Kivennäisvesi kirjoitti:Mun mopo Rieju Mrx 2008 kulkee ns. ryypyn voimalla, eli kun kierrokset nousee tarpeeksi niin pitää painaa ryyppyä, että alkaa kiihdyttämään ja ei ala ''pätkimään''. Rajotinta en oo ottanu pois ja mopossa ei oo muuta viriä kun Enoxin tehoputki ja suutin on kokoa 105. Voisko olla, että suutin on liian pieni? Kävin lukee jostai motowikistä, että kurittomalle putkelle sopiva suutin on 92-105 luokkaa, mut en sit tiiä mikä on Enoxin kans ois hyvä. Tietääkö kukaan et mitä pitäs tehä?
Eli jos joudut laittaa ryypyn päälle, niin se saa liian vähän bensaa suhteessa ilmaan, kun ryyppyn pitäisi rajoittaa ilman saantia, että bensaa tulee enemmän...
Näin mulla tulee mieleen
JSSM kirjoitti:Toisioketjusta kysymys..
Ostin vasta moottoripyörän. Ketjua tutkiessa huomasin ketjuliitoksen olevan jousella. Kuulin sellaista ettei tuollainen liitos ole turvallinen jos nopeudet (radalla) nousee suuremmiksi kuin tienopeudet. Yritin ketju/ratas keskusteluja käydä läpi mutta ei tullut asiaa esille. Nekin jo vuosia vanhoja keskusteluja joten heitän kysymyksen tänne.
Eli onko ketju turvallinen honda cbr 600 f3 pyörässä vai pitääkö tuon vuoksi pistää ketju/rataspaketti uusiksi? Sìtä ei ole tietoa milloin vaihdettu. Kulumisen vuoksi niitä ei ole tarvetta vaihtaa lähiaikoina.
Ketjuvoiteesta kysymys samalla. Ohjekirja suosittelee käyttämään vaihteistoöljyä rasvaukseen. Liikkeet kuitenkin myyvät ketjusprayta jota itsekin käytän. Ilmeisesti myydään siksi koska on helpompikäyttöinen tuo pullo. Käyttääkö kukaan motoristi öljyä?
-JSSM-
Mä käyttäisin jo tuon koko luokan pyörässä niitattavaa ketjua, jos rattaat ja ketjut ok, niin ei niitä välttämättä tarvii vaihtaa, kun vaihtaa niitattavaksi. Tieysti jos on kuluneen näköiset, niin koko paketti uusiksi, ei osat varmaan kalliita. Itse käytän just sprayta sen helpouden takia ja että on vähän sitkeämpää kuin öljy, mutta kaveri käytti jotain perus öljyä, voiteli siveltimella joka ajon jälkeen tallissaan, yleensä yöksi, niin valuu ylimääräiset pois