Voivoivoivoi
Elikkäs omassa lcnelkussa oli pientä kierrosten leijjaamista tyjäkäynnillä, jonka ajattelin johtuvan joko roskasta kaasarissa tai imuvuodosta. Otin siis kaasarin palasiksi ja putsasin huolella kaikki hilppeet, kiristin imukaulan, sekä vaihdoin letkuklemmarit vielä varmuudeksi kun tuntuivat hieman huonoja olevan.
Osat takaisin kiinni ja takaisin kylille pommittamaan..tai näin siis luulin. Pyörä ei luvannutkaan käynnistyä, joten ei muutakuin kaasari uusiksi auki ja kasatessa katsoin tarkasti että luistit ja neulat ym. osat menevät varmasti oikein tällä kertaa paikalleen.
Kun kaasaria aloin sovittamaan kaulaansa, huomasin kaasarin läheisyydessä avonaisen liittimen. "Aaahaa!" entisen omistajan laittoman huonoista johtopatenteisa johtui siis käymättömyys!
Entistä kovemmalla innolla kursein pyörän kokoon ja eikun polkemaan. Ja kuinkas ollakkaan pyörä käynnistyy ja alan jo sovittamaan kypärään päähän. Ennen kuin lähen testilenkille, ajattellin lämmittää konetta. Mutta ei kun vittu ei, pyörä sammuu heti kun väännän kaasua eikä enää lupaakkaan käynnistyä. Nyt rupesi olemaan epätoivoinen olo, mutta jotenkin jaksan taas tehdä saman operaation kaasarille. Tämän jälkeen pyörä vain hörähtää hieman, tarkastan tulpan joka on kuiva. Tässä vaiheessa rupesi kiinnostus pyörän polkemiseen olla todella pieni, joten kiukuspäissäni laitan liinalla pyörän traktorin perään ja kaveri traktorin rattiin. Pyörä lähtikin käymään melko helposti vetämällä, mutta heti kun annoin kaasua päätti se sammua.
Nyt kahden päivän tauon jälkeen otin jälleen tuon kaasarin kätoseen ja viimekertoja vieläkin tarkemmin kasaan sen ja totean saman kuin viime kerrallakkin, tosin pyörä ei nyt kunnolla luvannut edes, mutta selkeästi hörähteli.
Auttakaa ystävää hädässä, rupeaa ajokausi olemaan liian lähellä loppua enkä jaksa enää näitä kaasari sulkeisia!
Ja pyörähän on -01 lc4 mikunin kaasarilla.
E: No huhhuh
.......
Otinpa taas kaasarin auki (rupeaa tämäkin touhu sujumaan suht ripeästi jo
) ja kun luisti oli pöydällä, huomasin luistin sisällä jtn irtopartikkeleita. Luistin sisällä oli m6 tai m8 mutteri ja prikka josta oli hiottu toista sivua tasaiseksi. Tässä kohtaa koko touhu valkeni, neula oli ilman näitä liian pitkä joten pyörä kävi laihalla, entinen omistaja siis oli uuden neulan ostamisen sijasta päättänyt pistää patentti ratkaisuna ilmeisesti ensimmäiset sopivat partikkelit neulaan ja lyödä paketti kiinni.
Ihme ja kumma pyörä kävi ja kukkui tällä patentilla, siitä en tiedä kuinka laihalla, mutta nyt lähtee uusi neula tilaukseen.
Hieman ehkä pelonsekaiset tuntemukset siitä mitä yllätyksiä pyörästä vielä löytyy