joissain paikois toi kuulemma kelpaa, mutta sitten taas jotkut vaatii ihan maahantuojan kuria ja asennettuna merkki liikkeessä.. että onhan noissa eroja juu!!
Dowi kirjoitti:Itse ajan mielummin täysitehoisella pyörällä ja maksan oikeat vakuutus maksut JOS jotain sattuu ja jäisi kiinni että pyörä onkin täysitehoinen mutta papereissa kuristettu niin yleensä konttori pesisi kädet maksuista ja kaikki menisi omasta pussista, miettiä sitä sitten mikäli tulee pysyviä vammoja henkilöille joita sitten joutuukin makselemaan koko ikänsä... Sakot ei tuollaisesta rikkeestä nyt niin päätä huimaa ja parit sakot sillä kerkee ottamaan ainakin ennnekun tuo maahantuojan kuristuksen hinta tulee täyteen.
Loppu sitten olikin jo vähän OT, mutta siinä oli taas monelle pähkäiltävää, että onko se niin järkevää kuristaa pyörää mikäli sitä ei pidä 25kW KUIN papereissa.
lauritz kirjoitti:Kenelläkään tietoa kawa zx 636 kuristamisesta? Pyöräkuume iski, pyörä katsottu jo valmiiksi mutta pullonkaulaksi osoittautui että pyörä onkin täystehoinen.. Onko kahvan liikkeen rajoittaminen nykyään edes vaihtoehto? Kiitos näin etukäteen vastauksista!!
Dowi kirjoitti:Mikäli ostat maahantuojan kurin ja laitatat sen nyt tuolla yamaha centterissä niin kerron että voit varautua tooodella isoon laskuun. 250-350e ehkä nyt noin kylmiltä sanottuna, mutta kyllähän tuohon pitäisi saada helposti sen holkin tonne ruiskuun mitä esim 636:ssa käytetään kurina, mutta huom. tuo laitettaessa on käytettävän pyörä dynossa täysitehoisena ja sen jälkeen kuristettuna. Joillakin katsastus konttoreilla tällänen kuri ei enään kelpaa vaan haluavat maahantuojan kuristus sarjan.
Itse ajan mielummin täysitehoisella pyörällä ja maksan oikeat vakuutus maksut JOS jotain sattuu ja jäisi kiinni että pyörä onkin täysitehoinen mutta papereissa kuristettu niin yleensä konttori pesisi kädet maksuista ja kaikki menisi omasta pussista, miettiä sitä sitten mikäli tulee pysyviä vammoja henkilöille joita sitten joutuukin makselemaan koko ikänsä... Sakot ei tuollaisesta rikkeestä nyt niin päätä huimaa ja parit sakot sillä kerkee ottamaan ainakin ennnekun tuo maahantuojan kuristuksen hinta tulee täyteen.
Loppu sitten olikin jo vähän OT, mutta siinä oli taas monelle pähkäiltävää, että onko se niin järkevää kuristaa pyörää mikäli sitä ei pidä 25kW KUIN papereissa.
Dowi kirjoitti:lauritz kirjoitti:Kenelläkään tietoa kawa zx 636 kuristamisesta? Pyöräkuume iski, pyörä katsottu jo valmiiksi mutta pullonkaulaksi osoittautui että pyörä onkin täystehoinen.. Onko kahvan liikkeen rajoittaminen nykyään edes vaihtoehto? Kiitos näin etukäteen vastauksista!!
Kaverilla oli aikoinaan myös tuollainen 636 ja siinä sitten olikin laitettu holkki ruiskuun.
Tankki, penkki ja muut tilpehöörät edestä pois ja sitten ruiskuun sitä holkkia (en muista tarkalleen mihin kohtaan se tulee, mutta kaasukahvan liiketta rajoittamaan kuitenkin). Siihen hommaan menee sellaseisen 15-20minuuttia vaikkei pahemmin siitä kokemusta oliskaan.
Ja tottakaihan on myös noita kotikonstisia 5minuutin rakennelmia jotka ei kestä ku sinne konttorille ja takaisin.
Smode kirjoitti:Nyt sattu sitten itelle kohdalle se mitä pahiten pelkäs. Eli papereissa 25kw, mutta todellisuudessa täystehopyörä. Poliisit pitivät taukoa tai jotain huoltoasemalla jonka ohi ajoin. Ajoin läheisen kaupan pihaan, ihan normaalisti rajotusten mukaan ja ilman että käytin isoja kierroksia. Olivat lähteneet ajamaan perään 2 enduropyörällä ja pakulla. Siinä sitten kävi MP-poliisi pyörää moottoritiellä testaamassa ja totes että tehoja on liikaa. Pyörä lähimpään penkkiin testattavaksi ja takapyörältä irtos tehoja 60kw, pyörä oli todella huonoissa säädöissä penkittäjän mukaan(jonka kyllä tiesin, mutta en asialle ehtinyt vielä tehdä mitään kun pyörä ehti olla vain KAKSI päivää ajossa). Että näin täälläpäin. Nooh, sakkoa tuli 84 euroa+60 euron penkitys ja kilvet pois. Kortin sain säilyttää, onko edes mahdollista lähteä tässä tilanteessa pois? No nyt sitten asiaan, eli onko kellään kokemusta Honda CBR 1991 mallin kuristamisesta 25kw oulun lähettyvillä? Entä miten vaikuttaa, jos pyörässä kiinni Laserin änkkä, mutta normaali alkukäyrä, meneekö läpi? Vai kannattaako suosiolla etsiä vakioänkkä, kun tuo kyllä aikamoista mölyä isoilla kierroksilla pitää.
Tämä toimii hyvin opetuksena niille, jotka ajelee täystehopyörällä. En itsekkään uskonut, että näin huono tuuri itselle käy, mutta kävipä silti. Mukavinta tästä tekee se, että ehdin ajaa pyörällä 2 päivää : D
Miten tämä kuristamis homma, tästä nyt lähtee etenemään. Onko tuo Dynopaperi, jolla tehot katottiin takarenkaalta toimiva tässä katsastus hommassa? Ettei tarvi vielä erikseen lähteä penkittämään? Tämän täysteho penkityksen jälkeen, etsin paikan jossa lyödään mulle kurit pyörään ja tehot saadaan alle 25 kw. Käyn penkittämässä pyörän uudestaan ja otan tästä paperin. Sitten marssin katsastusasemalle nämä dynopaperit mukana, ja liike joka pyörän on kuristanut on kirjottanu tästä operaatiosta jonkulaisen todistuksen. Olenko ymmärtänyt tämän homman oikein?