25 kW

Naiko
Pyörä:
Yamaha R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.5.2004 23:04

ViestiKirjoittanut Naiko » 26.3.2008 0:29

Kun rekisteröi pyörän 25kw tehoihin, niin muutoskatsastus maksaa 45e nykyään.
polarice
Pyörä:
Honda CBR -07
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
17.8.2007 21:33

ViestiKirjoittanut polarice » 26.3.2008 16:25

Siis täytyykö pyörä dynottaa vaikka olisi tehtaan kuristussarja?
"Menestykseen on kaksi sääntöä:
1) Älä koskaan paljasta kaikkea"

Honda CBR
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 26.3.2008 17:35

polarice kirjoitti:Siis täytyykö pyörä dynottaa vaikka olisi tehtaan kuristussarja?


Ei tarvitse. Mutta joissain paikoissa vaativat, että liike on asentanut tehtaan kurisarjan tai jos sen asennuksen on itse tehnyt, niin siitä on oltava liikkeen lausunto, että kuristus on tehty. Sekin maksaa.

Mutta jossei ole tehtaan kurisarjaa, niin dynopaperit oltava ennen ja jälkeen kuristuksen.
Ride_to_live
Pyörä:
YZF-R6R & VFR750F
Liittynyt:
3.6.2006 20:16

ViestiKirjoittanut Ride_to_live » 26.3.2008 17:38

Naiko kirjoitti:Kun rekisteröi pyörän 25kw tehoihin, niin muutoskatsastus maksaa 45e nykyään.
Eivätköhän katsatuskonttorit ihan itse hinnoittele tämänkin toimenpiteen. Jos on kiinni joka sentistä, kannattaa kilpailuttaa tämäkin lähialueen palveluntarjoajilla. Viimevuonna maksoin 35¤.

polarice kirjoitti:Siis täytyykö pyörä dynottaa vaikka olisi tehtaan kuristussarja?
Tehtaan sarjoissa kyllä yleensä tulee mukana virallinen lappunen, joka kelpaa todisteeksi siitä, että teho kys. sarjalla tosiaan alenee. Samassa lipukkeessa myös muun muassa vakuutteluja kaiken maailman päästörajojen alituksista yms..
juhaBaLoO
Liittynyt:
19.1.2008 18:31
Kovasti himoinut belgiasta tuoda CBR 400 RR

ViestiKirjoittanut juhaBaLoO » 26.3.2008 18:51

Kovasti himoinut belgiasta tuoda CBR 400 RR 1991-vuosimallista pyörää... Mutta kun se ensipyöräksi tulee niin täytyy 25kW kuristaa...
Onko totta että jotain tiettyä vuotta vanhemmat pyörät saa kuristaa lähes miten tahtoo kunhan saa siitä todistuksen penkistä ettei yli 25kw irtoa?... Perus kaasukahvakuria kuiteskin siihen oon aatellu.
Siitä siis siihen ongelmaan että missä liikkeessä tälläinen mahtaisi onnistua? mahdollisimman lähellä Laitilaa, joka sijaitsee Turun ja Rauman välissä.
Naiko
Pyörä:
Yamaha R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.5.2004 23:04

ViestiKirjoittanut Naiko » 26.3.2008 20:44

Ride_to_live kirjoitti:
Naiko kirjoitti:Kun rekisteröi pyörän 25kw tehoihin, niin muutoskatsastus maksaa 45e nykyään.
Eivätköhän katsatuskonttorit ihan itse hinnoittele tämänkin toimenpiteen. Jos on kiinni joka sentistä, kannattaa kilpailuttaa tämäkin lähialueen palveluntarjoajilla. Viimevuonna maksoin 35¤.

No itse maksoin noin kaksiviikkoa sitten 45e ja soittelin kaikki paikat läpi, a1 katsastajilla oli 45e kautta maan ;)

polarice kirjoitti:Siis täytyykö pyörä dynottaa vaikka olisi tehtaan kuristussarja?
Tehtaan sarjoissa kyllä yleensä tulee mukana virallinen lappunen, joka kelpaa todisteeksi siitä, että teho kys. sarjalla tosiaan alenee. Samassa lipukkeessa myös muun muassa vakuutteluja kaiken maailman päästörajojen alituksista yms..


Juu ja kaikissa tehtaan kuristussarjoissa on maahantuojan todistus siitä että tehoa on tosiaan alennettu, sekä liikkeen toimihenkilön (joka työn on tehnyt) allekirjoitus että osat on asiallisesti asennettu. Katsastus insinööri myös katsastettaessa tarkastaa kuristuksien olemassa olon.
Naiko
Pyörä:
Yamaha R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.5.2004 23:04
Re: Kovasti himoinut belgiasta tuoda CBR 400 RR

ViestiKirjoittanut Naiko » 26.3.2008 20:49

juhaBaLoO kirjoitti:Kovasti himoinut belgiasta tuoda CBR 400 RR 1991-vuosimallista pyörää... Mutta kun se ensipyöräksi tulee niin täytyy 25kW kuristaa...
Onko totta että jotain tiettyä vuotta vanhemmat pyörät saa kuristaa lähes miten tahtoo kunhan saa siitä todistuksen penkistä ettei yli 25kw irtoa?... Perus kaasukahvakuria kuiteskin siihen oon aatellu.
Siitä siis siihen ongelmaan että missä liikkeessä tälläinen mahtaisi onnistua? mahdollisimman lähellä Laitilaa, joka sijaitsee Turun ja Rauman välissä.


Puhelin kauniiseen käteen ja soitat mp-liikkeisiin ja kysyt onnistuuko, sieltä kyllä kerrotaan mielellään :)

Ja jollen nyt väärin muista vm-96 tai sitä vanhemmat moottoripyörät saa kuristaa miten haluaa, JOLLEI siihen ole tehtaan kuristus sarjaa.
Pavezugi
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.6.2006 12:49

ViestiKirjoittanut Pavezugi » 30.3.2008 0:38

Mistähän Pk seudulta löytyi liike mikä tekee pyöriin 25kw kuristukset?
mf-690
Paikkakunta:
lepsämä city
Liittynyt:
7.8.2004 15:04

ViestiKirjoittanut mf-690 » 30.3.2008 10:15

järvenpäässä viaber oy
Kuvia ex:istä ja tt 600:sesta !
Kawamies5
Liittynyt:
25.3.2008 17:40

ViestiKirjoittanut Kawamies5 » 30.3.2008 21:18

Niko901 kirjoitti:
Kawamies5 kirjoitti:Etsin tämän aiheista sivua vähän aikaan ja tänne päädyin.

Pojalleni ostin kawasaki er-5 (vm. 2000) ja nyt tuli semmonen onkelma vastaan että tehot ei stemmaa... Poikani on 18v ja hänellä on A kortti (elikä se <25kw). mikä olis halvin keino laittaa pyörä niihin tehoihin ?

Kävin eilen motobike nimisessä kaupassa (Porvoo) ja siellä minulle hymy-suin kerrottiin että se maksais sen 250-300 euroo.. Ei kai nyt sentään 300 euroo joudu tuosta maksamaan ???


siis tarkotat varmaan, että pojallasi on pikku a kortti. Kyllä tehtaan kurisarja ton verran hyvinkin maksaa. Mutta on toinenkin tapa. Käyttää liikkeessä, joka tekee kuristuksia. MM. ip-dynotest yms.

He kuristavat pyörän kaasukahvan liiketta rajoittamalla ja antavat dynopaperit ennen ja jälkeen kuristuksen, tämä huvi maksaa 100-150e. Lisäksi pitää käyttää pyörä muutoskatsastuksessa (30e), jonka jälkeen voi ruveta ajamaan laillisesti. Tosin en tajua mitä järkeä on ajaa tommosella er-5 kuristettuna, kun se on laiska jo vakiotehoissakin.


Laki on laki :/
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 31.3.2008 9:03

Kawamies5 kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:
Kawamies5 kirjoitti:Etsin tämän aiheista sivua vähän aikaan ja tänne päädyin.

Pojalleni ostin kawasaki er-5 (vm. 2000) ja nyt tuli semmonen onkelma vastaan että tehot ei stemmaa... Poikani on 18v ja hänellä on A kortti (elikä se <25kw). mikä olis halvin keino laittaa pyörä niihin tehoihin ?

Kävin eilen motobike nimisessä kaupassa (Porvoo) ja siellä minulle hymy-suin kerrottiin että se maksais sen 250-300 euroo.. Ei kai nyt sentään 300 euroo joudu tuosta maksamaan ???


siis tarkotat varmaan, että pojallasi on pikku a kortti. Kyllä tehtaan kurisarja ton verran hyvinkin maksaa. Mutta on toinenkin tapa. Käyttää liikkeessä, joka tekee kuristuksia. MM. ip-dynotest yms.

He kuristavat pyörän kaasukahvan liiketta rajoittamalla ja antavat dynopaperit ennen ja jälkeen kuristuksen, tämä huvi maksaa 100-150e. Lisäksi pitää käyttää pyörä muutoskatsastuksessa (30e), jonka jälkeen voi ruveta ajamaan laillisesti. Tosin en tajua mitä järkeä on ajaa tommosella er-5 kuristettuna, kun se on laiska jo vakiotehoissakin.


Laki on laki :/

Jotkut lait on tehty rikottaviksi.

T: pikku-a ja 84kW.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 31.3.2008 18:06

Entropia kirjoitti:Jotkut lait on tehty rikottaviksi.

T: pikku-a ja 84kW.


arvasin että joku sanoo tuon, enkä väärässä ollut....
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 1.4.2008 10:08

Juha S kirjoitti:
Entropia kirjoitti:Jotkut lait on tehty rikottaviksi.

T: pikku-a ja 84kW.


arvasin että joku sanoo tuon, enkä väärässä ollut....

Arvasin, että joku alkaa moralisoimaan siitä...
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 1.4.2008 10:52

Entropia kirjoitti:T: pikku-a ja 84kW.


Tähän mennessä kaikki mennyt prikuleen niinkuin pitääkin...
Mutta mistä sä sen 10kw oot nykässy?

T: pikku-a ja 74kw
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
Yamachiro
Pyörä:
Yamaha XJ600
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
23.4.2007 20:32
Kuristus sarja

ViestiKirjoittanut Yamachiro » 1.4.2008 21:11

Oisko Yamaha XJ600 kuristus sarjaa? -87 vuosimallia.