KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

'wsq'
Pyörä:
KTM 625 SMC
Liittynyt:
19.4.2006 20:00
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut 'wsq' » 12.6.2014 12:42

Kuinka paljon isompi pääsuutin pitäisi olla jos on leovincen putket? Manualin mukaan vakiossa 165, itselläni tällä hetkellä 172 ja yllä mainitut putket. Onko ihan ok?

Mietin vain kun tietyllä kierroksella tasakaasulla röpöttää ja nykii. 2 kiekkaa ilmaruuvi auki tällä hetkellä. Mitä tosta kannattaisi vielä säätää/katsoa kaasarista?

Pyörä siis 625 smc -07.



Edit. Painu sitten mg-kopan öljysilmä sisälle. Tarviiko ottaa öljyjä pois koneesta jos aukasen kopan ja vaihdan sen silmän vai riittääkö pelkkä kallistus?
tatuzki
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
6.8.2010 14:20
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut tatuzki » 13.6.2014 15:48

Olis semmonen tilanne että 690 smc kotkoa olisin hommaamassa ja kilowatteja pitäisi muuttaa pienemmäksi. Onko kellään tietoa paljonko tämmönen operaatio tulis kustantamaan?? Soittelin jo yhteen liikkeeseen ja kuulemma kuristus pitää toteuttaa kotarin omilla osilla :eek:
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 13.6.2014 17:33

Eikö yleensä ne pidä kuristaa omilla osilla, on ainakin helpompi, nopeampi jne..
Käyvät/istuvat oikein :eek:
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tatuzki
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
6.8.2010 14:20
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut tatuzki » 13.6.2014 18:12

Husky510 kirjoitti:Eikö yleensä ne pidä kuristaa omilla osilla, on ainakin helpompi, nopeampi jne..
Käyvät/istuvat oikein :eek:
Ajattelin että rajoittaisivat esim kaasukahvaa jollakin virityksellä, jonka saisi sitten vaikka helpolla pois ;)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 13.6.2014 18:52

Voisin veikkaa, että tulee sinne ruiskuun sellainen kaasu stoppari, ilman putsariin ilmasaanin rajoittaja, vakio putkisto, vakio ecu kartalla. Ktm en tiedä millainen ohje on esim noiden rajoitusten poisto onnistuu...
Mutta laittaa kuristuksen kiinni, käy leimaa, sittten pois eikö
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tatuzki
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
6.8.2010 14:20
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut tatuzki » 13.6.2014 19:07

Husky510 kirjoitti:Voisin veikkaa, että tulee sinne ruiskuun sellainen kaasu stoppari, ilman putsariin ilmasaanin rajoittaja, vakio putkisto, vakio ecu kartalla. Ktm en tiedä millainen ohje on esim noiden rajoitusten poisto onnistuu...
Mutta laittaa kuristuksen kiinni, käy leimaa, sittten pois eikö
juujuuuh. Jooh kyllä ne varmaa jossaki välissä saattaa lähtee :)
temmpppi
Liittynyt:
30.4.2011 1:22
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut temmpppi » 13.6.2014 20:47

Morjesta!

Olin tuossa laittamassa kottaraisen valoja kuntoon ja pyörä kävi kokoajan tyhjäkäynnillä, niin yhtäkkiä alkoi kuulumaan hirveä rohina jostain ja sammutin sitten heti sen koska rohina alkoi yltymään eikä enään sen jälkeen lähtenyt käyntiin. Mikähän mahtaisi kottaraista vaivata?

Niin ja pyörähän on Ktm Exc-R 530 -08
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut jonicc » 13.6.2014 20:53

Kannattaa varmaan täältä kysellä, tietävät varmaan paremmin ;)
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut AceFin » 14.6.2014 0:39

tatuzki kirjoitti:Olis semmonen tilanne että 690 smc kotkoa olisin hommaamassa ja kilowatteja pitäisi muuttaa pienemmäksi. Onko kellään tietoa paljonko tämmönen operaatio tulis kustantamaan?? Soittelin jo yhteen liikkeeseen ja kuulemma kuristus pitää toteuttaa kotarin omilla osilla :eek:
Juurikin 690 kuristamisesta soittelin Motokeitaalle noin kuukausi sitten, kun sellaisen silloin vielä omistin. 690 kuristetaan ECUsta, eli pyörään ajetaan huollossa uusi 25kW sytkäkartta, josta saa todistuksen, jonka kanssa kävellään katsastuskonttorille päivittämään tiedot. Kartanvaihto maksaa Motokeitaalla 50€, mutta puhelimen päässä ollut kaveri ei ollut ihan 100% varma, onko tuo kuristamiskartanvaihto myös 50€. Alle satasen kuitenkin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 14.6.2014 7:45

Halpaa kuin saippua.....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Bullram
Liittynyt:
4.11.2013 19:43
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Bullram » 21.7.2014 19:59

Onkohan mulla kytkimestä menossa jotain ku pitää kytkintä pohjassa niin tyhjäkäynnin sivuäänet/tiksutus vähenee vai onko normaalia ?
KTM 640 LC4 SM 2007
9tuumaa
Liittynyt:
13.3.2014 22:35
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut 9tuumaa » 26.7.2014 9:23

Bullram kirjoitti:Onkohan mulla kytkimestä menossa jotain ku pitää kytkintä pohjassa niin tyhjäkäynnin sivuäänet/tiksutus vähenee vai onko normaalia ?


Tekee mulla samaa (LC4 640), eli kytkin pohjassa pitää vähemmän metakkaa. Venttiilien välykset kun säätää niin kilkatus / "sirinä" vähenee taas.. Tosin mulla on vuoden -03 kone mut lienee kaiketi samaa pataa.
Zeisga
Liittynyt:
2.8.2014 22:33
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Zeisga » 2.8.2014 22:49

Hei tarvis apuja LC4 konetietäjille.

Ois tarjolla ilmeisesti vanhempi lc4 rakennussarja.
http://suomenvaihtoautot.net/cgi-bin/se ... vusto=null

Tämä pyörä nyt täällä, tämän kuntoisena.
http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/1865629

Käväsin ihmettelemässä kampetta ja ekana pisti silmään erikonen huohotinletku tms.
mikä näkyy jälempänä. Trafi tiedot on suoraan kauhutaroista, eikä tuosta nyt ota selvää enneku itelleensä sotkee että mikä helkkari tuo nyt onkaan.
Edelliselle omistajalle soitetu joka avautu ja kerto oman historiansa.

Pahin tosiaan on että kone huohottaa jotenkin jostain? (onko ite rakenneltu huohotin/öljynkeräys järjestelmä tukossa) tms miten tuo on niiko normaalisti hoidettu, ja miten uudemmassa on tuo toteutettu. muuten pyörä on ok. mut Kaukana on ne huolettomat kilsat.

Se mitä tiiän ite pyörästä
-Big bore kitti 660
-98 kone ja runko 91
-HALAPA!

Eli siis tietoa, kuvia, jelppiä vähän tukeeksi itelleni että osaa tehdä kaupat.


Edit: löysin korjausoppaan 1998-2004 josta selvisi miten on järjestetty huohotin.
Tuo öljynkierron systeemi on ainakin vakiossa ku ei oo tuota runko öljytilaa. nykysellään puuttu sylilnterin takaa, kaasarin alta tuo hienoöljysuodatin.
En tiiä mitä sitte tähän on yritetty räveltää ku tuollapuhutaan (itse tehdystä öljykierron keruusäiliöstä tms) ja mitä öljyä on koneessa.
Selvää kuitenkin on se että ilman perusteellista tutkimista tuosta ei selviä.
Puristuspainemittarilla selviäis että onko sylinteri-mäntä osasto ok, sillä eliminoisin isommat remontit. totta jostain saapi tuon hienoöljysuodatinkotelon+letkut tms.
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut snuarrow » 3.8.2014 23:33

yksi sana: unohda.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Haatsi » 5.8.2014 22:31

En kyllä itse koskis pitkällä tikullakaan. Saat sen 2000€ käyttää kaiken maailman roplaamiseen ja säätämiseen jos vähääkään omaa aikaasi arvostat että kannattaa suoraan ostaa sillä 4000€ vähän parempi ja selkeämpi laite.