Tänään opittua omasta Duke 2:sesta :
Ajoin pyörän kaupan parkkihalliin normaalisti (aikaisemmin akku ladattu ja sähköstartti toiminut moitteitta). Tulin takas ja käänsin virrat päälle = Vapaavalo himmenee ja sammuu muutaman sekunnin jälkeen. Koko pyörä mykkä valoja ja sähköstarttia myöten.
Tarkistan kaikki sulakkeet mitä mahdollista, kaikki ehjää. Poljen pyörää maltilla tulille noin 30min. Vapaavalo hetkellisesti välähtelee polkiessa, pyörä ei starttaa.
Noin tunnin työntämisen ja hikoilun jälkeen saavun kotiin. Otan akun irti ja laitan ctekin kiinni = ei lataa / akku oikkarissa ilmeisesti. Ctekki suoraan akun napoinin 13.6v suppoertilla ja avaimesta virrat päälle = Valot toimii moitteitta.
Syy : Joku *aatanan valopää asentanut pyörään kiinalaisen akun! Huomenna akkuostoksille ja uusintayritystä. Eli ilmeisesti oikarissa oleva akku imee kaiken jännitteen staattorilta jolloin kiksistä jumppaaminen ei tuota sytyspuolalle tarpeeksi virtaa = Game over.
Tälläinen kokemus tänään. Vaikka kaasaripyörät ei ole nuukia akuista, niin ilmeisesti hyvin heikko / oikarissa oleva akku laittaa mopon aivan solmuun. Perun kaikki puheet kaasaripyörien vikaherkkyydestä tämän tapauksen jälkeen. Toivottavasti tästä on apua muillekkin joilla on ongelmia käynnistymisen suhteen.
Lyhyesti : Pitäkää huoli akuista ja älkää säästelkö laadussa.
Ajoin pyörän kaupan parkkihalliin normaalisti (aikaisemmin akku ladattu ja sähköstartti toiminut moitteitta). Tulin takas ja käänsin virrat päälle = Vapaavalo himmenee ja sammuu muutaman sekunnin jälkeen. Koko pyörä mykkä valoja ja sähköstarttia myöten.
Tarkistan kaikki sulakkeet mitä mahdollista, kaikki ehjää. Poljen pyörää maltilla tulille noin 30min. Vapaavalo hetkellisesti välähtelee polkiessa, pyörä ei starttaa.
Noin tunnin työntämisen ja hikoilun jälkeen saavun kotiin. Otan akun irti ja laitan ctekin kiinni = ei lataa / akku oikkarissa ilmeisesti. Ctekki suoraan akun napoinin 13.6v suppoertilla ja avaimesta virrat päälle = Valot toimii moitteitta.
Syy : Joku *aatanan valopää asentanut pyörään kiinalaisen akun! Huomenna akkuostoksille ja uusintayritystä. Eli ilmeisesti oikarissa oleva akku imee kaiken jännitteen staattorilta jolloin kiksistä jumppaaminen ei tuota sytyspuolalle tarpeeksi virtaa = Game over.
Tälläinen kokemus tänään. Vaikka kaasaripyörät ei ole nuukia akuista, niin ilmeisesti hyvin heikko / oikarissa oleva akku laittaa mopon aivan solmuun. Perun kaikki puheet kaasaripyörien vikaherkkyydestä tämän tapauksen jälkeen. Toivottavasti tästä on apua muillekkin joilla on ongelmia käynnistymisen suhteen.
Lyhyesti : Pitäkää huoli akuista ja älkää säästelkö laadussa.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762