Renkaat

Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41
Renkaat

ViestiKirjoittanut Ensku » 18.1.2010 9:34

Heips.

Milloin eturengas vaihtoon?
Ja onko mitään hyötyä/järkeä käyttää pyörää lämpimäksi about kk välein talviseisonnan aikana? :idea:
Pyörä:CBR F2 94

Kiitän.
Tero-75
Pyörä:
Honda VFR800FI -98, Suzuki GT 125 R -76
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
21.9.2007 1:06

ViestiKirjoittanut Tero-75 » 18.1.2010 11:51

Lain vaatima urasyvyys lienee sama 1.6mm kuin autoissakin, mutta jos edes märällä asfaltilla aiot ajella, sadekelistä puhumattakaan vaihtaisin renkaan kyllä jo aiemminkin.
Moottorin käyttämisestä kuukausittain ei ole mitään vastaavaa hyötyä ole, mutta eipä siitä haittaakaan ole.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 18.1.2010 16:40

Tero-75 kirjoitti:Moottorin käyttämisestä kuukausittain ei ole mitään vastaavaa hyötyä ole, mutta eipä siitä haittaakaan ole.

Turhia kylmäkäynnistyksiä on syytä välttää, eli haittapuolikin löytyy.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 18.1.2010 22:04

Mikäpä siinä jos pyörä on lämpimässä tallissa..
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 18.1.2010 22:05

Winegum kirjoitti:Mikäpä siinä jos pyörä on lämpimässä tallissa..

Aivan joo, sittenhän siinä ei olekaan ongelmia. :)
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 19.1.2010 0:28

ihan tervettä maalaisjärkeä saa käyttää noiden renkaanvaihtojen kanssa, eikä mitään urasyvyyspaskaa.

suurin vaikuttava tekijä renkaassa on kuitenkin vuosileima, prätkäkäytössä jo 3 vuotta vanhalla leimalla varustettu rengas alkaa olla ihan jo ikänsä puolesta vaihtokuntoon kovettunut.
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41
Offtopic

ViestiKirjoittanut Ensku » 19.1.2010 11:16

Offtopic:

Mistäköhän löytyis Honda CBR f2 noita yläkolmio "suojatarroja".
Entäs Oneseat katteita, eli se muoviläpyskä perälle.
:roll:
Kiitos ja anteeksi.
Duell
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.6.2003 12:51

ViestiKirjoittanut Duell » 21.1.2010 19:37

Moottoripyörän renkaan minimi urasyvyys 1mm. Toinen mihin kannattaa iän lisäksi kiinnittää huomiota, on renkaan muoto. Tulee ikäviä "muljahduksia" renkaan kuluttua kulmikkaaksi. Ja sanoisin, että eturengas vaihtoon takarenkaan kanssa, koska mielestäni renkaiden tulisi olla aina pari. Toki jos takanen kuluu huomattavasti nopeammin raskaan kaasukäden käytöstä, niin samalla etusella voisi ehkä kaksi takarengasta ajaa.

Itse en pyörää talvisin käyttänyt. Akku irti, bensaan lisäaineet tai tankki kohtuu tyhjäksi ja keväällä herätteli henkiin. Bensahanallisista malleista käytin kaasarit tyhjiksi, ettei pääse muodostamaan sakkaa kohokammioihin.
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 23.1.2010 23:13

Duell kirjoitti:Ja sanoisin, että eturengas vaihtoon takarenkaan kanssa, koska mielestäni renkaiden tulisi olla aina pari. Toki jos takanen kuluu huomattavasti nopeammin raskaan kaasukäden käytöstä, niin samalla etusella voisi ehkä kaksi takarengasta ajaa.


Itsellä menee n. 3-4 takasta kun etunen on vielä käyttökelponen enkä edes erityisesti laulata nakkia. En kyl pidä sitä ongelmana että etusella olisi ajettu enemmänkin kilometrejä ja takasella ei kunhan rengas vain kunnossa. Erimerkkisiä, esim. eteen Misukka ja taakse Pirelli en kyllä lähtis kokeilemaan, tiedä sit olenko taikauskoinen vai mitä. :roll:

snuarrow kirjoitti:suurin vaikuttava tekijä renkaassa on kuitenkin vuosileima, prätkäkäytössä jo 3 vuotta vanhalla leimalla varustettu rengas alkaa olla ihan jo ikänsä puolesta vaihtokuntoon kovettunut.


Joitakin vähemmän myytyjä malleja on vaikea saada tuon tuoreempia.. Järkeä voi tässäkin käyttää jos rengas tuntuu pehmeältä kynnellä painaessa niin muuta ku alle ja kovaa ajoa.
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 27.1.2010 20:04

Renkaan vähimmäisurasyvyys on 1.0mm , EI 1,6mm. Heti ensimmäisenä tuli mutua sieltä disinformaationa.

Monissa renkaissa, esim meikäläisen Pirellin Diabloissa, ei edes ole pääuria joista tuon 1.0mm voisi mitata. Ihan omalla järjellä on siis pykäläuskovaisenkin mentävä.

Tuon renkaan kulumisen kulmikkaaksi alkaa huomata ajossakin pikkuhiljaa. Kokematonkin huomaa sen vaikkapa polttamalla nykyisen renkaan kulmikkaaksi. Tämän jälkeen sillä kulmikkaalla renkaalla ajamaan mutkia: uusia elämyksiä. Viimeistään eron huomaa vaihtaessa alle pehmeän ja tuoreen kumin.

Ja mitä tuohon vanhuuteen..edelliset renkaat, jotka Englannista tilasin, olivat n. 4 viikkoa vanhoja, joten "suht" tuoreita olivat.
Black
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 28.1.2010 11:43

Hei!

Sopisko seuraavat renkaat Honda CBR F2:seen.?

Pirelli DIABLO 160/60 R17 TL 69H M/C
Kuva

ja

Pirelli DIABLO FRONT 120/60 R17 TL 55H M/C
Kuva

Ja ovatko mistään kotoisin.?

Ja mitä TL 69H M/C ja TL 55H M/C tarkoittaa?

Tiedän olevani pro. :lol:
FoXi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2003 17:43

ViestiKirjoittanut FoXi » 28.1.2010 20:17

Minkäslaista kumppaa porukka käyttää supermotoissaan näin katuräppäilyssä? Etu/takasessa.
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 29.1.2010 9:24

FoXi kirjoitti:Minkäslaista kumppaa porukka käyttää supermotoissaan näin katuräppäilyssä? Etu/takasessa.



:|
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 29.1.2010 13:04

Ensku kirjoitti:Hei!

Sopisko seuraavat renkaat Honda CBR F2:seen.?

Pirelli DIABLO 160/60 R17 TL 69H M/C
Kuva

ja

Pirelli DIABLO FRONT 120/60 R17 TL 55H M/C
Kuva

Ja ovatko mistään kotoisin.?

Ja mitä TL 69H M/C ja TL 55H M/C tarkoittaa?

Tiedän olevani pro. :lol:

Kyllä noi pitäis cebariin sopia, ja kyllä ne ihan hyvät renkaat on.

Merkinnöistä;
M/C = motorcycle
TL = Tubeless
69/55 = kuormitusluokkia
H = nopeusluokka 210km/h
näin ainakin pitäisi olla, korjatkaa joku jos meni väärin :s
FoXi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2003 17:43

ViestiKirjoittanut FoXi » 31.1.2010 13:05

Ensku kirjoitti:
FoXi kirjoitti:Minkäslaista kumppaa porukka käyttää supermotoissaan näin katuräppäilyssä? Etu/takasessa.



:|


älä itke ruma lapsi, ota omena. ;)