Mopo ostettiin toimimattomana ja kilvettömänä. Liekö kilvet palautettu vai viety, sitä en tiedä. Paperit pitäisi mopolla olla kunnossa, mutta ne on hukassa. Yritän saada ne sumplittua entisen omistajan kanssa.
Mutta esitellääs hiukan lähtökohtaa!
Ostokunnossa ei tosiaan lähde käyntiin ja vähän sitä sun tätä puuttuu. Kipinää tulee, bensasta ei tietoa, sähköt on yhtä patenttia, ruostetta löytyy ja katteet on heikohkossa hapessa. Lähdetään siitä että ainakin osa näistä onkelmista hoidetaan.
Takalippa puuttuu kuvista, mutta rikkinäinen, huonosti korjattu semmoinen tuli mukaan. Luultavasti kuidutan kokonaan uuden lipan.
Mukaan sain myös vanhan kaasarin josta tosin puuttuu osia, lokarin valoineen ja vilkkuineen, toisen varikopan, töötin, jonkun käynnistyspolkimen, öljysäiliön ja vanhan läppäventtilin malossin hiilariläpillä.
Nykyinen kokoonpano on seuraavanlainen:
- Joku likainen vaahtomuovisuodatin
Tämä pidetään jos lähtee puhtaaksi. Korvataan bilteman vastaavalla jos ei.
- BHBG19 Kaasari
Pidetään. Saa hyvin säätöihin pienemmillekkin vireille.
- Läppäventtiilistä en ole varma, mutta ymmärsin että sielläkin on malossia
Pidetään. Tai mahdollisesti vanha tilalle.
- Airsal 60cc(?) pytty.
En tiedä onko pytyn koko näppäilyvirhe(näyttäs oleva ennemminkin 70cc), mutta tämä luultavasti vaihtuu 50cc pyttyyn. Miksikö? Mahdollisen katsastuksen, hyödyttömyyden(tsekkaa putki) ja tuorevoitelun riittävyyden takia.
- Tecnigas Next-R
Pidetään. Suht hyvässä kunnossa. Maalataan alumiinimaalilla.
-Variaattorissa multivari ja +15% vp-jousi
Eiköhän nääkin pidetä.
Tavoitteena on saada tästä toimiva ja hyväkuntoinen kohtuullisella rahamäärällä. Siinäpä tämän projun teema. Kuningasideoita ja ehdotuksia saa esittää ja niitä tullaan kuulemaan.
Alla pari lisäkuvaa. Lisää löytyy galleriasta.