TheSuicider kirjoitti:Ystävättären -89 cebari jätti tienposkeen. Lähti vaivalloisesti käyntiin pieneksi hetkeksi kerrallaan. Viaksi paikannettu "automaatti"bensahana. Netistä luin alipainetoimisen version kalvojenrepeämis-ongelmista. Tässä kuitenkin oli sähkökäyttöinen hana. Itse hana toimii ja naksuu, kun sille antaa sähköä. Liittimiin ei tullut jännitettä missään vaiheessa. Isännän kanssa ryöstettiin sähkö sille "jostain johdosta", joka tulee avaimesta sähköiseksi. Pyörä kävi ja kukkui, mutta tänään aamulla tyttö ei päässyt pyörällä töihin, kun sama vika ilmeni jälleen. Voisi epäillä joko jotain sulaketta tai ryöstöjohdon liittimien auenneen.
Aloin miettimään, että mistä tuo laite ottaa sähkön normaalisti? Ja miksi sähkönsyöttö nyt yllättäen katosi? Voisi kuvitella, että polttoaineensyöttö katkeaa, kun kone ei käy eli olisiko jostain laturin kautta? Kaikki sulakkeet olivat ehjiä.
Illalla tarkoitus tutkia asiaa uudemman kerran. Periaatteessahan tuon hanan voisi kokonaan poistaa, mutta isäntä sitä vaatii. Pelkää tytön unohtavan käsikäyttöisen hanan päälle.
Itsellä sama ongelma vm. -88 Cebarin kanssa. Toistaiseksi venähtäneenä väliaikaisratkaisuna poistin bensapumpun, jolloin laite toimii normaalisti (tosin en tiedä paremmasta, pumppu rikki jo pyörää ostaessa). Ainoa vaan että kannattaa ajella hana varatankki-asennossa koko ajan ja seurata trippimittaria. Bensa-asemaa kannattaa alkaa silmäillä viimeistään siinä 210km kohdalla.
Tarkoituksena olisi kyllä asentaa toimiva pumppu, mutta alkuperäismallista ei himottaisi juurikaan hankkia... Kokeilin nimittäin entisestä Kawasta jäänyttä samanlaista pumppua, joka oli myös Hondassa ostaessa. Kävi vähän aikaa kun laittoi virrat, mutta käynnistyksen jälkeen lakkasi pumppaamasta eikä sen jälkeen ole toiminut sen enempää kuin edellinenkään pumppu. Osaako joku vinkata millaista pumppua tähän uskaltaa lähteä sovittelemaan?