Tehon rajoittaminen / kuristus

Bontzo
Pyörä:
Honda XL Varadero 125
Paikkakunta:
Kitee
Liittynyt:
9.1.2011 22:14
Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Bontzo » 25.6.2012 12:01

Hei!

Mitä eri keinoja on moottoripyörän tehojen rajoittamiseen? Miten kyseinen keino toteutetaan ja kuinka se toimii?

Uuden lain mukaan A2- moottoripyöräkortilla saa ajaa 35kW tehoista pyörää, jonka teho/paino suhde on maksimissaan 0,2kW/kg (2013 voimaan tuleva laki). Honda Xl600V pyörii siinä 37kW luokassa, joten tehoja tulisi kuristaa 2kW pois. Hölmöltähän tämä kuulostaa noin pienestä lähteä kuristamaan, mutta laki on laki. Mikä olisi helpoin keino rajoittaa tällainen pyörä?

Paljon maksaisi käyttää pyörä ammattilaisella, joka kuristaisi pyörän? Entä paljon muutoskatsastukselle tulee hintaa?
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Lape » 25.6.2012 13:53

Sun tapauksessa ehdottomasti paras keino höylätä ne 2kW pois on rajoittaa kaasukahvan liikettä. Eli jonkinlainen stoppari kaasuvaijeriin ettei tuppi käänny liikaa. 2kW poistamiseen riittävä rajoitus on toki ihan minimaalinen.

Oman pyörän kuristus 25kW maksoi aikanaan luokkaa 300€ kuristusosineen ja hoidettiin kaasukahvan rajoittimella ja joku osa sähköistäkin vaihdettiin. Kuristusten poisto olikin sitten vaan 70€ eli tuntitaksa, koska osathan ne tuossa maksaa. Sun pyöräsi kuitenkin on vähän erikoinen tapaus kun kuristettava tehomäärä on noin mitätön joten kannattaa ottaa yhteyttä liikkeisiin ja kysyä mitä ehdottavat ja mihin hintaan.

Muutoskatsastus on muistaakseni siinä 50€ tuntumassa. Voi olla halvempikin.
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Markuss » 25.6.2012 16:05

tlo-bikeshopista saa kuristussettiä joka tosin alentaa tehot 25kw:hen. 105e.
Suzuki GSF Bandit 600S
Juuzo-_
Liittynyt:
31.12.2009 18:01
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Juuzo-_ » 15.10.2012 22:01

samaa asiaa kyselisin. 2000vm Gikseriä et mistäs sais kuristussettiä ? Suoraa linkkiä ?
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Markuss » 26.10.2012 15:55

Juuzo-_ kirjoitti:samaa asiaa kyselisin. 2000vm Gikseriä et mistäs sais kuristussettiä ? Suoraa linkkiä ?

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

Siinä ole hyvä.
Suzuki GSF Bandit 600S
ch0wer
Pyörä:
Kawa Z750 -08
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.8.2009 20:55
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut ch0wer » 28.10.2012 19:57

Tommonen kawazaki Z750 -08 olis tarkotuksena kuristaa 25KW papereihin.

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

Onko mahdollista kuristaa tuolla sarjalla, vai onko pelkästään siihen vanhempaan malliin?

Toinen vaihtoehto tietysti kaasukahvasta kuristamalla, mutta jos tuolla sarjalla tulisi hiukan halvemmaksi puuha..
Ja välttääkö tolla kuristussarjalla rekisteriotteeseen tulevan asteluvun joka kaasukahvan liikettä rajoittamalla tulee? Eli rajoitetaanko tuolla sarjallakin kaasukahvan liikettä vai kuristetaanko muulla tavalla?
http://www.motot.net/talli/kayttaja/95633
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Tomppade » 4.11.2012 10:29

Kyllä vanhemman zetankin kuristus hoidetaan kaasukapulan liikettä rajoittamalla vaikka olisi käytössä ihan tehdassettikin. Meikällä oli kawan ihan oma sarja omassani silloin kun sen ostin. 70e maksoi osat (pieni pellin pala+1ruuvi) ja muutoskatsastuspäälle. Ja kyllä otteessa näkyi paljonko kaasukapula liikkui.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Juussoo
Pyörä:
636B
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
23.1.2010 23:34
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Juussoo » 19.1.2013 15:35

Ite saan kortin ton uudistuksen jälkeen vasta ja tämähän sulkee kaikki alkuperäisenä +70kw pyörät pois vaihtoehdoista. Oon katellu noita f2 cebareita, niissä on tehoja vissiin toi 73kw konetehoa ja usein se merkattu otteeseen, takaselta lähtee kuitenkin 90hv kaikkien teknisten tietojen mukaan mitä oon katellu. 90hv=67,113kw. Saisikohan tollasen f kakkosen kuristettua jotenkin sitten 35kw papereihin jos veisi teholapun että on alkuperäisenäkin alle 70kw? Tosta vanhempaa pyörää en millään haluaisi ostaa, uudempaan isoon smotoon/enskaan ei varaa ja kaikki uudemmat kusiaiset reippaasti liian tehokkaita kuristettavaksi. Valmista stunttipärrää/hyvää aihioo kattelen, kuljetusmahdollisuudet toistaseks heikot joten kilvellinen ois plussaa, jos tollasen f2 kuristus alle 35kw papereihin ei onnistu niin sitten tarvii alkaa katsella vaan kilvetöntä 636/f4i/k4-k6 gsx-r
SickBastardsStuntCrew! http://www.facebook.com/SickBastardsStuntCrew
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut miiggz » 20.1.2013 16:59

Valitettavasti siitä rajasta ei jousteta. Koneteho on eri mitä takanakin antamat lukemat ja koneteho on tässä se luettava asia. Tehdas ilmoittaa teholukeman teknisiin tietoihin mitä pyörästä on pyritty saamaan, voihan se pyörä dynossa näyttää esim 67kw, mutta se ei asiaa lainsilmissä muuta.
Itseltäkin tuo uudistus polkee monet pyörävaihtoehdot pois :|
Levari6
Liittynyt:
27.5.2013 19:46
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Levari6 » 3.3.2014 15:20

Noni kertokaas mullekki et onks keinoja esim 600 banditin kuristuksee 35kw:ksi. Joita poliisi ei voi mitenkään tarkastaa tien päälle ilman penkkiä? Ja ois hyvä et ois niin helppo ja nopea pistää paikoilleen takas että esim jos ajaa kolarin niin siinä vaikka heikossa hapessa olisi voisi pistää takas 35kw:ksi että vakuutuksistakin olisi jotain muuta kuin harmia. Joku on/off nappi kuriin oisi aika loistava :lol:
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Husky510 » 3.3.2014 18:43

Eikö olisi helpompaa, kuristaa ja sitten poistaa tai pitää sen aikaan mitä tarvitsee, niitä kureja. Sitten pois....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Kallas
Liittynyt:
11.3.2014 23:54
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Kallas » 11.3.2014 23:59

Hei, mulla ois tollane rajattomaton ducatin cdi-boksi jossa on 4 reikää ja mun tavallisessa on 3 ja kyseessä on derbi xtreme 2010 siis pystynkö pistämään tuon rajottomattoman kiinni?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut Husky510 » 12.3.2014 10:32

Kallas kirjoitti:Hei, mulla ois tollane rajattomaton ducatin cdi-boksi jossa on 4 reikää ja mun tavallisessa on 3 ja kyseessä on derbi xtreme 2010 siis pystynkö pistämään tuon rajottomattoman kiinni?

Jo kyseessä on mopo tai piikki, niin mitä sitä turhaa virittää, kohta pääsee kumminkin ajelee isommalla...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
clintonx7
Liittynyt:
4.4.2014 11:03
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut clintonx7 » 4.4.2014 16:21

Mites se tommonen -90 750 kikserin kuristus onnistuu helpoiten ja halviten? Tehtaan kuristussarja ja konttorille näyyttään et kiinni on?
tate66
Pyörä:
YZF 750R, FZS 600 ex XJ 900 ex
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
4.4.2013 7:09
Re: Tehon rajoittaminen / kuristus

ViestiKirjoittanut tate66 » 4.4.2014 18:13

clintonx7 kirjoitti:Mites se tommonen -90 750 kikserin kuristus onnistuu helpoiten ja halviten? Tehtaan kuristussarja ja konttorille näyyttään et kiinni on?

Ei taida onnistua enää nykyiseen korttiin,112.00 HP (81.8 kW)) @ 11000 RPM näytti bikez.com tehoiksi eli menee yli 70 kilowatin tehojen.
Viimeksi muokannut tate66 päivämäärä 4.4.2014 18:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Elämässä pitää olla mutkia.