KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

DnWarrior
Pyörä:
KevytTyöntääMaantiellä 620 competition
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
5.2.2008 11:11
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut DnWarrior » 20.4.2013 12:45

Onko muilla ollu kesäsäädöillä ongelmia kylmillä kevätilmoilla ajellessa. Itellä tasakaasulla ajaessa käynti pätkii, välillä booailee ja putkeen ampuu aika paljon... Syksyllä seisontaa laitettaessa toimi kyllä vielä täysin, ja nyt tekee tommosta. Ja mielenkiintosimpana juttuna mitä kovempi tuulenpuuska tulee, sitä hirveämmät oireet. Esim vastatuuleen ajaminen yhtä tuskaa... :lol:
Venojen välykset katottu ja putsari putsattu. Tulpas vikaa vai kaasari tukossa? Vai käykö vaan ihan liian laihalla?
DnWarrior
Pyörä:
KevytTyöntääMaantiellä 620 competition
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
5.2.2008 11:11
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut DnWarrior » 20.4.2013 12:51

-Eqqu- kirjoitti:Täällä on varmaan ollut puhetta aiheesta, mutta asiaan... 625 SMC:n öljynvaihdosta kysyisin, eli miten toimenpide tehdään alusta loppuun? Lähinnä, kun öljynkierto ilmeisesti menee myös tuossa rungon kautta, niin ilmaukset yms. Mukava olisi myös tietää, minkä verran öljyä koneeseen/runkoon tulee laittaa? Kiitos etukäteen! PS. Pyörähän on siis 2006 vuoden SMC 625!

Jos lontoo taittuu niin tosta:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=57107
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 21.4.2013 21:31

Jos käynti on tuollaista, niin uus tulppa paikalleen. (Vaikka harvoin nää nelarit kai tulppaa rikkoo, mahtaa olla kakstahtien ongelma enemmän)

Venttiilien säätö&tarkistus, ilmanputsarin puhdistus/vaihto ja jos ei vielä skulaa niin säätää kaasarin. Suuttimia sitten vaihteleen, jos omassa vehkeessä ei oo ikinä toiminut kyseisillä suuttimilla. Mutta oma kotka toimi samoilla suuttimilla/säädöillä viime talvenkin.
kesä<3
DnWarrior
Pyörä:
KevytTyöntääMaantiellä 620 competition
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
5.2.2008 11:11
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut DnWarrior » 21.4.2013 23:14

Näköjään näis nelareiski vaikuttaa sään vaihtelut aika lailla. Keli tyynty ja 5 astetta lämpösempi niin kone toimii ku unelma. Säädetty ja testattu kaasari kyl viimeksiki jossai +15 kelillä. Eli lopullinen päätelmä, että neula oli liian laihalla, kun tasakaasulla ajaes vaan pätki.
Rull1s kirjoitti:Onko kellää ollu semmosta ongelmaa että ei lähe käyntii jos on satanu tai ollu vähä viileämpi yö. Ryypyllä hyrrää vähä aikaa ja sit sammuu, sen jälkeen ku polkee ni pamahtelee satunnaisesti putkessa. Odottaa vähän aikaa niin taas hyrrää hetken. Eilen taas ajelin koko päivän ja illemmalla alko satamaan. Noh pyörä parkkiin ja sisälle suojaan, tunti kerkes kulua ja ku ois pitäny lähtä ajamaa niin teki ton tempun. Kaasutin puhistettu, tulppa, ilmansuodatin, öljyt ja suodattimet vaihdettu justiinsa. Muuten lähtee kyllä parilla polkasulla käyntiin. Pyörän malli Smc 660 06
Satesella ilmalla ainakin kone saa kylmempää ja happirikkaampaa ilmaa seokseen eli saattaa vetää laihalle, yleensä laihalle vetäes myös ampuu putkeen... Venttiilit kannattaa kans tsekata.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 22.4.2013 11:55

Tiedä sitten mitä pitää tehdä kun toisilla toimii samoilla säädöillä kaikkialla -20 ja +30 välillä. Toki saa ja kannattaa säätää jos haluaa maksimitehoa tai polttoaineensäästöä tai on tarkoituksena ajaa urku auki mäntä sulaksi suoraa tietä, muuta FCR kyllä pelaa liki kelissä kuin kelissä.

Kymmenen asteen tai erot tai ilmankosteuden muutoksen hukkuu jo kaasarin toleransseihin, jos toisessa toimii hyvin niin tuskin toista summassa säätämällä paremmaksi saa. Lekalla kärpästä vai miten se menikään siis jos suuttimia alkaa vaihdella. Neulalla saa lähinnä ajotuntumaa ja tilapäisesti korjattua jotain aluetta, neulan muodolla sitten muutakin.
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 24.4.2013 13:11

onko kellään tietooo onko vaikeeta vaihtaa exc 400 -00 vesipumpun stefat? kun huomasin että ne vuotaa kivasti :s
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 26.4.2013 17:37

Ainakin bergissä oli todella helppoa ja yksinkertaista. Otti vaan vesipumpun kopan irti ja irrottaa sen tiivisteen ja uus tilalle. Epäilisin että kotarissa on yhtä helppoa.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 26.4.2013 22:50

Noin vanhassa ei irtoa kannatin, joten venakoppa auki. Kannattaa ostaa uudemman näköiset osat niin on jatkossa helpompaa.
Wille
Liittynyt:
24.1.2002 3:00
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Wille » 27.4.2013 15:51

Mikä kauppa suomessa crash padeja, esim. tollasia? http://www.ktm4u.co.uk/ktm-powerparts/o ... pads-front
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Haatsi » 27.4.2013 16:19

Kaikki KTM jälleenmyyjät voi tilata noita PowerParts crash padeja, esim. BikeWorld ja Motokeidas. Tosin linkkaamisiesi crash padejen valmistus on lopetettu ja korvattu erilaisilla, erittäin rumilla ja halvan oloisilla crashpadeillä. Hinta tosin pysyi samana.. Et löydä noita linkattuja enää mistään, yritin viime kesänä niitä jo löytää jokaisesta ulkomaisesta kaupasta yms.

http://www.ktm4u.co.uk/ktm-powerparts/crashpad-front
Wille
Liittynyt:
24.1.2002 3:00
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Wille » 27.4.2013 21:30

Jaahas, vai tuon näköisiksi ovat muuttuneet. Myymö mikään kauppa fiksumman näköisiä? Ihan sama oikeestaan onko suomessa vai ulkomailla.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Haatsi » 27.4.2013 23:09

Aika huonosti. Kannattaa jostain ebaysta kurkkia yms. Mutta tuollaiset sliderithan on yllättävän helppo tehdä itse. Akselit kun on ontot sisältä niin ei muutakun rautatanko missä on kierteet päissä ja skeittilaudan renkaat päihin ja poraat niihin akselin "korkkeihin" sopivat reiät ja avot. Ei haittaa vaikka eka poraus menis vinoon kun noi uudet "korkit" maksaa sen 5-9€ kappale.

Tähän tyyliin:

http://www.jerrettbellamy.com/2012/08/universal-and-custom-fit-axle-sliders.html

Saa just semmoset kun haluaa ja helppo ja halpa vaihtaa niitä padeja kun kaatuilee.
Wille
Liittynyt:
24.1.2002 3:00
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Wille » 28.4.2013 9:34

Jep, oon nähnyt noita skeittilaudan pyörävirityksiä ja ajattelin ostaa ihan tehdastekoiset kun ei rahat kuitenkaan niin tiukoilla ole. Mutta jos saatavuus on tuota luokkaa niin kai ne sit täytyy tehdä itse. Pitänee käydä ostamassa sopivaa muovitankoa ja laittaa kaveri sorvaamaan.
Teek00
Pyörä:
Yamaha dt 50x - 07 [EX], Pv 80cc, Ktm 640 LC4 Sm
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2007 19:37
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Teek00 » 29.4.2013 10:53

Tietääkö joku paljonko menee keulaöljyä ktm LC4 640 moton keulaan? Ja minkälaista öljyä kannattaa laittaa?
-Eqqu-
Pyörä:
KTM 625 SMC '06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
4.4.2009 21:19
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut -Eqqu- » 29.4.2013 21:27

Tietoa kellään?

Vaihdoin omaan 625 SMC '06 öljyt ja suodattimet, valutin koneen öljyt ensin pois, tämän jälkeen irroitin rungon öljyfiltterin ja sen alla olevan ruuvin ja valutin rungon öljyt pois, tämän jälkeen vaihdoin koneen öljyfiltterin uuteen ja samoin laitoin runkoon uuden filtterin kiinni. Koneeseen laitoin ohjeiden mukaisesti 1,3 litraa öljyä ja runkoon sen 0,6 litraa, tämän jälkeen löin pyörän käyntiin ja jätin sen rungon öljypropun auki ilmatakseni järjestelmän, mutta rungon öljypropusta ei ruvennut tulemaan öljyä, vaikka sieltä pitäisi sitä tulla? Öljyä oli ihan siihen propun kierteiden tasalle saakka, mutta sitä ei ruvennut pulppuamaan reiästä ulos. Täytyykö huolestua, vai onko kaikki ok?