Eli ostin husaberg 450 vm06 muutama kuukausi takaperin, hinta oli sen verta halpa että tiedossa oli tulevia remppoja.. Pyörinyt vantaan alueella jos joku törmännyt (ruotsin väreissä mustilla smotoilla/kirkkailla enskoilla, suhteellisen ajetussa kunnossa) aiheuttamassa yleistä hämminkiä!
Nyt muutama päivä sitten huomasin että öljyä oli kadonnut koneesta, joten lisäsin öljyä kiireessä ennen ajoon lähtöä. Öljyn pinta oli ''öljyreiän'' läpinäkyvän kuvun mukaan sen yläreunassa kylmänä, liikaa? Parin tunnin ajon jälkeen keulan laskemisen jälkeen tuntui tehottamalta ja sammui (tukehtui) tyhjäkäynnillä. Lähti tämän jälkeen käyntiin, mutta päästi melko mahtavat savut putkesta. Hetken viilenemisen jälkeen käynnistin uudelleen ja ajoin sen parkkikselle johon jätin yöksi, savutus väheni. Ajoin myös seuraavana päivänä kotiin jolloinka ei myöskään savuttanut enää niin paljoa..
Lähden reilu kuukauden kuluttua inttiin johon olisi myös tarkoitus ajaa joku kaunis päivä pyörällä (vantaa->santahamina). Olen varautunut että osien tilaamisessa saattaa kestää hetki, joten pikaista apua kaipaisin! Myöskään mitään specialtoolseja ei löydy, enkä aikaisemmin ole tämäntyyppisen pyörän vaihdelaatikkoa avannut ja husabereissa ilmeisesti männänvaihto vaatii laatikon avaamisen, koska koneen joutuu halkaisemaan pelkässä männänvaihdossa.
Voiko savutus johtua vain liiallisesta öljyn määrästä vai onko tuho jo tapahtunut?
Jos lasken öljyä himpun pois, riittääkö se (pidemmän päälle/täksi kesäksi) vai pitääkö ryhtyä paloittelemaan?
Männänrenkaat/mäntä vai kansi?
Kiitokset etukäteen sille kuka jaksaa vastailla!
Nyt muutama päivä sitten huomasin että öljyä oli kadonnut koneesta, joten lisäsin öljyä kiireessä ennen ajoon lähtöä. Öljyn pinta oli ''öljyreiän'' läpinäkyvän kuvun mukaan sen yläreunassa kylmänä, liikaa? Parin tunnin ajon jälkeen keulan laskemisen jälkeen tuntui tehottamalta ja sammui (tukehtui) tyhjäkäynnillä. Lähti tämän jälkeen käyntiin, mutta päästi melko mahtavat savut putkesta. Hetken viilenemisen jälkeen käynnistin uudelleen ja ajoin sen parkkikselle johon jätin yöksi, savutus väheni. Ajoin myös seuraavana päivänä kotiin jolloinka ei myöskään savuttanut enää niin paljoa..
Lähden reilu kuukauden kuluttua inttiin johon olisi myös tarkoitus ajaa joku kaunis päivä pyörällä (vantaa->santahamina). Olen varautunut että osien tilaamisessa saattaa kestää hetki, joten pikaista apua kaipaisin! Myöskään mitään specialtoolseja ei löydy, enkä aikaisemmin ole tämäntyyppisen pyörän vaihdelaatikkoa avannut ja husabereissa ilmeisesti männänvaihto vaatii laatikon avaamisen, koska koneen joutuu halkaisemaan pelkässä männänvaihdossa.
Voiko savutus johtua vain liiallisesta öljyn määrästä vai onko tuho jo tapahtunut?
Jos lasken öljyä himpun pois, riittääkö se (pidemmän päälle/täksi kesäksi) vai pitääkö ryhtyä paloittelemaan?
Männänrenkaat/mäntä vai kansi?
Kiitokset etukäteen sille kuka jaksaa vastailla!