CButtiR kirjoitti:Tuli tässä vaan mieleen että kumpi olisi järkevämpää jos ei ajatella rahan kannalta.... Kaasukahvan liikkeen rajoittaminen vai tehtaan kuristussarja? Ajatellaan nyt esim kiihtyvyyden ja väännön kannalta... Itselläni ainakin mielikuva että tehtaan sarja parempi? (tai siis ei paljon muuta tietoa ole kuin että molemmat kuristaa sinne alle 25kw, mutta eikös kierrokset jää vähemmälle kaasukahvan liikettä rajoittamalla? Olen tietämätön joten älkää suuttuko mahdollisista USEISTA vääristä lauselmista!) Tosin en tiedä miten näissä uusissa nyt sitten on, liikkeen mukaan ainakaan Kawasaki Z 750 EI SAA kuristaa kaasukahvaan liikettä rajoittamalla, vaan siihen vahditaan se tehtaan paketti... Liekö liikkeen tietämättömyyttä, uusia säännöksiä vai mitälie?
Kaikki pyörät voi kuristaa kahvasta, vaihda liikettä josseivät suostu. Tehtaan paketit maksavat yleensä moninkertaisesti verrattuna kaasusta kuristamiseen ja asennus on yleensä reilusti monimutkaisempaa. Moniin pyöriin ei myöskään saa tehtaan kuristussarjaa.. En usko, että 25kW pyörä kulkee mitenkään eri tavalla kuristustavasta huolimatta, enemmän tai vähemmän mopo siitä tulee pyörästä riippuen. Kaasusta on kaikkein yksinkertaisinta kuristaa loppujen lopuksi eikä siitä moottori varmaankaan kärsi (sama kuin ajaisit pintakaasulla). Kierrokset saattavat (huom. saattavat) jäädä vauhdissa alemmas kuin tehtaan sarjalla, mutta mihin kierroksia tarvitsee jossei kone saa soppaa riittävästi suuremman tehon tuottamiseen niillä kierroksilla..
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."