sittiäinen kirjoitti:Ah kiitos epoksille vastauksesta, eli ram air puuttuu todellakin. Putsarin etuosan torvet puuttuvat kokonaan ja putsarin takaosaan on porattu kaksi reikää ja niihin menevät letkut suoraan kaasareilta. Googlen kuvissa kuuluisi joku piuhallinen venttiili ja joku boksi väliin ainakin ja ne tötteröt putsarin eteen. Jos joku löytää tämän ram air systeemin kokonaisena niin viitsiikö linkata tms en löydä itse kun osia erikseen ja ulkomailta pitäisi ruveta tilaileen.
Itselläni oli PC19:n kanssa samantyyppistä ongelmaa, juurikin johtuen katteiden puuttumisesta. Minulla tosin ilmanputsarikotelo oli alkuperäisessä kunnossa ja ongelmia minun tulkinnan mukaan aiheutti maantienopeuksissa liian kovalla paineella putsarille tunkenut ilma. Ongelma nimittäin ratkesi, kun taivuttelin alumiinilevystä "kourut", jotka kiinnitin rungossa olevien ilmanottoaukkojen päälle. Tarkoituksena siis estää ilman pääsy kovalla paineella putsariin, ja kikka tosiaan toimi ainakin vanhassa Cebarissa.
Hieman hankalasti selitetty ehkä, en löytänyt kuvia kyseisestä patentista vaikka muistelisin sellaisenkin ottaneeni..
Jännitteensäätimethän näissä on heikko kohta ja kyllähän ne aika lämpöisenä käy. Lisää käyttöikää säätimelle saattaa saada sijoittamalla se semmoiseen paikkaan, jossa ajoviima pääsee jäähdyttämään sitä mahdollisimman paljon. Silti sain käräytettyä 2 (tarvike)säädintä peräkkäisinä ajokausina samaisesta PC19:stä