Long&(s)low NG Büüster

xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Long&(s)low NG Büüster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 14.12.2011 19:22

Historiaa:
Pari kuukautta sitten oli hakusessa jonkinlainen talvimopo, merkillä ja mallilla ei juurikaan ollut väliä.. Nettimotoa selaillessa pisti silmään kilvellinen MBK Booster NG vm. 02, joka oli hyvin pitkälti osissa, eikä suostunut lähtemään käyntiin. Hintakin oli kohdillaan. Tämä kelpasi hyvin aihioksi projektiin, ja noin viikkoa myöhemmin skootteri siirtyi minun omistukseeni. :) Pienen ruuvailun jälkeen se alkoi jo näyttää joltain skootterin kaltaiselta. Mukaan tuli mm. varaosakone, katteita, ym.
Kuvaa ensimmäiseltä päivältä:
Kuva
http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/Sko ... hash=49317
Kuten kuvista huomaa, tuosta ns. nokkakatteesta puuttuu puolet, eli uutta saa tarjota!!

Ongelmana oli edelleen kumminkin käyntiin lähtemättömyys. Laitteeseen oli tehty koneremppa, joka sisälsi RMS:n kampuran, sylinteri porattu + uusi mäntä, kaikki sytytyksen osat uusittu ja jotain pientä. Pari päivää meni kaikkien peruskikkojen kokeilemiseen, eikä oikeastaan edes lupaillut. Avasin sitten varikopan uudestaan ja huomasin että MG-puolen stefa oli irti. Stefa kunnolla paikalleen, bensaa tulpanreijästä ja parilla polkasulla käyntiin. :D Seuraavaksi haettiinkin hieman säätöjä kohdilleen ja mopo olikin ajokunnossa.

Tämän jälkeen mopo toimi käyttiksenä jonkun aikaa, samalla kumminkin sitä fiksaillen. Eilen saapui paketti Easyltä, kuvaa sisällöstä:
Kuva
Putken ostin erikseen.

Ja kuvaa laitteesta tällähetkellä:
Kuva
Odottelee siis osia.

Roxin vanteet kiinni sen aikaa että saan vakiovanteet (nastoilla) takasin, ja ne menee talveksi alle. Keväällä takaisin.
Katteetkin löytyy mutta talveksi suurin osa irti.

Tekemistä toki vielä riittää:
-Viriosien asennus (+lisää saattaa olla tulossa.)
-Suurempi etujarrulevy
-Katteiden korjaus + kuitupelleily
-Pidempi subframe & keulan madallus?
-Maalaus. Väreiksi matta/kiiltomustaa + jotain korosteväriä. Purkki fluorinkeltasta ois hyllyssä, mutta alkaa olla liian käytetty?
-Mahdollisia kiillotuksia
-Joitain osia vielä uupuu, pitänee niitäkin hankkia.
-Ym. mitä nyt projektin aikana vaan sattuukaan keksimään, perusideat kumminkin tuossa.

Katteiden korjailulla + osien asennuksella aloitetaan.

Tekniikasta senverran, että tällä hetkellä kuriton + viri-imukaula. Riippuu toki lasketaanko Narakun tehopuola. :lol:
Tulossa ainakin Multivari + varin säätöosat & Giannelli Ekstra. Itselle ei juurikaan niillä huipuilla ole väliä.

Tarkoituksena edelleen ajaa laitteella läpi talven, ja vasta keväällä laittaa katteet kiinni, ym. pienet yksityiskohdat. Kiire tällä ei ole, yritetään tehdä kunnolla. Kumminkin, tänne kirjoittelen sitä mukaa kun saan aikaiseksi.
Kuvien laatu ei näissä aloituskuvissa ole mikään paras, mutta yritetään panostaa siihenkin.

Ideoita ja kritiikkiä otetaan vastaan. Myös kommentointi on sallittua ja suotavaa. :)

!!Kaikki kuvat löytyy täältä: http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/ !!
Viimeksi muokannut xTreme. päivämäärä 15.7.2012 16:45, muokattu yhteensä 10 kertaa
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut Zoneri » 14.12.2011 19:29

Sen verran vähä puuster projuja, että on sitä seurattava.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 15.12.2011 7:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Paska mikä paska.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 14.12.2011 19:41

Hyvältä vaikuttaa, seurantaan.
kaketsu_
Pyörä:
Ex Aprilia sx -07
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
7.7.2011 18:04
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut kaketsu_ » 14.12.2011 19:56

Taas imuriproju..
Mut joo, hyvältä näyttää ja kuulostaa, pakko kai se on seurata kun muutakaan ole :lol: :lol:
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut temeee. » 14.12.2011 23:09

Kyllähän tätä pitää itekki seurailla;)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 14.12.2011 23:13

kaketsu_ kirjoitti:Taas imuriproju..

No ei varmaan ole pakko lukea jos noin ahdistaa, kyllähän tuolta listalta näyttäisi vaihteellisiakin projektipelejä löytyvän. Muutenkin jos viestin ainoa sisältö on "seurataan" alkaa se olla jo melkoisen lähellä nollapostausta.

Minkä kokoinen etujarrulevy on suunnitteilla ja miten ajattelit toteuttaa jarrusatulan kiinnityksen?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 15.12.2011 15:17

Suunnitteilla likimain luokkaa 280mm, tai sitten hieman pienempi. Levyn ostan, mutta adapterin taidan väsätä itse. Vai mitä meinasit jarrusatulan kiinnityksellä? Tarpeeks paksua lattaa ja siihen reijät, prikoilla/holkeilla kohdistaa satulan sitten sivusuunnassa.
En tiedä meneekö vähän överiks verrattuna vireihin, mutta tolla vakiolevyllä jarruteho on ainakin melko onneton, eikä ton satulankaan mikään huono pitäis olla? Ulkonäköseikan puolelle kumminkin pääasiassa kallistuu.. :nörtti:

YV:tä jos löytyy oversize levy ylimääräsenä roxin vanteelle!
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut Kääntä » 15.12.2011 16:54

madallus +1
pitäs kyllä olla ihan ok jarruteho vakiokamoillaki, mulla sai ihan peränki pystyyn vaikka oli katkennu jarrukahvaki
kaketsu_
Pyörä:
Ex Aprilia sx -07
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
7.7.2011 18:04
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut kaketsu_ » 15.12.2011 17:29

No sori niin perkeleesti. On tääki kun ei saa enää mitään sanoa täällä, tai heti on modet kimpussa.
Ja en nyt niinkään tosissani sanonut tuota "taas imuriproju". Mut joo, toivon ettei nyt tule taas varoitusta ja viestiä poisteta.
Sanon vielä että hyvältä kuulostaa proju, ettei ihan ot mene

Kannattaako sanoa ollenkaan, jos ei edes tarkoita sitä mitä on sanonut? Varoitusten osalta taas voi katsoa peiliin ja miettiä syitä ja seurauksia.
Vauhtiviivatarra
Porkola^^
Pyörä:
Peugeot XPS '09
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
2.4.2011 17:52
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut Porkola^^ » 15.12.2011 19:03

Kääntä kirjoitti:pitäs kyllä olla ihan ok jarruteho vakiokamoillaki, mulla sai ihan peränki pystyyn vaikka oli katkennu jarrukahvaki


Täälä kans yks kaveri heittelee iha kevyesti endoa boosterin vakio etujarrulla :D
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 15.12.2011 22:01

Täytynee tsekata noi palat ja vaihtaa roxin kahva, mikäli sais paremman tuntuman aikaseks. Ulkonäkösyistä kumminkin levyä hankkimassa.
Viimeksi muokannut xTreme. päivämäärä 20.12.2011 22:48, muokattu yhteensä 1 kerran
_mönkey_
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -09, Suzuki Address
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
16.11.2006 17:35
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut _mönkey_ » 15.12.2011 23:43

Matalammaks vaan keväällä, muuten kauhee monsteri noil roxin vanteil :lol: ps. suzu vie kylkimyyrys sit 6-0 :D
Käykää kurkkaa galleriaa :)
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut Kääntä » 16.12.2011 0:06

se pääsylinteri on paskan tuntuman syy. siinä ei oo "joustoa" ollenkaan vaan on sellanen jämäkkä.
tuntuma muuttuu pikkasen jos säätää kahvaa lähemmäs tuppea tai laittaa sellasen kahvan jolla se välitanko tulee lähemmäs ite kahvaa . välityssuhde muuttuu ja "joustoa" tulee vähä lisää
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 20.12.2011 23:48

Noniin, vastoinkäymisten takia, ja kevariprojektin takia, vähän viivästyipi päivittely.
Mutta! Multivari(4g rullat), Malossin +15% VP, ja +15% kykäjouset asennettu.

Ongelmana vaan että huutaa pirusti, eikä kulje sitä n. 40km/h enempää (persdynolla). Ennen näitä kulki jo noin 60km/h. Syynä siis se, että kuriton vakioputki paikallaan, vaiko se, että liian kevyet rullat? Pitäneekö hankkia 5-6grammaset?

Kumminkin, jotain pientä kuvaa operaatiosta:
http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/Varilohko.JPG
Varilohko tietysti putsattiin kuvan oton jälkeen hyvin. :)

Kuva
Yleisesti koko kasaa. Kytkin oli hyvässä kuosissa: http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/Vanhakytkin.JPG
Varaosakoneesta uutta tilalle.


http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/Varit.JPG
Vakio vasemmalla, multivari oikealla. Multivarin keskiosassa pientä "hakkaumaa", haitanneeko tuo?
http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/Multivari.JPG
Tuli siis mulle skoban mukana, ei ole ollut itsellä ennen kiinni.



Myös noille roxin vanteille pitäis jotain keksiä, vanneteippiä? Ehkä. Harmi kun meni toi "keskikuppi" tosta paskaks irrottaessa. :lol: Ja takarengas on puhki. Noita tubelesseja ei vissiin oikeen voi sen enempää paikkailla, muuta kun sellasella vaahdolla? Sääli sinänsä kun kleebolla on kunnosta päätellen ajettu tyyliin 100km. :|
Kuva

Vielä jonkunlainen yleiskuva, vaihoin taakse takasin vakiovanteen et pääsis testaamaan:
Kuva


Seuraavaks ruvetaan etukatteen kimppuun. Umpion kehykseen kuiduttelen luomet uusiksi, ja paikkaan ton yhden kohdan josta pala pois. Kuiduttelenko samalla kehyksen kiinni tohon etukatteeseen? Tai mahollisesti muita ideoita?

Ps. Subframet bongattu, tulossa tännepäin niin pian kuin mahollista. ;)
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut teemu96 » 20.12.2011 23:58

tästähän on tulossa hieno! tsemppiä projuun! ;)
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista