25 kW

SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 20.11.2008 23:15

Se on käytäntö.

Luultavasti penkki antaa eri lukeman kuin mitä otteessa lukee.
monkey1999
Pyörä:
Suzuki DR 350 S
Liittynyt:
31.8.2006 17:33

ViestiKirjoittanut monkey1999 » 1.12.2008 18:17

Onkos noi kuristussarjat jotain malli kohtasia vai käykö moneen malliin sama kuristussarja.Itteä kiinnostais vähän tollaset vanhemmat pyörät, mutta onko niihin saatavilla noita kuristussarjoja?
Ja missä noita sarjoja oikein myydään?
Minkä takia naishenkilön kannattaa ottaa mieheksensä moottoripyöräilijä????
- peli seisoo koko ajan lokakuusta huhtikuuhun.
Jorge69
Pyörä:
CBR 600F
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.11.2005 21:53

ViestiKirjoittanut Jorge69 » 1.12.2008 19:15

monkey1999 kirjoitti:Onkos noi kuristussarjat jotain malli kohtasia vai käykö moneen malliin sama kuristussarja.Itteä kiinnostais vähän tollaset vanhemmat pyörät, mutta onko niihin saatavilla noita kuristussarjoja?
Ja missä noita sarjoja oikein myydään?


Mallikohtasia kurisarjoja toki löytyy, mutta joka pyörän voi kuristaa kaasukahvan liikettä rajoittamalla... Kaasukahvakuri tullee halvemmaksi (selaile muutama edellinen sivu) ja mallikohtasia sarjoja on (ainakin Hondalla) vähitellen poistettu markkinoilta. Etsi pyörämalli mikä kiinnostaa ja soita merkkiliikkeeseen tai maahantuojalle, osaavat kertoa mallikohtasista tarkemmin.
monkey1999
Pyörä:
Suzuki DR 350 S
Liittynyt:
31.8.2006 17:33

ViestiKirjoittanut monkey1999 » 6.12.2008 11:36

Mites sitten tälläinen tapaus.Olisiko mahdollista, että jos tehdas ilmoittaa huipputehoksi 32heppaa ja painoksi 136kiloa =teho/painosuhde 0,173 eli liikaa, mutta mitä jos käyttäisi pyörän dynamometrissa(onko oikein kirjoitettu) ja saisi sieltä sitten takarenkaalta esim 28heppaa eli 28heppaa ja 136 kiloa on teho/painosuhde 0,151 eli saisi ajaa pikkuA:lla.Sitten käväisisi vain rekisteröimässä noilla tehoilla pyörän.Eli tavallaan tota pyörää ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.Vai onko pakko olla jotain todisteita, että mistä pyörä on kuristettu.Pointtina olisi siis se, että pyöräähän ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.
Minkä takia naishenkilön kannattaa ottaa mieheksensä moottoripyöräilijä????
- peli seisoo koko ajan lokakuusta huhtikuuhun.
Lionheart
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 14:26

ViestiKirjoittanut Lionheart » 6.12.2008 14:29

Voikos minkä tahansa nykypyörän kuristaa 25kw? Elikä jos ostaa vaikka K8 tonnisen gixxerin ni saako millää tehoista niin paljon pois ja onko pyörä enää silloin käyttökelpoinen?
Totuus on puhunut.
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 6.12.2008 15:35

Lionheart kirjoitti:Voikos minkä tahansa nykypyörän kuristaa 25kw? Elikä jos ostaa vaikka K8 tonnisen gixxerin ni saako millää tehoista niin paljon pois ja onko pyörä enää silloin käyttökelpoinen?

No ei tietenkään ole käyttökelpoinen, kuristamisen tavoitteena on saada moottori toimimaan vajaasti. Tonninen pyörä voi olla aika helvettiä ajaa kuristettuna, aja ilman kureja tai osta pienempi mopo.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 6.12.2008 17:07

Kai se tonninen ihan hyvin menee 25kW:nä, vääntöä on kuitenkin alakierroksilla reilusti 600cc enemmän ja sellaisellakin pärjää ihan hyvin. Kokemusta ei ole, mutta kahvasta rajoitettuna luulisi olevan ihan ok.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 6.12.2008 19:03

monkey1999 kirjoitti:Mites sitten tälläinen tapaus.Olisiko mahdollista, että jos tehdas ilmoittaa huipputehoksi 32heppaa ja painoksi 136kiloa =teho/painosuhde 0,173 eli liikaa, mutta mitä jos käyttäisi pyörän dynamometrissa(onko oikein kirjoitettu) ja saisi sieltä sitten takarenkaalta esim 28heppaa eli 28heppaa ja 136 kiloa on teho/painosuhde 0,151 eli saisi ajaa pikkuA:lla.Sitten käväisisi vain rekisteröimässä noilla tehoilla pyörän.Eli tavallaan tota pyörää ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.Vai onko pakko olla jotain todisteita, että mistä pyörä on kuristettu.Pointtina olisi siis se, että pyöräähän ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.


Ei sillä ole mitään väliä paljonko takarenkaalta tulee tehoja. Kampiakselitehona ne tehot ilmoitetaan, ja se tulee myös näkyä niissä dyno papereissa. Eli moottoriteho on max. se 25kW, tai sen verran ettei tehopainosuhde ylitä sitä raja-arvoa.
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 7.12.2008 18:29

Lionheart kirjoitti:Voikos minkä tahansa nykypyörän kuristaa 25kw? Elikä jos ostaa vaikka K8 tonnisen gixxerin ni saako millää tehoista niin paljon pois ja onko pyörä enää silloin käyttökelpoinen?


En kyl suosittele. Ennemmin sit kuristukset pois ja sit baanalle. Tai sitei kuristele ollenkaa ja ajelee vaa, mä en ainakaan kuristas tollasta. Poliisit sut pysäyttää joka tapauksessa vaikka et tekis mitää väärää ja kortti lähtee väkisin ainakin 1 kerran kesässä.
[Gixxer RacinG]
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 7.12.2008 22:54

Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä :D ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!
Emmä kerro.
monkey1999
Pyörä:
Suzuki DR 350 S
Liittynyt:
31.8.2006 17:33

ViestiKirjoittanut monkey1999 » 16.12.2008 16:16

JyppiVee kirjoitti:Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä :D ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!


No se ei sit kalliiks tullu :D Pitää sit vissii itekki kokeilla tota ,ku se aika koittaa.
Minkä takia naishenkilön kannattaa ottaa mieheksensä moottoripyöräilijä????
- peli seisoo koko ajan lokakuusta huhtikuuhun.
Jorge69
Pyörä:
CBR 600F
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.11.2005 21:53

ViestiKirjoittanut Jorge69 » 16.12.2008 21:10

JyppiVee kirjoitti:Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä :D ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!


Jos rekkariotteessa lukee nuo asteet ja meinaa ottaa kurit pois, ni kannattaa kehitellä joku patentti millä kahvan saa "lukittua" vauhdissa :P Jos alkaa takana diskovalot välkkyä ja Lasse ja Paavo sattuu omistamaan kiekon millä mitataan tuo asteluku, ni meneepi pian nenähommiksi :seko:
j00na5
Paikkakunta:
nousiainen
Liittynyt:
2.4.2006 21:11

ViestiKirjoittanut j00na5 » 21.12.2008 22:36

onk tietoo miten kannatais -03 636 kawa kuristaa et sais alle 25 papereihin ?
WeDü
Pyörä:
Suzuki GSX-R 600 -04, Honda CBR 600F -88
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
5.6.2006 21:47

ViestiKirjoittanut WeDü » 22.12.2008 16:17

Kaasukahvasta onnistunee helpoiten.
nitroq
Pyörä:
Suzuki Sv 650, vm 04
Paikkakunta:
låmmi
Liittynyt:
28.7.2005 20:47

ViestiKirjoittanut nitroq » 23.12.2008 14:09

Jorge69 kirjoitti:
JyppiVee kirjoitti:Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä :D ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!


Jos rekkariotteessa lukee nuo asteet ja meinaa ottaa kurit pois, ni kannattaa kehitellä joku patentti millä kahvan saa "lukittua" vauhdissa :P Jos alkaa takana diskovalot välkkyä ja Lasse ja Paavo sattuu omistamaan kiekon millä mitataan tuo asteluku, ni meneepi pian nenähommiksi :seko:


nonii, just oon miettiny et pitäis semmonen rakentaa että saa vauhdista kahvan kääntöasteen takas siihen 28 asteeseen. Onko kellään mitään ideoita, tai joku jo tehny niin ni vois laittaa kuvaa*? Kun nyt kahva kääntyy huomattavasti enemmän.
ei riemulla rajaa kun luumulla ajaa