25 kW

Blackswan
Liittynyt:
27.6.2008 0:46

ViestiKirjoittanut Blackswan » 27.6.2008 0:58

Hei!

Nyt voi olla henkisesti raastavia kysymyksiä tulossa, sillä uusi motoristin alku kaasuttaa paikalle typerillä kysymyksillä.
Vuosi on vielä aikaa ennen täyttäikää ja mahdollisuutta hypätä 50cc satulalta kunnon koneisiin. Moottoripyörää untuvikolle katsellaan ensi keväänä. Sitä ennen kuitenkin haluan ottaa selvää mihin rahani laitan, mikä on kannattavaa ja järkevää ym.
Kilttinä miehen alkuna en ole innokas ottamaan riskejä ajamalla konetta, johon ei olisi oikeus. Laiskana miehen alkuna taas kysyn niitä mahd. hölmöjä, mutta askarruttavia asioita 25kW -juttuihin liittyen:

-Miten kallista on kuristaa 600cc pyörä 25kW?
-Missä se sitten onnistuu? (Merkkiliikkeessä joo, mutta onnistuuko normaali Timpan Kytkin & Kaasu liikkeessä?)
-Voinko tehdä sen itse? (Ei käytännössä tippaakaan kokemusta pyöristä)
-Korjaan: Siis mikä kuristuskeino olisi paras minun pyörälle

Kiitos kaunis :)
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 27.6.2008 6:51

Riippuu ostatko pyörän uutena vai käytettynä.. Yleisin tapa ruiskupeleillä on kuristaa siitä kaasukahvasta, Kawasakiin ko. kuripala maksoi itsellä 75¤, mutta sain tuon, asennuksen ja katsastukset kaupanpäälle, ko ostin pyörän uutena. Kaasaripelit kuristetaan yleensä jokinnäköisillä kuristusholkeilla, jotka asennetaan luistien päälle.

Jos varmanpäälle haluat pelata, ni vie liikkeeseen asennettavaksi. Voivat sitten katsastaa pyörän samalla, niin ei tartte sun niistä stressata. Mikäli teet itse tai viet johonkin "pikkufirmaan", niin muista pyytää maahantuojalta jokin lappu missä kerrotaan kuripalikan tiedot yms.. Pystyt sitten katsastamaan ilman mtn suurempaa päänsärkyä :D

Ei tuo kuripalikoiden asennus hankalaa ole, mutta jos tippaakaan mtn tietoa ei ko. peleistä ole, niin melkeinpä kääntyisin firman puoleen. Tietty sitä pyörää availlessa sitä oppisi ;)

Oliskohan tuosta jtn apua.. :)
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Blackswan
Liittynyt:
27.6.2008 0:46

ViestiKirjoittanut Blackswan » 27.6.2008 11:24

Ja riittämättömyyden tunnetta ei pitäisi vauhdin ja kiihtyvyyden saralla tulla kun hyppää moposta 25kW kuussataseen? Tokkopa :)
Jos vien pyörää sitten pienempään liikkeeseen täällä kyläpahasessa, niin varmaan voisi mennä vähän sivusta katsomaan kun koneen kanssa pyöritellään. Ehkä opin itsekin jotain siinä ohella :)

Mitä pyörään tulee, niin sportit kiinnostaa hirvittävästi ja käytettynä se sellainen tulee ostettua. Tykkään ajatella, että käytetyssä pyörässä viat on kutakuinkin löytyneet ja korjattu jne. Sitä varten vähän nyt opiskellaan, että tietää onko ihan pa pyörä vai hyvä pyörä :)

Kiitos vastauksesta!
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 27.6.2008 11:33

No ei se mopon jälkeen ihan tuhnulta tunnu.. Mut pidemmänpäälle kyl varmasti alkaa tuntumaan laiskalta.. MUTTA omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, et kyllä sillä 25kw-pelillä pärjää.. Itse ajoin 17tkm välitehoilla.. Sitten tuli ikää, kurit pois ja baanalle.. ;)
Mikä pyörä olis kiikarissa?
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Blackswan
Liittynyt:
27.6.2008 0:46

ViestiKirjoittanut Blackswan » 27.6.2008 12:48

CBR 600 RR kyllä mielyttää silmää ja ei nuo puheetkaan siitä ollenkaan huonoa kuvaa anna. Myös CBR 600 F oli harkinnassa. En tiedä kumpi olisi minulle mukavampi pyörä. Onko RR kova istua ja hankala? Liikkeessä kävin katsomassa niin ainakin sopivan kokoinen oli RR minulle :)
F:ssä en taas tykkää oikein siitä perästä, mutta ajomukavuudeltaan se näyttäisi olevan parempi härveli :)

Vähän olisin RR:ään taipuvainen, mutta katsellaan katsellaan... :)
Akekli
Pyörä:
ei olee
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
17.4.2005 14:14

ViestiKirjoittanut Akekli » 27.6.2008 13:11

RR on ainaki arvosteluissa yms. kehuttu juuri mukavaksi kadulle verrattuna muihin supersportteihin (gsxr,r6,ninja). Tietenkään se ei jokaperseelle varmasti sovi.
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 27.6.2008 13:12

No Äffähän on matkapyörämäisempi, et siitä voi sitten omat johtopäätöksensä tehdä ajettavuuden yms. suhteen... Hyviä pyörävaihtoehtoja molemmat, taattua Hondaa..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Blackswan
Liittynyt:
27.6.2008 0:46

ViestiKirjoittanut Blackswan » 27.6.2008 13:38

Hmm. Pisimmät matkat jää kyllä siihen 400-500km välille. Muuten se olisi n.130km matkalla käytössä välillä ja tietenkin kotopuolessa kurvailuun :D
Römy
Paikkakunta:
Lohja City
Liittynyt:
23.10.2005 16:52

ViestiKirjoittanut Römy » 27.6.2008 15:01

Mooro!

Onkos kellää kokemusta vanhan eli n. 88-92' 750cc kuristamisesta pikku a- tehoihin? Hintaa ja kuristus tapoja lähinnä kyselen.
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 27.6.2008 15:04

Miten nämä pyörät muuten tykkää kuristettuna ajosta? Mietin tuossa, että tyksiikö kone miten
Allekirjoitus on heikoille
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 27.6.2008 18:40

SnaG kirjoitti:Miten nämä pyörät muuten tykkää kuristettuna ajosta? Mietin tuossa, että tyksiikö kone miten


nauttii varmasti yhtä paljon kuin kuskikin....
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 28.6.2008 13:19

Mitenhän tuollaisen Kawasaki GPZ 600R:n saisi kuristettua 25kW:seks? En löydä mistään kuristussarjoja ja tarvitsisin apua. Missä muuten kannattaa kuristuttaa pyörä jos asuu Kuopion lähellä?
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 28.6.2008 13:28

L0nker0 kirjoitti:Mitenhän tuollaisen Kawasaki GPZ 600R:n saisi kuristettua 25kW:seks? En löydä mistään kuristussarjoja ja tarvitsisin apua. Missä muuten kannattaa kuristuttaa pyörä jos asuu Kuopion lähellä?


Järkevin ja helpoin tapa on kuristuttaa kaasukahvasta Ip-dynotestissä Siilinjärvellä, eikä taida lähellä edes muita paikkoja olla. Kuristus + tehonmittaus ennen ja jälkeen kuristuksen, on sen 120e. Ainakin ex-Ninjassa oli. Eli hirveän kalliiksi se ei tule.
elama
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.4.2008 8:52

ViestiKirjoittanut elama » 28.6.2008 13:55

Pystyyköhän Yamaha Xj900 Diversion -99
kuristaa tuohon 25 kw ?
juuso_91
Pyörä:
Daytona 675 -09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2006 20:58

ViestiKirjoittanut juuso_91 » 28.6.2008 23:04

elama kirjoitti:Pystyyköhän Yamaha Xj900 Diversion -99
kuristaa tuohon 25 kw ?


eikös se ole aika monesti kerrattu tässäkin että minkä vaan pyörän voi kuristaa kaasukahvasta..