Torami kirjoitti:Lehtonen__ kirjoitti:
Tahtoisin saada vastauksen samaan kysymykseen, eli saanko tehdä kurit pyörään itse ja käydä penkittämässä? Ja millaiset kurit on hyväksyttäviä? esim. tuo kaasukahvalla rajoittaminen olisi helpoin tapa saada tehot alas, ilman että kone tykkää pahaa.
Pyörä pitää ensin penkittää täysitehoisena ja sitten kuristaa. mutta tääsä on vielä sellainen asia että jos pyörän tt teho on rek. otteessa 33kw ja penkissä irtoa 30kw eli 3kw alle merkityn, täytyy pyörä myös kuristaa 3kw alle 25kw:n eli 22kw:hen. Syynä tähän on että ajatellaan että kun sitten tehdään rempaa pyörään, niin tehot nousisi yli sallitun... ymmärrättekö?
ilyx kirjoitti:Täytyy nyt mainostaa täällä vielä että tilasin siis täältä kurisetin mikä makso 130e postikuluineen kotiovelle. Asensin setin itse niin ei tullu liikkeen kuluja päälle ja vein pyörän puoliks purettuna konttorille (galleriassa kuvia) niin että setä näki prikat imusarjassa. Päälle tuli vaan muutoskatsastuksen hinta, 40e, ja otteeseen merkintä että "asennettu tehon rajoitussarja" ja joku koodinpätkä.. Eli ei mielestäni kauheen paha hinta toi 170e koko kuristusrumbasta, eikä tarvitse ainakaan mitään penkityksiä tehdä, eikä liikkeen todistuksia hankkia. Katsastusmiehelläkään ei ollut mitään sitä vastaan että olin asentanu setin itse.
Itse kanssa olisin kuristanut tuollaisella sarjalla, mutta kun kysyin paikalliselta katsastus konttorilta niin ei kelvannut ulkomailtatilattu sarja, vaikka onkin hyväksytty (eli katsari oli taas täysin tietämätön!) Joten kuristutin kahvasta Viaber dyno Centterillä, ja kuluiksi tuli 155e kuristus ja 41e muutoskats. eli yht 196e ja merkinnäksi otteeseen KAASUKAHVANLIIKE RAJOITETTU 20MM, VAKIOPUTKISTO