röpeltää = rikkaalla
booaa = laihalla
Ajelet kympin lenkin 30-50 vauhteja ja kuuntelet miten käyttäytyy siinä vedon ja moottorijarrun rajalla, tähän vaikuttaa neula ja tyhjäkäyntisuutin sekä tyhjäkäynnin ilmaruuvi, riippuen paljonko kaasua joutuu avaamaan. Tärkeintä se pyörä on saada toimimaan nimenomaan pintakaasulla, jotta siitä tulee mukava ajaa. Operaatio vaatii vähän kärsivällisyyttä.
pääsääntöisesti:
tyhjäkäyntisäädöt (tyhjäkäyntisuutin ja ilmaruuvi) vaikuttavat kaasun alueille [1/6]
neula ja neulaputki [2/6, 4/6]
pääsuutin [5/6, 6/6]
toki muutos pääsuuttimeen tai neulaan tuppaa vaikuttamaan myös muihinkin alueisiin.
ilmaruuvi tulee yleisesti olla n. 1.5 kierrosta auki pohjasta. kaasuttimessa on 2 ruuvia, tyhjäkäynti ja ilmaruuvi. ennen kuin ruuvaat mitään niin selvitä ruuvien alkuperäiset asennot ja kirjaa ne ylös, samoin neulan asento.
mikäli kaasuttimissa on alipaineohjatut luistit kaasuläppien lisäksi, tarkista ettei kukaan ole lyhentänyt jousia, silloin säätöjen löytäminen on melko mahdotonta vakiokokoonpanolla.