Pitkään vääntänyt ongelman kanssa, ja postaan nyt tännekkin jos vaikka olisi enemmän tietoa kun mallikohtaisella puolella:
Tervehdys!
Nyt olen jo pidemmän aikaa tapellut kinkkisen ongelman kanssa, ja alkaa ideat loppua. Elikkäs alla on -07 ruisku separi missä Athenan 170cc + polttoaineen säätöpoksi. Muutama kuukausi sitten alkoi oireilemaan ensi kertaa(talvella), eli kylmällä koneella saattoi yhtäkkiä sammua tyhjäkäynnillä, vaikka muuten kävi hyvin ja tasaisesti. Ikäänkuin jätto sytytyksen välistä, ja lämpimällä koneella saattoi huomata kuinka jäi välillä kerran sytyttämättä mutta pysyi juuri käynnissä. Nyt tilanne pahentunut pikkuhiljaa ja alkoi nykimään apaut 5 tonnin kohdalla. Tällä hetkellä tehot totaalisesti kateissa, pätkii jo pienestä kaasusta. Pitkän pohdinnan ja tsekkauksien jälkeen (filtteri, tulppa, seoksen tarkkailu, Lambdan puhdistus, ruiskun puhdistusaine, venttiilivälykset yms.) olen kohtuu varma että vika on sytytyksessä. Nyt tullut konetta kokeiltua huoltojen jälkeen, ja kun antaa pätkiä 5tonnin kohdalla tulppa mustenee hieman, eiköhän siis saa bensaa..
Nyt on puola+tulppa vaihdettu, ei huomattavaa vaikutusta. Toisella akulla kokeiltu ja ei vaikutusta. Purin pyörän ja tsekkasin sekä putsasin johdot ja liittimet.. Paraikaa tsekkailen staattorin kuntoa yleismittarilla, ECU hoitaa sytytyksen ja ei säätövaraa ajankohdassa. (kuinkas tuo anturi staattorin luona nyt toimii, antaa arvon 114..?)
Kaikenlaiset vinkit ja arvaukset otetaan lämpimästi vastaan, alkaa usko loppua
Tervehdys!
Nyt olen jo pidemmän aikaa tapellut kinkkisen ongelman kanssa, ja alkaa ideat loppua. Elikkäs alla on -07 ruisku separi missä Athenan 170cc + polttoaineen säätöpoksi. Muutama kuukausi sitten alkoi oireilemaan ensi kertaa(talvella), eli kylmällä koneella saattoi yhtäkkiä sammua tyhjäkäynnillä, vaikka muuten kävi hyvin ja tasaisesti. Ikäänkuin jätto sytytyksen välistä, ja lämpimällä koneella saattoi huomata kuinka jäi välillä kerran sytyttämättä mutta pysyi juuri käynnissä. Nyt tilanne pahentunut pikkuhiljaa ja alkoi nykimään apaut 5 tonnin kohdalla. Tällä hetkellä tehot totaalisesti kateissa, pätkii jo pienestä kaasusta. Pitkän pohdinnan ja tsekkauksien jälkeen (filtteri, tulppa, seoksen tarkkailu, Lambdan puhdistus, ruiskun puhdistusaine, venttiilivälykset yms.) olen kohtuu varma että vika on sytytyksessä. Nyt tullut konetta kokeiltua huoltojen jälkeen, ja kun antaa pätkiä 5tonnin kohdalla tulppa mustenee hieman, eiköhän siis saa bensaa..
Nyt on puola+tulppa vaihdettu, ei huomattavaa vaikutusta. Toisella akulla kokeiltu ja ei vaikutusta. Purin pyörän ja tsekkasin sekä putsasin johdot ja liittimet.. Paraikaa tsekkailen staattorin kuntoa yleismittarilla, ECU hoitaa sytytyksen ja ei säätövaraa ajankohdassa. (kuinkas tuo anturi staattorin luona nyt toimii, antaa arvon 114..?)
Kaikenlaiset vinkit ja arvaukset otetaan lämpimästi vastaan, alkaa usko loppua