Riippuu se vääntökin taas niin koneen koosta ja sylinterien lukumäärästä, mutta selitän tähän vähän mitä tiedän:
Vertauspohjana kaverin Yamaha XT 660X supermoto ja oma Yamaha YZF 750R. XT on 1-sylinterinen 4-venttiilikone ja yzf on 4 sylinterinen 20 venttiilillä. Yzf:ssä on lisäksi pakoputken puolivälissä alavääntöjä lisäävä ja pakoääniä rajoittava EXUP-venttiili(aukeaa servolla kaasun asennon ja muutaman muun asian mukaan).
Molemmat pyörät kuristettiin 25kw:ksi kx-centerillä tampereella. XT:n kaasukahva kääntyy 35 astetta täydestä (78 astetta tai jotain), mutta siinä on huomattavasti enemmän vääntöä alakierroksilla, kuin yzf:ssä. YZF:n kaasukahva taas kääntyy 16 astetta täydestä (jotain 80-90 asteen välissä).
Viivat on otettu moneen kertaan ja yzf ottaa aina turpaan aika reippaasti, vaikka kone on isompi ja pyörässä on pakoputken virtausta rajoittava venttiili.
XT:llä en itse ole ajanut, mutta vetää kuulemma kaikilla vaihteilla reippaasti(alavääntö<3) jo pieniltä kierroksilta lähtien. Samaa olin sanomassa YZF:stä, kyllä sekin lähtee kiihtymään 25kw millä vaihteella tahansa, mutta ei läheskään yhtä reippaasti, kuin väännökkäämpi XT.
XT:n kierrosalueesta kuristuksen yhteydessä lähti vain pieni osa pois, koska huipputeho tulee jo keskikierroksilla verrattuna yzf:ään. XT saavuttaakin jo sen 25kw huomattavasti matalemmilla kierroksilla kuin omani. YZF taasen saavuttaa huipputehonsa(25kw) n. 7000rpm kohdalla, eikä jaksa kiertää yli 9000rpm kuristettuna. Hyvin sillä kuitenkin kuristettuna pääsi kaupungissa ja maantielläkin, tosin mitään tehokkaampia autoja ei lähdetty ohittelemaan sillä mielellä
Pari viestiä aikaisempaan lisätäkseni
YZF dynotettiin ensin täysitehoisena(~90kw, jos joku haluaa nähdä käyrät niin voin uppia), ja sen jälkeen vielä 4 dynoajoa, missä kaasun avautuma haettiin kohdalleen 25kilowattiin. Näin se tehdään tietääkseni kaikkien pyörien kohdalla. XT:n kuristus oli jotain 160e luokkaa ja YZF 280e. Suurin osa hinnastahan tulee työmiesten palkoista ja suurin osa työajastahan YZF:ssä menee niiden katteiden irroittamiseen, mitä xt:ssä ei pahemmin ole tiellä.