25 kW

EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 9.1.2009 22:17

CButtiR kirjoitti:Tuli tässä vaan mieleen että kumpi olisi järkevämpää jos ei ajatella rahan kannalta.... Kaasukahvan liikkeen rajoittaminen vai tehtaan kuristussarja? Ajatellaan nyt esim kiihtyvyyden ja väännön kannalta... Itselläni ainakin mielikuva että tehtaan sarja parempi? (tai siis ei paljon muuta tietoa ole kuin että molemmat kuristaa sinne alle 25kw, mutta eikös kierrokset jää vähemmälle kaasukahvan liikettä rajoittamalla? Olen tietämätön joten älkää suuttuko mahdollisista USEISTA vääristä lauselmista!) Tosin en tiedä miten näissä uusissa nyt sitten on, liikkeen mukaan ainakaan Kawasaki Z 750 EI SAA kuristaa kaasukahvaan liikettä rajoittamalla, vaan siihen vahditaan se tehtaan paketti... Liekö liikkeen tietämättömyyttä, uusia säännöksiä vai mitälie?

Kaikki pyörät voi kuristaa kahvasta, vaihda liikettä josseivät suostu. Tehtaan paketit maksavat yleensä moninkertaisesti verrattuna kaasusta kuristamiseen ja asennus on yleensä reilusti monimutkaisempaa. Moniin pyöriin ei myöskään saa tehtaan kuristussarjaa.. En usko, että 25kW pyörä kulkee mitenkään eri tavalla kuristustavasta huolimatta, enemmän tai vähemmän mopo siitä tulee pyörästä riippuen. Kaasusta on kaikkein yksinkertaisinta kuristaa loppujen lopuksi eikä siitä moottori varmaankaan kärsi (sama kuin ajaisit pintakaasulla). Kierrokset saattavat (huom. saattavat) jäädä vauhdissa alemmas kuin tehtaan sarjalla, mutta mihin kierroksia tarvitsee jossei kone saa soppaa riittävästi suuremman tehon tuottamiseen niillä kierroksilla.. :roll:
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Jazne
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
13.4.2006 22:33

ViestiKirjoittanut Jazne » 19.1.2009 15:13

Nonii otin vähä selvää tosta mun kurisetistä ja vittu soikoon ne o väärät osat :paha:
Ei auta muuta ku ruveta englanniks sössöttämään jotaki tonne liikkeeseen mistä osat tilasin ja kysyä olisko mahdollista vaihtaa osat oikeisiin.
Tuli ny vaan täs mieleen, et tos mun pyöräs o slipari vaihdettu, että tuleeko siit sit jotaki sanomista konttorilla ku pyörän kuristan 25kilowattii?
Vakiopönttökin löytyy joten voin sen tarpeen vaatiessa ruuvata kiinni.
TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 19.1.2009 16:20

No jos sulla on penkityspaperit näyttää niin eivät puutu asiaan.
Näin lukee Haynesin korjaamokäsikirjassa. Ja ne tietää paremmin kuin sinä.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=84010
SB2
Pyörä:
KTM Super Duke R -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.1.2006 0:09

ViestiKirjoittanut SB2 » 19.1.2009 21:54

Jazne kirjoitti:Nonii otin vähä selvää tosta mun kurisetistä ja vittu soikoon ne o väärät osat :paha:
Ei auta muuta ku ruveta englanniks sössöttämään jotaki tonne liikkeeseen mistä osat tilasin ja kysyä olisko mahdollista vaihtaa osat oikeisiin.
Tuli ny vaan täs mieleen, et tos mun pyöräs o slipari vaihdettu, että tuleeko siit sit jotaki sanomista konttorilla ku pyörän kuristan 25kilowattii?
Vakiopönttökin löytyy joten voin sen tarpeen vaatiessa ruuvata kiinni.



Omaani liikkeessä laittoivat tehtaan kurisarjan ja oli slipari vaihettu. Eivät liikkeessä sanoneet mitään, eikä myöskään katsastuskonttorilla :)
juuso_91
Pyörä:
Daytona 675 -09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2006 20:58

ViestiKirjoittanut juuso_91 » 20.1.2009 17:11

Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
jomee-
Pyörä:
ninjaa
Liittynyt:
5.9.2008 13:46
25kw

ViestiKirjoittanut jomee- » 23.1.2009 0:33

En nyt jaksa lukea koko topiccia, mutta osaako kukaan sanoa tarkalleen minkalainen on tehtaan kuristussarja zx-6r -05? mihin tulee osia ja minkalaisia ne osat on?
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 23.1.2009 9:32

jomee- kirjoitti:En nyt jaksa lukea koko topiccia, mutta osaako kukaan sanoa tarkalleen minkalainen on tehtaan kuristussarja zx-6r -05? mihin tulee osia ja minkalaisia ne osat on?


Eikös zx:ään tullut ne kaasukahvakurit... Eli sinne ruiskurunkoon semmonen pieni metallipala, Zetassa ainakin oli näin ja muistaakseni zx:s on samalla tavalla..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
SB2
Pyörä:
KTM Super Duke R -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.1.2006 0:09

ViestiKirjoittanut SB2 » 25.1.2009 23:08

DriveFast kirjoitti:
jomee- kirjoitti:En nyt jaksa lukea koko topiccia, mutta osaako kukaan sanoa tarkalleen minkalainen on tehtaan kuristussarja zx-6r -05? mihin tulee osia ja minkalaisia ne osat on?


Eikös zx:ään tullut ne kaasukahvakurit... Eli sinne ruiskurunkoon semmonen pieni metallipala, Zetassa ainakin oli näin ja muistaakseni zx:s on samalla tavalla..



ruiskurunkoon pieni palikka (rajottaa kaasukahvan liikettä) ja joku ihme palikka tonne sähköpuolelle (penkin alle) :)
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 26.1.2009 13:04

SB2 kirjoitti:ruiskurunkoon pieni palikka (rajottaa kaasukahvan liikettä) ja joku ihme palikka tonne sähköpuolelle (penkin alle) :)


aa.. no tuosta sähköpuolen kurista en tiennyt.. Zetaan riitti pelkästään tuo metallipala..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Noheva
Pyörä:
BMW S1000rr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.4.2006 13:35

ViestiKirjoittanut Noheva » 26.1.2009 21:17

juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi
juuso_91
Pyörä:
Daytona 675 -09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2006 20:58

ViestiKirjoittanut juuso_91 » 27.1.2009 11:36

Tripl3 kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

menee vähän nyt ohi aiheen mutta pakko kysyä, että millon saat pyörän? :D
Noheva
Pyörä:
BMW S1000rr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.4.2006 13:35

ViestiKirjoittanut Noheva » 27.1.2009 23:27

juuso_91 kirjoitti:
Tripl3 kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

menee vähän nyt ohi aiheen mutta pakko kysyä, että millon saat pyörän? :D
Maaliskuussa lupasivat, sen tarkempaa aikaa eivät sanoneet.
^hr^
Pyörä:
Suzuki gsx600f
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
23.12.2005 12:15
Suzuki gsx-r

ViestiKirjoittanut ^hr^ » 1.2.2009 20:41

Tietääkö kukaan pystyykö 750Gigseriä kuristaan 25kw?
Sää et rupee...
teude
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
25.4.2005 21:25

ViestiKirjoittanut teude » 1.2.2009 22:07

Tripl3 kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

Niin, siis tankin alle tulee se palikka ja se rajoittaa kaasukahvan kiertoa.
-k4n1-
Paikkakunta:
Tampere / TSKM <3
Liittynyt:
2.12.2006 21:08

ViestiKirjoittanut -k4n1- » 1.2.2009 22:23

^hr^ kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö 750Gigseriä kuristaan 25kw?

Niinkun täälä on moneen kertaan sanottuettä ihan minkä pyörän vaan saa kuristettua, mutta se että onko se enään kannattavaa kannattaa päätellä itse. Mutta kyllä noitakin on kuristettuja myynnissäkin näkynyt. Kaasusta vaan kuristamaan ;)