AceFin kirjoitti:Propsit Hsippelle tajuttoman innokkaasta ja ilmeisesti tietopohjaisestakin auttamisesta!
Jep, huomattavasti helpompi tutkia ja pähkäillä kun tulee oikeesti faktaa ja hyviä vastauksia
Nyt on uus jännitteensäädin ja oliki edulline, 24e. Myyjäki oli ihmeissää kun hinnan kaivo koneelta
Mutta vika ei ollut siinä. Tänään välähti että kaikki on tainnut johtua akusta. Tossa kun on litium akku jossa on sisänen piirilevy vahtimassa latausta ja kennojen tasausta. Ja kun lopulta tajusin kääntää yleismittarinki vaihtovirta puolelle niin sain tuolta säätimeltäki mitattua että laturi puskee sinne 12-16V kierrosmäärästä riippuen. Ja kun taas mittas akulle lähtevästä piuhasta niin näytti n. 13V (tasan sama mitä akullakin), mutta sehän voiki olla ihan normaalia jos toi "älykäs" akku ei huoli enempää (?)
Sitä en kyllä osaa sanoa mistä toi sit johtuu että akku on päässy ihan tyhjäks eikä suostunu latautuun. Nyt kuitenki sitä on tossa käynnistelty ja sammuteltu miljoona kertaa ja tuntuu toimivan ihan hyvin...