Helou arvon foorumilaiset.
Pyörä on -92 Honda Transalp 600. Ongelmat alkoivat n. kuukausi sitten kun olin ajanut n. 150km maantieajoa, jonka jälkeen pyörä seisoi pari päivää. Seuraavan kerran kun yritin päästä ajamaan ei akussa riittänyt virtaa käynnistykseen ollenkaan. Latasin akun yön yli, ja seuraavana päivänä pyörä starttasi. Epäilin ebaystä tilaamani USB/12V ulosoton tyhjentäneen akun joten poistin sen käytöstä.
Nyt sitten eilen ajelin n. 45 min putkeen ja vauhdissa huomasin vilkkujen lopettaneen toimintansa. Siitä n. 10 min eteenpäin pyörä ei enää ottanut kierroksia kunnolla ja lopulta sammui jättäen minut huutsin helvettiin. Pyörän sammuttua käänsin virrat pois, odotin hetken ja käänsin virrat takas päälle ja vapaavalo ym. merkkivalot paloivat kirkkaammin hetken odottelun jälkeen, mutta käynnistykseen ei virtaa riittänyt. Ihmettelen sitä, että voiko pyörän sammuminen tosiaan liittyä akun varaukseen, kun olin kuvitellut että tuon ikäluokan pyörä käy vaikka ilman akkua jos sen työntää käyntiin.
Noh, pyörä hinattiin korjaamolle ja mekaanikko latasi akun yön yli ja taas aamulla pyörä kävi kunnolla. Volttimittarilla tutkittuna laturin pitäisi olla korjaajan mukaan ok.
Missähän mahtaa olla vika? CDI-boksi? Akku ainakin on uusi, joskin halvimmasta päästä. Lisätietona mainittakoon että kaasarit on puhdistettu. Luulisi muutenkin akun saavan sen verran laturista virtaa pitkällä matkalla ettei se nyt ainakaan sammuisi?
Pyörä oli seissyt 2 vuotta ennen kuin sen menin ostamaan, nyt tietty mietityttää, että kannattiko.
Olisiko kellään kokemusta samantyylisestä? Ideoita, vinkkejä? Eihän tuolla perkele uskalla minnekkään ajaa kun mitään muutoksia ei ole tehty.
Pyörä on -92 Honda Transalp 600. Ongelmat alkoivat n. kuukausi sitten kun olin ajanut n. 150km maantieajoa, jonka jälkeen pyörä seisoi pari päivää. Seuraavan kerran kun yritin päästä ajamaan ei akussa riittänyt virtaa käynnistykseen ollenkaan. Latasin akun yön yli, ja seuraavana päivänä pyörä starttasi. Epäilin ebaystä tilaamani USB/12V ulosoton tyhjentäneen akun joten poistin sen käytöstä.
Nyt sitten eilen ajelin n. 45 min putkeen ja vauhdissa huomasin vilkkujen lopettaneen toimintansa. Siitä n. 10 min eteenpäin pyörä ei enää ottanut kierroksia kunnolla ja lopulta sammui jättäen minut huutsin helvettiin. Pyörän sammuttua käänsin virrat pois, odotin hetken ja käänsin virrat takas päälle ja vapaavalo ym. merkkivalot paloivat kirkkaammin hetken odottelun jälkeen, mutta käynnistykseen ei virtaa riittänyt. Ihmettelen sitä, että voiko pyörän sammuminen tosiaan liittyä akun varaukseen, kun olin kuvitellut että tuon ikäluokan pyörä käy vaikka ilman akkua jos sen työntää käyntiin.
Noh, pyörä hinattiin korjaamolle ja mekaanikko latasi akun yön yli ja taas aamulla pyörä kävi kunnolla. Volttimittarilla tutkittuna laturin pitäisi olla korjaajan mukaan ok.
Missähän mahtaa olla vika? CDI-boksi? Akku ainakin on uusi, joskin halvimmasta päästä. Lisätietona mainittakoon että kaasarit on puhdistettu. Luulisi muutenkin akun saavan sen verran laturista virtaa pitkällä matkalla ettei se nyt ainakaan sammuisi?
Pyörä oli seissyt 2 vuotta ennen kuin sen menin ostamaan, nyt tietty mietityttää, että kannattiko.
Olisiko kellään kokemusta samantyylisestä? Ideoita, vinkkejä? Eihän tuolla perkele uskalla minnekkään ajaa kun mitään muutoksia ei ole tehty.