodi tietyn ikäiselle 600f cebarille. Jos ihan tarkkoja ollaan niin

pc23=600f, pc25=600f2 ja pc31=600f3 ja jne, mutta yleisesti ottaen kaikkia on malliltaan cbr600f, tuota viimeistä numeroa kovin harva IKINÄ mainitsee, katsot vaikka myynti-ilmoituksia. eli pc25 on 90luvun alun (oliko 90-93 vai 91-94) cbr600f ;)

Kiitos vastauksesta! :)
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut tsounas » 22.9.2011 21:06

Moro vaan tänne separi -puolelle!
Jeps, elikkäs tollasella länsinaapurin smotolla oon työstäny tässä osan kesää ja eka pyörä oli. Mielettömän mukava ajaa eikä mitään valittamista. Nyt kuitenki aukes vaihtomahdollisuus CBR 600 F2 prätkään ja taulussa 48tkm. Hienokuntonen ja ajamassaki oon käyny, mukavalta tuntuu =)
Ainut asia mikä mietityttää on teho. Tuo yksilö on kuristettu mokoma kaasarista saakka ja rekisteriotteessa merkintä "kaasukahva kääntyy enintään 13 astetta". Kyrsii hiukan ku aika laiskalta tuo tolla reilulla 20hp:llä tuntuu. Siis tarkoitus olisi muuttaa kuristuksen paikka kaasukahvaan, mielellään sellaiseksi että se olisi poistettavissa ja kiinnitettävissä nopeasti, jopa ajossa.

Onko kellään kokemuksia tai neuvoja? 8o Ja neuvokaa hyvät separi-ihmiset miestä hädässä ja puhukaa miut puolellenne niin ei tarvii miettii joka yö ennen nukkumaan menoa vaihanko Husabergin separiin vai en! :)