Mopo on vuosimallia 1996 eli ikää on ja kilometrejä on kertynyt semmoiset 16 000. Joten on koneremonttiakin luvassa. Ja taas kiiltävää osaa "joudutte" katselemaan.
Seuraavaksi kuva lähtötilanteesta.
Sitten vähän listaa mitä tehdään.
Alustaan tulee:
-Slider projektista tutut kiilloitetut Aeroxin vanteet stage6:sen monster levyllä höystettynä.
-Hommataan Aeroxin keula ja aeroxin etujarru.
-Parempi takaiskari ja koropala ovat myös harkinnassa.
-Keskijalka saa kyytiä ja tilalle tulee sivujalka.
Tekniikka:
-Joku valurautainen 50cc pytty. (Vakio pysyy ehkä)
-uusi kampura ja laakerit.
-107mm kytkin ja kytkinkello.
-Joku hieman paremmin silmään sopivampi putki.
-Ja kuluneita osia vaihdetaan myös, esim. varihihnaa jne.
Eli toisin sanoen tekniikkaan ei tule jälleen kummempia, koska en edelleenkään viritä kulkemaan yli verorajan. Tykkäsitte siitä tai ette.
Katteet:
-Lasikuitua tuskin tulette kauheasti näkemään tässä laitteessa.
- Väriä en ole vielä päättänyt. Mutta jalkatilan katteita en maalaa, koska niissä on vaikea saada maali pysymään.
-Tuosta perästä otetaan tuo tarakka pois ja hommataan uusi takavalo, jonka luultavasti tummennan kevyesti kalvolla.
-Vilkut ("telkkarit") Otetaan jokainen pois.
-Etuvaloksi tulee tnt:n halogeeni valomaski, johonka ehkä kuidutetaan luomet.
-Katteisiin tulee kaatumapaloiksi skeitin renkaat.
Ohjaus:
-Tangoksi tulee jonkinlainen krossitanko ja adapteriksi tulee San-ttu:lta vähän erikoisempi yksilö.
-Tankoon tulee Stage6:sen kaasukahva ja vasemmalle puolelle jää vakio nappularunko.
Tiivistettynä, skootterista tulee jälleen kliiniä luukkia edustava ja laillisia nopeuksia kulkeva ensi kesän kulkine. Pitää katsella jos innostun talvella tekemään urakalla niin saatan jopa hakea taas Acs:sään. Tämä on taas vähän erikoisempi projekti ja toivottavasti edes joku tykkää seurata.
-atte-