Olen nyt hetken visioinut jos tuon Hyosungin katteet ja tankin maalauttaisi, ja sitten mahdollisesti ensi talvena sama homma rungolle ja vanteille.
Katteet
Missä hinnoissa kyykkypyörän katteiden maalaus liikkuu? Onko täällä ammattimaalareita tai onko teillä kokemuksia maalauttamisesta? Olisi kiva kuulla paikkoja ja niiden hintoja ja työn jälkeä. Miten maalaukseen (hinnoitteluun) vaikuttaa kaksivärisyys (ihan vaan suora raja kahden perusvärin välillä) tai candy-tyyliset erikoismaalit?
Kannattaako pohjatyöt tehdä itse? Kokemusta ei suuremmin ole, mutta ei peukalo ihan keskellä kämmentä kuitenkaan ole. Pyörään on tulossa lasikuituinen takakate jota pitää itse työstää ja tehdä pohjia, mutta muut katteet ovat hyvässä maalissa... kannattaako niihin itse koskea? Pyörä on vain parin vuoden ikäinen.
Runko ja vanteet
Ainakin vanteisiin olisi varmasti fiksua teettää jauhemaalaus, mutta entä runko? Kyykkypyörän rungon ei pitäisi niin kovalla kulutuksella olla (paitsi takahaarukka?), joten voisi kuvitella perus ruiskumaalauksenkin hoitavan homman. Mutta kumpi olisi fiksumpaa kun käytetään perusvärejä kuten vaikkapa kiiltävää mustaa, ja mikä on näiden maalaustapojen hinnoitteluero? Miten pohjatyöt ennen jauhemaalausta, ei varmaankaan saa olla mitään maalia vaan puhdasta metallia? Saa suositella/mainostaa pulverimaalaamojakin.