moottorin kestävyyteen? Koska aattelin sellasen 600cc pyörän hankkia, mutta en sitten tiedä että ottaako riski ja pitää TT vai 25kw...
DriveFast kirjoitti:ai, et alotti Sergey heti vittuilemisen.
Kerropa pikimiten, että mikä pyörä oli kyseessä, miten se oli kuristettu ja MITEN siinä liikenneympyrässä oikein ajoit ja mitä siinä meinasi tapahtua.
Ihan mielenkiinnosta haluisin tietää, miten suht kokenut kuski meinaa kämmiä jossain liikenneympyrässä jotenkin ja väittää, että kämmi olisi johtunut pyörän kuristuksista?
DriveFast kirjoitti:sakko: tossa edellä olis kyl mainittu jokunen keino siihen kuristamiseen yleisin keino on ton kaasun kääntökulmaan vaikuttava. Omassa kawassa on tuollainen kuristus, joka rajoittaa kaasun avausta niin, että kaasu aukeaa vain 22% eli n.viidesosan normaalista. Tietty kiihtyvyys on paljon huonompi, ku kuristamattomassa pyörässä, kun kone ei yksinkertaisesti saa kierroksia. Mut konetta toi ei rasita kyllä tippaakaan, kyllähän pyörällä normaalistikin ajetaan osakaasulla eikä lämä tiskissä. Mitä mahtaa tarkoittaa pyörän käyttäytyminen? Ei pyörä muuten mihinkään muutu, mutta kiihtyvyys ja huiput eivät vaan ole tt:n tasolla.
Kyllähän noita kuristuksia voi sitten olla vaikka mitä muitakin. Toinen vaihtoehto varsinkin kaasutinpeleissä on vaihtaa pidemmät luistit, jolloin bensaa ei niin ikään mene koneelle niin paljoa, kuin tt:ssä. Joissain pyörissä voidaan putkeen laittaa kuristuksia. Mut jos olet ihan uuden 600-kuutioisen ostamassa, ni siihen saa todennäköisesti tuon kaasukulmaa rajoittavan kuristuksen.
TD kirjoitti:alle 25 kW ja alle 0.16 kW / kg